McLAREN
Az első rajtsorból induló Lewis Hamilton és Jenson Button közül ezúttal előbbi tudta elkerülni a bajt, a harmadik helyen ért célba, és meg is becsülte azt, mert közben az Ausztráliában diadalmaskodó Button egy ütközés és légterelőcsere miatt pont nélkül maradt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „A Ferrari ismét bebizonyította, hogy minden körülmények között tartani kell tőle. Nagyon hosszú a világbajnokság, s nem aggódunk, mert az autóink és a pilótáink kombinációja képes arra, hogy versenyeket nyerjen és harcban legyen az összetett elsőségért."
RED BULL
Az időmérőn Mark Webber ismét legyőzte Sebastian Vettelt, aki stratégiai döntés miatt jobb rajthelyét beáldozta azért, hogy a keményebb keveréken indulhasson. Aztán az esőben a terv értelmét vesztette, a Red Bull pedig nem tudta előrébb küzdeni magát a vizes pályán. Vettel a végén Narain Karthikeyannal történt ütközése és defektje miatt pont nélkül maradt.
Christian Horner csapatfőnök: „Senki sem gondolta volna, hogy a HRT ilyen fontos szerepet fog játszani a versenyen, Seb és Jenson is pórul járt. Arra sem számított senki sem, hogy Alonso győzelmére Pérez jelenti a legnagyobb veszélyt. Minket most csak az tud vigasztalni, hogy a nézők izgalmas idény elé néznek. Nekünk ki kell használni a háromhetes szünetet, és meg kell értenünk a gumik működését, mert ez most a legfontosabb."
Vettel: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény / Közepes Webber: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes Button: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes Hamilton: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes Alonso: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes Massa: Átmeneti / Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes Schumacher: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény Rosberg: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Kemény Räikkönen: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény Grosjean: Átmeneti/ KIESETT Di Resta: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény Hülkenberg: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény Kobajasi: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes / KIESETT Pérez: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény Ricciardo: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes Vergne: Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes Maldonado: Átmeneti/ Esős/ Esős/ Átmeneti/ Közepes / KIESETT Senna: Átmeneti/ Esős/ Esős/ Átmeneti/ Közepes Kovalainen: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes Petrov: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes De la Rosa: Esős/ Átmeneti/ Kemény Karthikeyan: Esős/ Átmeneti/ Kemény Glock: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes Pic: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes |
FERRARI
Fernando Alonso kihasználta a váltakozó körülményeket Sepangban, az esőben a kerékcserék során az élre állt, és azt kihasználva, hogy a Ferrari versenytempó terén a legjobbak között van, nyerni tudott. A spanyol elismerte, hogy ettől még nem lett hirtelen újra élcsapat a Ferrari, az autó várhatóan a következő időmérő edzésen is gyengén fog szerepelni. Felipe Massával a versenyen sem újult meg az F2012-es, a középmezőnybe szürkülő brazil ezúttal sem szerzett pontot.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Hihetetlen, hogy Fernando vezeti a vb-pontversenyt, persze tudjuk, hogy ez nem elsősorban az autónk érdeme, még sokat kell javítanunk rajta. Nagy a nyomás rajtunk, de most kis levegőhöz jutottunk. Felipét nem szabad magára hagynunk ezekben a számára nehéz időkben, segítenünk kell neki, hogy visszanyerje az önbizalmát."
SAUBER
A száradó pályán a Sauber-istálló pilótái voltak a leggyorsabbak az intermediate gumikon, s mivel Sergio Pérez az élen haladó Alonso mögött száguldott, a győzelemre is esélye nyílt. Ám egyszer kisodródott a pályáról, és az utolsó körökben már nem tudta támadni a ferrarist. A brit újságírók körében összeesküvés-elmélet is felvetődött, mivel a csapatrádión a Ferraritól motort, váltót, KERS-t és Pérez személyében pilótát is kapó svájci csapat azt mondta a pilótának, óvatosan vezessen, becsülje meg a második helyezést – azaz ne előzzön.
Peter Sauber csapattulajdonos: „Persze, hogy mondtuk neki, legyen óvatos, hiszen a fő riválisaink mindegyike, a Williams, a Force India és a Toro Rosso is pontszerző helyen haladt, és nagyon rosszul jött volna ki, ha elbukjuk ezt a pozíciót. A Ferrarinak ehhez semmi köze, egyáltalán nem egyeztettünk vele Checóról és a helyezéséről. Sajnáljuk, hogy Kamuinak fékhiba miatt nem sikerült végigmennie."
LOTUS
Romain Grosjean ezúttal nem óvatoskodott a rajtnál, a két Red Bullt és Michael Schumachert megelőzve a harmadik helyre is feljött, de aztán Schumacherrel koccant, és visszaesett, majd kicsúszott. Kimi Räikkönen a vizes pályán eleinte óvatos volt, a szárazon viszont felgyorsult, a verseny leggyorsabb köre is az övé lett a hajrában.
Eric Boullier csapatfőnök: „Kezdünk nagyon bosszúsak lenni, mert az autónk egyértelműen a legjobbak között van, de Romain roppant balszerencsés a futamok elején, Kimi pedig a rosszabb rajtpozíciói miatt nem tudja kihozni a kocsiból a maximumot. A versenye tökéletes volt, a rajtbüntetése nélkül bármi lehetett volna."
MERCEDES
Michael Schumacher 3. rajthelyéből adódó előnyeit hamar elbukta Grosjeannal történt ütközése miatt, s később esélye sem volt arra, hogy előreverekedje magát. A Mercedesen az intermediate gumik nagyon gyorsan elkoptak a száradó pályán, s az sem fizetődött ki, hogy Nico Rosberggel korán a slickekre váltottak. Az autó a trükkös DRS-lének is köszönhetően az időmérőn nagyon gyors, de a versenyen van még mit fejlődni.
Ross Brawn csapatfőnök: „Kár hogy ilyen vége lett ennek az ígéretes nagydíjnak. Az autónk gyors, de van egy rejtvény, amit meg kell fejtenünk, és akkor a versenyre is át tudjuk menteni a sebességünket. Egyelőre nagyon rövid ideig tudjuk csúcsformában tartani a gumijainkat, erre megoldást kel találnunk. Amilyen sok okos ember van a csapatban, előbb-utóbb megfejtjük a talányt."
FORCE INDIA A csapat a dupla pontszerzése ellenére az idény egyik csalódásának számít, az erős tavalyi idényzárás után visszaesett. Paul di Restát mindenképpen dicséret illeti, a skót az időmérőkön mutatott közepes teljesítménye után a versenyeken ki tudta használni az előtte adódó lehetőségeket és a többiek balszerencséjét. |
WILLIAMS Bruno Senna elkerülte a bajt Sepangban, és a tavaly óta rengeteget fejlődő Williams kiváló menetteljesítményét kihasználva szép csendben előrelopakodott, hozta azt a 6. helyezést, amelyet Pastor Maldonado egy hete eldobott magától az utolsó körben. A venezuelai pontszerzését ezúttal a technika akadályozta meg a hajrában. A Williams-Renault kiváló autó, sok múlik majd azon, mennyire lesznek kiegyensúlyozottak és precízek a pilótái. (VÁLTOZÁS A CSAPATNÁL) |
TORO ROSSO Ausztráliában Daniel Ricciardo, Malajziában Jean-Éric Vergne szerzett pontokat a csapatnak, így mindketten bizonyították már, hogy nem véletlenül kerültek a Toro Rossóhoz. Az autó az előzetes várakozásoknak megfelelően a középmezőny talán leggyengébbje volt Sepangban, de a szenvedő Mercedesnél így is gyorsabb volt a verseny bizonyos szakaszain. |
CATERHAM A csapat a hazai versenyének időmérőjén is esélytelen a második szakaszba jutásra, de a versenyen Vitalij Petrov képes volt Felipe Massával csatázni, továbbá a Williams és a Toro Rosso tempóját is tartani tudta. Heikki Kovalainen az utolsó helyről indulva az elején légterelőt cserélt, és onnan kellett visszakapaszkodnia. |
MARUSSIA Kifizetődik a McLarennel való együttműködés, Timo Glock sokkal jobb autót vezethet, mint egy éve, és élvezi is a változást. Charles Pic maga mögött tudta tartani a felzárkózó Kovalainent, csak a boxkiálláskor esett vissza a finn mögé. |
HRT A verseny félbeszakításakor a boxkiállás nélkül a 10. helyen álló Narain Karthikeyanon sokan viccelődtek, hogy a nap hőse a legjobban lesajnált pilóta lesz azzal, hogy fél pontot szerez a leginkább lesajnált csapatnak. Ám csillapodott az eső, a futam újraindult, Karthikeyan pedig néhány körön belül az utolsó helyen találta magát. Eközben ütközött Buttonnal, majd a végén Vettellel is, így végül nem pozitív hőssé vált, hanem az élboly bokszzsákjává. A HRT mindenesetre elismerést érdemel, hogy mindkét autójával kvalifikálta magát a versenyre. |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:44:51.812 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2.263 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 14.591 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 17.688 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 29.456 mp h. |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 37.667 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 44.412 mp h. |
8. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 46.985 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.892 mp h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 49.996 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.828 p h. |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.593 p h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.719 p h. |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.319 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 2 kör h.* |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 46 megtett kör | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 3 | |
Leggyorsabb kör: Räikkönen (53. kör) 1:40.722 |