A Ferrari nem vár dobogót az első versenyeken

Vágólapra másolva!
2012.03.04. 21:14
null
A tesztelés befejezése után is rengeteg a teendő az F2012-essel (Fotó: Action Images)
Címkék
A Ferrarinál nem bíznak abban, hogy az idény első futamain sikerül dobogós helyezéseket elcsípniük, Pat Fry technikai igazgató legalábbis borúlátó a tesztelést követően. A Mercedesnél és a Lotusnál annál jobb a hangulat, a derűlátó a két csapat, amely legalább a Ferrarit megelőzné az első versenyeken. A Red Bull más tészta, de a pletykák szerint nincs minden rendben a címvédő háza táján. A katalán tréningezéstől távol maradó HRT és Marussia hétfőn, illetve kedden próbálhatja ki új autóját – cseppet sem ideális körülmények között.

 

A barcelonai kollektív Formula–1-es tesztelés utolsó napját az élen záró Kimi Räikkönen nem tulajdonít nagy jelentőséget legjobb köridejének, de bizakodik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt.

„Természetesen jólesik a lista tetején látni a nevem, de ez semmit sem jelent az Ausztrál Nagydíjra nézve – mondta az F1-be kétéves kihagyás után visszatérő finn. – Nagyon biztató, hogy bármikor is hozzányúltunk az autóhoz, az jó eredménnyel járt, így derűlátó vagyok."

Michael Schumacher Barcelonában délután 10 és 11 körös menet végén 3.3, illetve 3.7 másodpercet veszített köridején az első köréhez képest, míg Räikkönen Lotus-Renault-ján, illetve Lewis Hamilton McLaren-Mercedesén ugyanekkor ugyanilyen hosszú menet során a veszteség 2.5 és 2.8 másodperc volt. A német ennek ellenére nem aggódik a gumik gyors kopása miatt, pedig tavaly is ez volt a Mercedes-istálló gyenge pontja.

„Nem aggódom a gumik kopásának mértéke miatt, ezen dolgoztunk itt Barcelonában, és sikerült előrelépnünk – mondta Schumacher. – A győzelemre nem is merünk gondolni, a Red Bull nagyon erős, nem lehet felvenni vele a versenyt. Természetesen mivel tesztelésről van szó, nincsenek konkrét információink, de szoros a mezőny, bizakodhatunk."

Csapatfőnöke, Ross Brawn nem nyilatkozott ennyire visszafogottan, szerinte nagy dolgokra lehet képes a csapat.

„Minden pályán más és más lesz a gumik kopásának mértéke, nem aggódunk, főleg azért, mert a tavalyi idénnyel ellentétben pontosan tudjuk, mit kell változtatnunk az autón ennek javítása érdekében – mondta Brawn. – Szerintem a tavalyi idénnyel ellentétben nem egy csapat lesz az élen, hanem egy öt-hat istállóból álló csoport, amelyen belül pályáról pályára változhatnak az erőviszonyok. A Red Bull az újításaival sem alkotott kiemelkedőt, persze nem tudhatjuk, mennyi üzemanyag volt az autójában. A versenyszimulációink biztatóak, sokat várok a szezontól."

A Ferrarinál nem ennyire bizakodóak, a pilóták Barcelonában nem is nyilatkozhattak az újságíróknak. A tesztelés után Pat Fry technikai igazgató üzente a Scuderia szurkolóinak: az idény elején semmiképp ne várjanak nagy dolgokat.

„Az első néhány futamon nem számíthatunk dobogós helyezésekre, igaz, én mindig pesszimista vagyok – mondta Fry. – Csalódott vagyok a jelenlegi formánk és az autó teljesítménye miatt, rengeteg tennivalónk van még ezzel a kocsival. Az előző héten megváltoztattuk a kipufogócső pozícióját, és ez egy lépésnek bizonyult visszafelé, de ha jól beállítjuk, meglesz az eredménye. Nem tudhatjuk, mi fog történni Ausztráliában – attól tartok, nagyot fogunk csalódni, de az is lehet, hogy kellemes meglepetés ér majd minket."

A Red Bull-istállóról azt pletykálják, hogy a Sebastian Vettel autóján délelőtt letört első légterelő nem is azért szakadt le az autóról, mert a világbajnok lefutott a pályáról. Szemtanúk szerint az autó az ideális íven száguldva veszítette el a légterelő egy darabját, ami azt jelenti, hogy az FIA-méréseken megfelelő, menet közben mégis rugalmas légterelő túlságosan elhajlott nagy sebességnél, és így az aszfaltra leérve törhetett el. Felipe Massa Ferrariján tavaly ugyanebből az okból szikrázott a légterelő, versenyen nem is használta a brazil.

A HRT és a Marussia nem érkezett meg a tesztre, de már mindkét csapat autója átesett a törésteszten. A HRT hétfőn vagy kedden Barcelonában, a Marussia ugyanekkor Silverstone-ban tesztel, de csak filmforgatás címén – ez azt jelenti, hogy legfeljebb 100 kilométert tehetnek meg az autók, méghozzá a Pirelli bemutatókra készített, azaz nem versenygumijain.

Azt követően két hét múlva, március 16-ától Melbourne-ben hajtanak ki a pályára az autók – remélhetőleg mind a 24.

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
4. NAP
1. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:22.030 121 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:22.250 115
3. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:22.296 53
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:22.312 101
5. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:22.386 72
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:22.430 115
7. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:22.795 101
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:22.939 100
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.347 48
10. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:23.393 100
11. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:23.608 23
Az eredmények nem hivatalosak
Legfrissebb hírek

Új kihívások várnak jövőre a magyar kerékpárosokra

Kerékpár
1 perce

Szerdai sportműsor: Interkontinentális Kupa-döntőt vív a PSG, Király-kupa-meccset játszik a Real Madrid

Minden más foci
6 órája

A három testőr (remix) – Malonyai Péter publicisztikája

Minden más foci
6 órája

Ellentmondások a Hungária körúton – Bodnár Zalán jegyzete

Labdarúgó NB I
6 órája

Dembélé újabb koronája; Valter Attila magasabb polcon

E-újság
6 órája

Elszakadt a cérna Dubei Debóránál, a válogatott kosaras térdhajlaton rúgta ellenfelét – videó

Kosárlabda
7 órája

A Barcelona az utolsó negyedórában harcolta ki a továbbjutást a Király-kupában

Spanyol labdarúgás
7 órája

Nagy hajrával nyert a Valencia a férfi kosárlabda Euroligában

Kosárlabda
7 órája
Ezek is érdekelhetik