A McLaren elszámolta magát, ezen múlt a kettős győzelem

Vágólapra másolva!
2012.03.19. 12:18
null
Vettel a McLaren-szendvicsben: úgy tűnik, a címvédőnek nehéz lesz az idén legyőznie Buttont és Hamiltont <br />(Fotó: Action Images)
Címkék
Stratégiai hibák miatt szalasztotta el a kettős győzelmet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren-istálló. Előbb elszámolták a versenyre szükséges üzemanyag mennyiségét, ami miatt a pilótáknak a 8. kör után vissza kellett fogniuk magukat, majd balszerencsések voltak a második boxkiállásnál, amely során Lewis Hamilton elveszítette a második pozíciót. A Red Bull nem hiszi, hogy a McLaren uralni tudná a világbajnokságot, a Ferrari pedig erőt merít Fernando Alonso versenyen mutatott teljesítményéből.

 

A McLaren-istállónál amondóak, ha nem követnek el két hibát, meglett volna a kettős győzelem az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Martin Whitmarsh csapatfőnök elismerte, elszámolták a verseny előtt az üzemanyag mennyiségét, ezért Jenson Buttonnak és Lewis Hamiltonnak vissza kellett fognia magát, hogy célba érjen – utóbbinak ez, valamint a rosszul időzített második boxkiállás a 2. helyezésébe került.

„Jenson nagyon szerény volt, amikor azt mondta, szerencséje volt a biztonsági autós időszakkal az üzemanyaga miatt. Az igazság ugyanis az, hogy nagyon csúnyán elszámoltuk, mekkora lesz az autó fogyasztása, és amikor a verseny elején tisztább képet kaptunk, nyolc kör után rá kellett szólnunk a pilótáinkra, vegyenek vissza, különben nem tudnak végigmenni a versenyen” – mondta Whitmarsh.

A FERRARI ERŐT MERÍT ALONSO TELJESÍTMÉNYÉBŐL

A Ferrari nehéz kezdés után végül a tőle telhető legjobb eredménnyel távozott az Ausztrál Nagydíjról – Fernando Alonsónak köszönhetően, a spanyol ugyanis a 12. helyről indulva az 5. helyre hozta be az autóját. A Scuderiánál máris szebben látják a helyzetet, mint az időmérőt követően.

„Nagyon fontos, hogy amikor nem megy nekünk, akkor is ott legyünk a két fő riválisunk mögött, és elhozzuk az ötödik helyért járó pontokat, amelyek később még jól jöhetnek. Már tudjuk, mit kell megjavítanunk az autón, most az a célunk, hogy ez a lehető leghamarabb megtörténjen” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök, majd hozzátette, Alonso ausztráliai produkciója jót tett a csapat hozzáállásának, a maranellói főhadiszálláson máris jobb kedvvel dolgoznak a mérnökök a fejlesztéseken.

A csapatfőnök elmondta, az első körökben mutatott tempót, amelynek köszönhetően Button és Hamilton meglógott Sebastian Vettel elől, megfelelően megtankolt autóval tartani tudták volna pilótái, és nem adtak volna esélyt a világbajnoknak a felzárkózásra. Így viszont Vettel utolérte Hamiltont, és a második boxkiállások alatt meg is előzte az angolt.

Whitmarsh elismerte, a második kerékcserénél is hibázott a csapat, amikor egyszerre hívta be a boxba Buttont és Hamiltont, utóbbi emiatt veszítette el a második helyezését.

„Tudtuk, hogy aki korábban a boxba áll, nyer vele, s mivel Jenson és Lewis között elég távolság volt, megtehettük, hogy egy körön belül behívjuk őket. Sikerültek is a kerékcserék, de tíz másodperccel később beküldték a biztonsági autót, és korlátozták a pályán a sebességet. Vettel egy körrel később jött ki, és visszaért Lewis elé. Ha várunk Lewis kiállásával, megtartotta volna a második pozíciót.”

Whitmarsh szerint a verseny után roppant csalódottnak tűnő Hamilton hamar kiheveri a balszerencsés versenyt, és Malajziában újult erővel száll majd versenybe a pole pozícióért és a győzelemért.

„Ha Lewis őszintén örülne annak, hogy kikapott Jensontól, nagyon szomorú lennék – folytatta Whitmarsh. – Két fantasztikus pilótánk van, ha megfelelő ütemben fejlesztjük az autót, rajtuk nem fog múlni, hogy megnyerjük-e a világbajnokságot. Nagyon jól kezdtünk, csak rajtunk múlik, hogy a végén is elöl maradunk-e.”

A Red Bullnál úgy vélik, a McLarennek nincs esélye arra, hogy ugyanúgy domináljon az idén, mint a Red Bull tette 2011-ben, pályáról pályára változni fognak az erőviszonyok, és a két csapat kiélezett csatát vív majd a vb-címért.

„Tavaly is hullámzott a csapatok teljesítménye, az idén is ez várható. A McLaren erős, de mi is azok vagyunk, Ausztráliában nem tudtuk kihozni a kocsiból a maximumot, már a malajziai futam is teljesen más lesz. Nem azt mondom, hogy biztosan nyerni fogunk, de remélhetőleg jobb formát mutatunk majd, mint Melbourne-ben” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34:09.565
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2.139 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes

4.075 mp h.

4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 4.547 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 21.565 mp h.
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 36.766 mp h.
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault

38.014 mp h.

8. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 39.458 mp h.
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 39.556 mp h.
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 39.737 mp h.
11. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 39.848 mp h.
12. Nico Rosberg német Mercedes 57.642 mp h.
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1 kör h.*
14. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
15. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 5 kör h.
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 6 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
Felipe Massa brazil Ferrari 46 megtett kör
Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 38
Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 34
Michael Schumacher német Mercedes 10
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Button (56. kör) 1:29.187 (átlag: 214.053 km/óra)
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Jenson Button 1 1 1 25
2. Sebastian Vettel 1 1 18
3. Lewis Hamilton 1 1 15
4. Mark Webber 1 12
5. Fernando Alonso 1 10
6. Kobajasi Kamui 1 8
7. Kimi Räikkönen 1 6
8. Sergio Perez 1 4
9. Daniel Ricciardo 1 2
10. Paul di Resta 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 40
2. Red Bull-Renault 30
3. Sauber-Ferrari 12
4. Ferrari 10
5. Lotus-Renault 6
6. Toro Rosso-Ferrari 2
7. Force India-Mercedes 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik