Sorakoznak a kérdések a barcelonai F1-es teszt előtt

Vágólapra másolva!
2012.02.29. 18:34
null
A Ferrari fő célja a Red Bull utolérése, de eddig úgy tűnik, az olaszoknak a Mercedes lesz a legnagyobb ellenfelük <br />(Fotó: Action Images)
Címkék
Csütörtöktől vasárnapig Barcelonában tartják meg a Formula–1-es csapatok utolsó, idény előtti kollektív tesztjét. A száguldás előtt hat kérdést fogalmaztunk meg, amelyre várhatóan még ezen a héten sem kapjuk meg a választ, de talán közelebb jutunk a megoldáshoz. A tesztnapokon a száguldás délelőtt kilenc órától 13-ig tart, egyórás ebédszünet után 14 és 17 óra között tartják meg a második szakaszt.

 

1. VALÓBAN UTOLÉRI A McLAREN A RED BULLT?

Az első két teszt után annyit lehet sejteni, hogy a Red Bull legnagyobb ellenfele az idén is a McLaren-istálló lesz. E két csapat párhuzamosan teljesítette első versenyszimulációját – a többieket megelőzve. A McLaren pilótái nem győzik dicsérni az új autót, amely a többiek által követett „törött orrú″ megoldást nélkülözve is roppant gyorsnak tűnik.

A helyszíni jelentések szerint a lassú és a gyors kanyarokban nincs különbség a tavalyi idény legjobb két csapatának új kocsija között, de a közepesen gyors íveken a címvédő kocsija még mindig külön kategória: a kerékvető kövekre bátrabban rá lehet menni vele, stabilabb, aminek köszönhetően Sebastian Vettel és Mark Webber sokkal nagyobb önbizalommal vezetheti.

2. RÁFARAG-E A KOCKÁZTATÁSRA A FERRARI?

A jerezi tesztelésen nagy nyilvánosságot kapott a Ferrari gyengélkedése, a maranellóiak belátták, nagy fába vágták a fejszéjüket a radikális F2012-essel, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, hanem a beállításával is rengeteg gond van. Tudták, hogy nagy kockázatot vállalnak a Red Bull utolérése érdekében, és el is tartott az első barcelonai teszt feléig, mire rájöttek, milyen irányban kell elindulni az autó finomhangolásával.

Az autó ezután láthatóan stabilabbá vált, azaz nem szabad máris leírni a Ferrarit. Már csak Fernando Alonso miatt sem, a spanyol ugyanis bármikor képes robbantani – nem véletlen, hogy a fogadóirodák egyikénél öt és félszeres pénzt ér a világbajnoki címe, miközben Felipe Massáé százszorost...

3. A MERCEDES FELJÖN A RANGSOR 3. HELYÉRE?

A Mercedes az első tesztet beáldozta a W03-as alapos felkészítése érdekében, és ez jó döntésnek bizonyult: az új gép az első naptól fogva gond nélkül száguld, ráadásul biztosnak is tűnik az útfekvése, egyes szakértők máris a Red Bull és a McLaren szintjén emlegetik Nico Rosberg és Michael Schumacher gépét.

Mások szerint viszont még mindig nem sikerült megoldani a tavalyi kerékkopási problémát, a Mercedesen továbbra is gyorsabban tönkremennek az abroncsok, mint a többi autón. Így pedig hiába lesz gyors az autó a versenyek elején, a futam több mint 300 kilométeren át tart, és a győzelemhez tökéletes stratégia kell.

A Ferrari várhatóan gyorsan javul majd, érdekes lesz látni, hogy áll a Mercedeshez képest.

4. KITŰNIK-E VALAKI A KÖZÉPMEZŐNYBŐL?

Az első nyolc tesztnapot nyolc pilóta zárta az élen, a csapatok közül csupán a Mercedes tudott duplázni – még Jerezben a tavalyi autójával. Barcelonában a Force India, a Williams és a Sauber is megvillant, ez is jelzi, hogy a teszteredményekből szinte lehetetlen jósolni. A jerezihez képest látványos volt a Williams javulása és a Toro Rosso visszaesése, utóbbi esetében nemcsak azért beszélhetünk gyengébb produkcióról, mert nem zárt az élen egyik pilóta sem egyetlen napot sem, hanem mert az autó úttartása a gyorsabb kanyarokban bizonytalan volt.

Azaz eddig csak azt lehet sejteni, hogy a középcsapatok között pályáról pályára változik majd az erősorrend. Azt, hogy közülük bárki is képes lesz-e belefolyni az élcsapatok küzdelmeibe, esetleg elcsíp egy-egy dobogós helyezést, nehéz elképzelni. Még úgy is, hogy a befújt diffúzorokat betiltották, és csökken a különbség a mezőny tagjai között.

5. MEGOLDÓDTAK-E A LOTUS PROBLÉMÁI?

A Lotus-istálló a barcelonai tesztelés első napját követően bejelentette, hogy azonnali hatállyal befejezi a gyakorlást, miután Romain Grosjean csak hét kört tudott megtenni a kasztni elsőkerék-felfüggesztésnél jelentkezett hibája miatt. A gárda az enstone-i főhadiszálláson éjt nappallá téve dolgozott a súlyos probléma kijavításán, s James Allison technikai igazgató szerint sikerrel jártak, így a csapat pilótái részt vehetnek az utolsó tesztelési lehetőségen.

„Kemény napokon vagyunk túl, de azt kell mondjam, hogy mindenki nagyszerűen teljesítette a saját feladatát – mondta Allison. – Az első edzésnap után beszéltem a személyzettel, és tisztáztuk, pontosan mi történt. Mindenki megértette, hogy az eset igencsak szerencsétlen, de kezelhető. Új elemeket terveztünk és készítettünk, amelyek jól illeszkednek az alvázhoz. Ezek után elvégeztük a szükséges teszteket, amelyek kielégítő eredményt hoztak.″

Négy nap kiesett a Lotus felkészüléséből, de a jerezi forma igencsak biztató volt, úgyhogy bizonyára a középcsapatok közé várhatjuk a gárdát – Kimi Räikkönent pedig eléjük is.

6. MI LESZ A KISCSAPATOKKAL?

A Caterham mindegyik tesztelésen részt vett, s bár a csapat azt várja a Red Bulltól kapott KERS-től, hogy segít átlépni a közte és a középcsapatok között tátongó űrt, az eddigi teszteredmények alapján úgy tűnik, nem sikerült a terv. A csapatnál nagy a csend, az első néhány tesztnapot követően azt mondták, nincs gond, csak a többiekhez képest sokkal több üzemanyaggal mentek, de a barcelonai több másodperces lemaradás már meglehetősen gyanús.

Az sem vigasztalhatja a malajziaiakat, hogy a HRT az eddigi két évhez hasonlóan nehezen készül fel, és az sem biztos, hogy odaér a tesztelésre, míg a Marussia az utolsó törésteszten megbukott, és ezért biztosan nem próbálja ki az új autóját. Velük az idén biztosan nem kell számolni, legfeljebb szoríthatunk azért, hogy odaérjenek Ausztráliába.

A BARCELONAI TESZT BEOSZTÁSA
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
RED BULL Webber Vettel Webber Vettel
McLAREN Button Hamilton Button Hamilton
FERRARI Massa Alonso Massa Alonso
MERCEDES Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher
LOTUS Grosjean Grosjean Räikkönen Räikkönen
FORCE INDIA Di Resta Hülkenberg Di Resta Hülkenberg
SAUBER Pérez Kobajasi Pérez Kobajasi
TORO ROSSO Vergne Vergne Ricciardo Ricciardo
WILLIAMS Maldonado Maldonado/Senna Senna Maldonado/Senna
CATERHAM Kovalainen Kovalainen Petrov Petrov
HRT A teszt közben csatlakozik, beosztás nincs
NEM VESZ RÉSZT
MARUSSIA
A 2012-ES F1-ES BEMUTATÓK ÉS FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ GALÉRIÁK
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber)
Február 6. képek
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton)
Február 1. képek
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa)
Február 3. képek
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg)
Február 21. képek
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean)
Február 5. képek
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg)
Február 3. képek
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez)
Február 6. képek
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne)
Február 6. képek
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna)
Február 7. képek
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Vitalij Petrov)
Január 26. képek
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan)
Március 1.
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic)
Március 1.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik