A McLaren-istállónál amondóak, ha nem követnek el két hibát, meglett volna a kettős győzelem az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Martin Whitmarsh csapatfőnök elismerte, elszámolták a verseny előtt az üzemanyag mennyiségét, ezért Jenson Buttonnak és Lewis Hamiltonnak vissza kellett fognia magát, hogy célba érjen – utóbbinak ez, valamint a rosszul időzített második boxkiállás a 2. helyezésébe került.
„Jenson nagyon szerény volt, amikor azt mondta, szerencséje volt a biztonsági autós időszakkal az üzemanyaga miatt. Az igazság ugyanis az, hogy nagyon csúnyán elszámoltuk, mekkora lesz az autó fogyasztása, és amikor a verseny elején tisztább képet kaptunk, nyolc kör után rá kellett szólnunk a pilótáinkra, vegyenek vissza, különben nem tudnak végigmenni a versenyen” – mondta Whitmarsh.
A Ferrari nehéz kezdés után végül a tőle telhető legjobb eredménnyel távozott az Ausztrál Nagydíjról – Fernando Alonsónak köszönhetően, a spanyol ugyanis a 12. helyről indulva az 5. helyre hozta be az autóját. A Scuderiánál máris szebben látják a helyzetet, mint az időmérőt követően. „Nagyon fontos, hogy amikor nem megy nekünk, akkor is ott legyünk a két fő riválisunk mögött, és elhozzuk az ötödik helyért járó pontokat, amelyek később még jól jöhetnek. Már tudjuk, mit kell megjavítanunk az autón, most az a célunk, hogy ez a lehető leghamarabb megtörténjen” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök, majd hozzátette, Alonso ausztráliai produkciója jót tett a csapat hozzáállásának, a maranellói főhadiszálláson máris jobb kedvvel dolgoznak a mérnökök a fejlesztéseken. |
A csapatfőnök elmondta, az első körökben mutatott tempót, amelynek köszönhetően Button és Hamilton meglógott Sebastian Vettel elől, megfelelően megtankolt autóval tartani tudták volna pilótái, és nem adtak volna esélyt a világbajnoknak a felzárkózásra. Így viszont Vettel utolérte Hamiltont, és a második boxkiállások alatt meg is előzte az angolt.
Whitmarsh elismerte, a második kerékcserénél is hibázott a csapat, amikor egyszerre hívta be a boxba Buttont és Hamiltont, utóbbi emiatt veszítette el a második helyezését.
„Tudtuk, hogy aki korábban a boxba áll, nyer vele, s mivel Jenson és Lewis között elég távolság volt, megtehettük, hogy egy körön belül behívjuk őket. Sikerültek is a kerékcserék, de tíz másodperccel később beküldték a biztonsági autót, és korlátozták a pályán a sebességet. Vettel egy körrel később jött ki, és visszaért Lewis elé. Ha várunk Lewis kiállásával, megtartotta volna a második pozíciót.”
Whitmarsh szerint a verseny után roppant csalódottnak tűnő Hamilton hamar kiheveri a balszerencsés versenyt, és Malajziában újult erővel száll majd versenybe a pole pozícióért és a győzelemért.
„Ha Lewis őszintén örülne annak, hogy kikapott Jensontól, nagyon szomorú lennék – folytatta Whitmarsh. – Két fantasztikus pilótánk van, ha megfelelő ütemben fejlesztjük az autót, rajtuk nem fog múlni, hogy megnyerjük-e a világbajnokságot. Nagyon jól kezdtünk, csak rajtunk múlik, hogy a végén is elöl maradunk-e.”
A Red Bullnál úgy vélik, a McLarennek nincs esélye arra, hogy ugyanúgy domináljon az idén, mint a Red Bull tette 2011-ben, pályáról pályára változni fognak az erőviszonyok, és a két csapat kiélezett csatát vív majd a vb-címért.
„Tavaly is hullámzott a csapatok teljesítménye, az idén is ez várható. A McLaren erős, de mi is azok vagyunk, Ausztráliában nem tudtuk kihozni a kocsiból a maximumot, már a malajziai futam is teljesen más lesz. Nem azt mondom, hogy biztosan nyerni fogunk, de remélhetőleg jobb formát mutatunk majd, mint Melbourne-ben” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34:09.565 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2.139 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 4.075 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 4.547 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 21.565 mp h. |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 36.766 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 38.014 mp h. |
8. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 39.458 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 39.556 mp h. |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 39.737 mp h. |
11. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 39.848 mp h. |
12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 57.642 mp h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h.* |
14. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 5 kör h. |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 6 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | ||||
Felipe Massa | brazil | Ferrari | 46 megtett kör | |
Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 38 | |
Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 34 | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 10 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Button (56. kör) 1:29.187 (átlag: 214.053 km/óra) |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Jenson Button | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Mark Webber | – | – | 1 | 12 |
5. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 10 |
6. | Kobajasi Kamui | – | – | 1 | 8 |
7. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 6 |
8. | Sergio Perez | – | – | 1 | 4 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
10. | Paul di Resta | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 40 |
2. | Red Bull-Renault | 30 |
3. | Sauber-Ferrari | 12 |
4. | Ferrari | 10 |
5. | Lotus-Renault | 6 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 2 |
7. | Force India-Mercedes | 1 |