Michael Schumacher mindössze 16 kört teljesített a pénteki második szabadedzésen, melyek közül az utolsó elég gyors volt ahhoz, hogy megnyerje vele a gyakorlást: „Egy remélhetőleg izgalmas szezon jó rajtja volt ez a mai nap, számunkra mindenképp két ígéretes tréninggel. De mivel a változatos időjárási viszonyok miatt nem kaphatunk reális képet, így én sem beszélhetek igazán magabiztosan. Tudjuk, hogy mire való a pénteki edzés, ám nem tudjuk, hogy a többiek mennyi benzinnel köröztek. Másfelől viszont jó látni, hogy versenyképesek vagyunk a változatos körülmények között, és az autó is jól kezelhetőnek bizonyult.”
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója hozzátette, hogy Schumacher és Nico Rosberg is jól érezte magát az autóban, és mindketten versenyszimulációt futottak, mégpedig kizárólag a közepes keménységű keveréket használva – így megspóroltak egy garnitúra lágyat a holnapi időmérő edzésre.
A Formula–1-be a Force India színeiben visszatérő Nico Hülkenberg a pénteki második szabadedzés utolsó pillanataiban szorult a második helyre: „Mindent kihoztunk a második gyakorlás előtt pillanatokkal érkező eső okozta felfordulásból, kipróbáltuk az esőgumikat, az átmeneti abroncsokat és a lágy keveréket is, amikor már felszáradt a pálya. Mivel nem mindenki használta a lágy gumikat, és nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal futott, a köridőkből nehéz messzemenő következtetéseket levonni, de a legfontosabb, hogy már most jól érzem magam a kocsiban.”
Sergio Pérez a Sauberrel tudott harmadik lenni a helyi idő szerint péntek délután rendezett második edzésen: „Sikerült előrelépnünk az első tréninghez képest, ám a mai eredményekkel elképesztő nehéz lesz kezdeni valamit, mivel folyamatosan módosultak a körülmények. Meg kell néznünk, hogyan változik az idő, és ez alapján kell felkészülnünk a kvalifikációra.”
Fernando Alonso mindkét gyakorlást a negyedik helyen fejezte be: „Mindig jó érzés a téli szünet után végre visszatérni egy nagydíjra: mindenki a pályán, tömeg van – ez mindig jó érzés. Kicsit problémás volt ilyen körülmények között végigmenni a tervezett programunkon, így még maradt munka holnapra is, de úgy gondolom, hogy a többiek is hasonló helyzetben vannak. Elégedett vagyok az autóval, elsőre jónak tűnik az egyensúlya. Főleg az átmeneti és a közepes keverékű abroncsokon futottunk, ezek jól viselkedtek, de a kétféle keveréket nem tudtuk összehasonlítani. Fontos volt, hogy minden tökéletesen működjön, a KERS-től a motorig, a kormányszervótól a sebességváltóig, és minden más – ez mindig lényeges a szezon nyitónapján, és most így is volt. Holnap nagyon vegyes rajtrácsra számítok, mert sok csapatnak sikerült jól a téli felkészülés. Jósolni a mai időeredmények alapján nem igazán lehet, de pozitív nap áll mögöttünk, a legszükségesebb tennivalókat elvégeztük, az autó egyensúlya jó, és jól reagál a változtatásokra.
A másik Ferrariban Felipa Massa a hetedik legjobb időt teljesítette a délutáni edzésen: „Három hónap elteltével végre újra versenyezhetünk, noha ez nehéz nappal kezdődött, mivel nem tudtunk annyi kört teljesíteni, amennyit szerettünk volna. Az eső mindkét gyakorláson bonyolította a dolgokat, az elsőben ki is csúsztam, ami további időveszteséget okozott: a bal hátsó kerekem féktávon a fűre került, az autó elszabadult, és csak a sóderágyban állt meg. Túl kevés kört tudtam megtenni ahhoz, hogy meg tudjam mondani, változott-e az autó a barcelonai teszt utolsó napjához képest.” Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója ezt azzal egészítette ki, hogy a csapat döntése értelmében inkább kímélték kímélték az erőforrásokat, ezért teljesített Alonso mindössze 14, Massa pedig 13 kört a második tréningen.
A címvédő Sebastian Vettel mindkét gyakorlást a középmezőnyben zárta, 10. és 11. lett: „Nyilvánvaló, hogy ilyen körülmények között nem lehet igazán sok kört menni, de ez mindenkire ugyanúgy érvényes volt. Az a kis idő, amit az autóban töltöttünk, rendben volt, ám meg kell még találnunk az egyensúlyt, és kicsit többet kell megtudnunk a kocsiról. Fontos, hogy holnapra előre tudjunk lépni, a pályán eltöltött idő nagyon fontos egy kocsinál.”
Kimi Räikkönen a kora délutáni edzésen a kilencedik pozíciót szerezte meg, a második gyakorláson viszont csak a 18. helyet: „Az időjárás miatt ma nem sokat tudtunk meg, de a többiek is így jártak. Az első edzésen másik kormányfogaslécet próbáltunk ki, amit jó vezetni, de tudtuk, hogy az eredeti jobban fog működni. A beállításaink jól működnek, egy ideig el fog tartani, amíg tökéletesre hangolunk mindent, de ki fogjuk hozni belőle a legjobbat. Remélhetőleg holnap jobb lesz az idő, és elégedettebbek lehetünk az időmérő után. Ma nem vezettem igazán agresszívan; ha holnap száraz lesz a pálya, könnyebben tudunk majd döntést hozni.”
Az első tréninget élen záró McLaren pilótái a második gyakorláson csak a 15. és a 16. helyeket tudták megszerezni. Jenson Button az egész edzésnap legjobb idejét produkálta: „Igaz, hogy nem jelent sokat, de mindig jó érzés a legjobb időeredménnyel indítani a szezont. Teljesen más érzést nyújt a kocsi, mint a legutóbbi teszten – a pálya egészen más, az átlagos kanyarsebesség sokkal alacsonyabb, de az autó itt is jól működik. Van még min javítani, és noha nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, pozitív nap áll mögöttünk. Az első edzésen a beállításokkal dolgoztunk, a másodikon pedig azt vizsgáltuk, hogy az autó hogyan viselkedik a vizes, illetve az átmeneti gumikon. Összességében elégedettek vagyunk, ám még rengeteget kell egyeztetnünk a holnapi döntések előtt.
Lewis Hamilton egészen más terv alapján teljesítette a második gyakorlást: „A vizes pályán nem is mentünk, mivel az előrejelzés száraz időt jósolt a hétvége további részére, és az ilyen körülmények között jobb vigyázni a kocsira. Holnap fontos lesz, hogy minél több időt tölthessünk a pályán, így dolgozhatunk a beállításokon. Úgy tűnik, nagyjából rendben van az autó, ahogyan a teszteken is jól működött, viszont nem tudjuk, hogy a többiek mennyire nehéz autókkal futottak: továbbra is szorosnak tűnik a verseny köztünk, a Red Bull és a Mercedes között. Elképesztően izgatott vagyok a hétvége további eseményeit illetően.”
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:29.183 | átlag: 214.063 km/ó | 16 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:29.292 | 0.109 mp h. | 19 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:30.199 | 1.016 | 23 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.341 | 1.158 | 13 |
5. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:30.709 | 1.526 | 14 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.466 | 2.283 | 13 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.505 | 2.322 | 14 |
8. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:31.932 | 2.749 | 16 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.184 | 3.001 | 17 |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.194 | 3.011 | 19 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.296 | 3.113 | 20 |
12. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:32.632 | 3.449 | 17 |
13. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:32.767 | 3.584 | 15 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:32.822 | 3.639 | 11 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.039 | 3.856 | 18 |
16. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.252 | 4.069 | 11 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.108 | 4.925 | 21 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:34.275 | 5.092 | 7 |
19. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:34.312 | 5.129 | 17 |
20. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.485 | 5.302 | 29 |
21. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.604 | 5.421 | 31 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:34.770 | 5.587 | 13 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:42.627 | 13.444 | 16 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | idő nélkül | 1 |