A Ferrari levegőhöz jutott Sepangban, de nem lazíthat

Vágólapra másolva!
2012.03.26. 13:53
null
Fernando Alonso győzelme enyhítette a nyomást a Ferrarin, de a munka java még hátravan (Fotó: Action Images)
Címkék
A Ferrari vezetősége nem tart attól, hogy mérnökei elkényelmesednek Fernando Alonso Malajziai Nagydíjon aratott győzelmétől, inkább azt remélik, hogy a sepangi diadal inkább feldobja a gárdát, amelynek autója az időmérőn még mindig a középmezőny szintjén van. Felipe Massát ugyanakkor igyekeztek arról biztosítani, van még türelem és megértés vele szemben. A Lotusnak ugyanakkor kezd elege lenni Romain Grosjean korai kieséseiből és Kimi Räikkönen rossz rajtpozícióiból, a Mercedes pedig megfejtené, mitől olyan lassúak az autói a versenyeken. A csapatok értékelése és főnöki reakciók a Malajziai GP után.

 

McLAREN

Az első rajtsorból induló Lewis Hamilton és Jenson Button közül ezúttal előbbi tudta elkerülni a bajt, a harmadik helyen ért célba, és meg is becsülte azt, mert közben az Ausztráliában diadalmaskodó Button egy ütközés és légterelőcsere miatt pont nélkül maradt.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „A Ferrari ismét bebizonyította, hogy minden körülmények között tartani kell tőle. Nagyon hosszú a világbajnokság, s nem aggódunk, mert az autóink és a pilótáink kombinációja képes arra, hogy versenyeket nyerjen és harcban legyen az összetett elsőségért."

RED BULL

Az időmérőn Mark Webber ismét legyőzte Sebastian Vettelt, aki stratégiai döntés miatt jobb rajthelyét beáldozta azért, hogy a keményebb keveréken indulhasson. Aztán az esőben a terv értelmét vesztette, a Red Bull pedig nem tudta előrébb küzdeni magát a vizes pályán. Vettel a végén Narain Karthikeyannal történt ütközése és defektje miatt pont nélkül maradt.

Christian Horner csapatfőnök: „Senki sem gondolta volna, hogy a HRT ilyen fontos szerepet fog játszani a versenyen, Seb és Jenson is pórul járt. Arra sem számított senki sem, hogy Alonso győzelmére Pérez jelenti a legnagyobb veszélyt. Minket most csak az tud vigasztalni, hogy a nézők izgalmas idény elé néznek. Nekünk ki kell használni a háromhetes szünetet, és meg kell értenünk a gumik működését, mert ez most a legfontosabb."

A GUMISTRATÉGIÁK

Vettel: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény / Közepes

Webber: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

Button: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes

Hamilton: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

Alonso: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

Massa: Átmeneti / Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes

Schumacher: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény

Rosberg: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Kemény

Räikkönen: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény

Grosjean: Átmeneti/ KIESETT

Di Resta: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény

Hülkenberg: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény

Kobajasi: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes / KIESETT

Pérez: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Kemény

Ricciardo: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes

Vergne: Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes

Maldonado: Átmeneti/ Esős/ Esős/ Átmeneti/ Közepes / KIESETT

Senna: Átmeneti/ Esős/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

Kovalainen: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Átmeneti/ Közepes

Petrov: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

De la Rosa: Esős/ Átmeneti/ Kemény

Karthikeyan: Esős/ Átmeneti/ Kemény

Glock: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

Pic: Átmeneti/ Esős/ Átmeneti/ Közepes

FERRARI

Fernando Alonso kihasználta a váltakozó körülményeket Sepangban, az esőben a kerékcserék során az élre állt, és azt kihasználva, hogy a Ferrari versenytempó terén a legjobbak között van, nyerni tudott. A spanyol elismerte, hogy ettől még nem lett hirtelen újra élcsapat a Ferrari, az autó várhatóan a következő időmérő edzésen is gyengén fog szerepelni. Felipe Massával a versenyen sem újult meg az F2012-es, a középmezőnybe szürkülő brazil ezúttal sem szerzett pontot.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Hihetetlen, hogy Fernando vezeti a vb-pontversenyt, persze tudjuk, hogy ez nem elsősorban az autónk érdeme, még sokat kell javítanunk rajta. Nagy a nyomás rajtunk, de most kis levegőhöz jutottunk. Felipét nem szabad magára hagynunk ezekben a számára nehéz időkben, segítenünk kell neki, hogy visszanyerje az önbizalmát."

SAUBER

A száradó pályán a Sauber-istálló pilótái voltak a leggyorsabbak az intermediate gumikon, s mivel Sergio Pérez az élen haladó Alonso mögött száguldott, a győzelemre is esélye nyílt. Ám egyszer kisodródott a pályáról, és az utolsó körökben már nem tudta támadni a ferrarist. A brit újságírók körében összeesküvés-elmélet is felvetődött, mivel a csapatrádión a Ferraritól motort, váltót, KERS-t és Pérez személyében pilótát is kapó svájci csapat azt mondta a pilótának, óvatosan vezessen, becsülje meg a második helyezést – azaz ne előzzön.

Peter Sauber csapattulajdonos: „Persze, hogy mondtuk neki, legyen óvatos, hiszen a fő riválisaink mindegyike, a Williams, a Force India és a Toro Rosso is pontszerző helyen haladt, és nagyon rosszul jött volna ki, ha elbukjuk ezt a pozíciót. A Ferrarinak ehhez semmi köze, egyáltalán nem egyeztettünk vele Checóról és a helyezéséről. Sajnáljuk, hogy Kamuinak fékhiba miatt nem sikerült végigmennie."

LOTUS

Romain Grosjean ezúttal nem óvatoskodott a rajtnál, a két Red Bullt és Michael Schumachert megelőzve a harmadik helyre is feljött, de aztán Schumacherrel koccant, és visszaesett, majd kicsúszott. Kimi Räikkönen a vizes pályán eleinte óvatos volt, a szárazon viszont felgyorsult, a verseny leggyorsabb köre is az övé lett a hajrában.

Eric Boullier csapatfőnök: „Kezdünk nagyon bosszúsak lenni, mert az autónk egyértelműen a legjobbak között van, de Romain roppant balszerencsés a futamok elején, Kimi pedig a rosszabb rajtpozíciói miatt nem tudja kihozni a kocsiból a maximumot. A versenye tökéletes volt, a rajtbüntetése nélkül bármi lehetett volna."

A  MALAJZIAI NAGYDÍJ TÖRTÉNÉSEI, 
EREDMÉNYEI ÉS A REAKCIÓK ITT!
A MALAJZIAI NAGYDÍJ TÖRTÉNÉSEI, EREDMÉNYEI ÉS A REAKCIÓK ITT!

MERCEDES

Michael Schumacher 3. rajthelyéből adódó előnyeit hamar elbukta Grosjeannal történt ütközése miatt, s később esélye sem volt arra, hogy előreverekedje magát. A Mercedesen az intermediate gumik nagyon gyorsan elkoptak a száradó pályán, s az sem fizetődött ki, hogy Nico Rosberggel korán a slickekre váltottak. Az autó a trükkös DRS-lének is köszönhetően az időmérőn nagyon gyors, de a versenyen van még mit fejlődni.

Ross Brawn csapatfőnök: „Kár hogy ilyen vége lett ennek az ígéretes nagydíjnak. Az autónk gyors, de van egy rejtvény, amit meg kell fejtenünk, és akkor a versenyre is át tudjuk menteni a sebességünket. Egyelőre nagyon rövid ideig tudjuk csúcsformában tartani a gumijainkat, erre megoldást kel találnunk. Amilyen sok okos ember van a csapatban, előbb-utóbb megfejtjük a talányt."

MÉRLEGEN A TOVÁBBI CSAPATOK

FORCE INDIA

A csapat a dupla pontszerzése ellenére az idény egyik csalódásának számít, az erős tavalyi idényzárás után visszaesett. Paul di Restát mindenképpen dicséret illeti, a skót az időmérőkön mutatott közepes teljesítménye után a versenyeken ki tudta használni az előtte adódó lehetőségeket és a többiek balszerencséjét.

WILLIAMS

Bruno Senna elkerülte a bajt Sepangban, és a tavaly óta rengeteget fejlődő Williams kiváló menetteljesítményét kihasználva szép csendben előrelopakodott, hozta azt a 6. helyezést, amelyet Pastor Maldonado egy hete eldobott magától az utolsó körben. A venezuelai pontszerzését ezúttal a technika akadályozta meg a hajrában. A Williams-Renault kiváló autó, sok múlik majd azon, mennyire lesznek kiegyensúlyozottak és precízek a pilótái. (VÁLTOZÁS A CSAPATNÁL)

TORO ROSSO

Ausztráliában Daniel Ricciardo, Malajziában Jean-Éric Vergne szerzett pontokat a csapatnak, így mindketten bizonyították már, hogy nem véletlenül kerültek a Toro Rossóhoz. Az autó az előzetes várakozásoknak megfelelően a középmezőny talán leggyengébbje volt Sepangban, de a szenvedő Mercedesnél így is gyorsabb volt a verseny bizonyos szakaszain.

CATERHAM

A csapat a hazai versenyének időmérőjén is esélytelen a második szakaszba jutásra, de a versenyen Vitalij Petrov képes volt Felipe Massával csatázni, továbbá a Williams és a Toro Rosso tempóját is tartani tudta. Heikki Kovalainen az utolsó helyről indulva az elején légterelőt cserélt, és onnan kellett visszakapaszkodnia.

MARUSSIA

Kifizetődik a McLarennel való együttműködés, Timo Glock sokkal jobb autót vezethet, mint egy éve, és élvezi is a változást. Charles Pic maga mögött tudta tartani a felzárkózó Kovalainent, csak a boxkiálláskor esett vissza a finn mögé.

HRT

A verseny félbeszakításakor a boxkiállás nélkül a 10. helyen álló Narain Karthikeyanon sokan viccelődtek, hogy a nap hőse a legjobban lesajnált pilóta lesz azzal, hogy fél pontot szerez a leginkább lesajnált csapatnak. Ám csillapodott az eső, a futam újraindult, Karthikeyan pedig néhány körön belül az utolsó helyen találta magát. Eközben ütközött Buttonnal, majd a végén Vettellel is, így végül nem pozitív hőssé vált, hanem az élboly bokszzsákjává. A HRT mindenesetre elismerést érdemel, hogy mindkét autójával kvalifikálta magát a versenyre.

F1-ES MALAJZIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 2:44:51.812
2. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 2.263 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 14.591 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 17.688 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault

29.456 mp h.

6. Bruno Senna brazil Williams-Renault 37.667 mp h.
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 44.412 mp h.
8. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 46.985 mp h.
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 47.892 mp h.
10. Michael Schumacher német Mercedes 49.996 mp h.
11. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.527 p h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:16.828 p h.
13. Nico Rosberg német Mercedes 1:18.593 p h.
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:19.719 p h.
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:37.319 p h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 2 kör h.*
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
*nem ért célba
FELADTÁK
Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 46 megtett kör
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 3
Leggyorsabb kör: Räikkönen (53. kör) 1:40.722
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik