A Sauber-istálló még a BMW-időszakában indult el a lejtőn, a kiváló 2008-as szezonja után 2009-ben óriási csalódás érte, a 135 pontos idényt 36 egységnyi össztermés követte, a 11 dobogós helyezés után meg kellett elégedni kettővel. A BMW vezetősége ezt nem viselte el, kiszállt a sportból, és visszakerült a csapat Peter Sauberhez.
Bár az istálló 2010-ben és 2011-ben is 44 pontot szerzett, az új pontszámítási rendszer csalóka. Az már annál kevésbé, hogy a gárda tavalyelőtt a 8., tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőr-világbajnokságot. Azaz ugyanott tart, mint a BMW-vel kötött együttműködési szerződés előtt – vagy még ott sem…
Sőt, az elmúlt évek egyik legnagyobb húzásának, James Key szerződtetésének gyümölcsét sem élvezhetik tovább a svájciak, a brit mérnök három nappal az új autó bemutatása előtt elhagyta a csapatot, mondván, jó ajánlata van Angliából, és szívesebben dolgozna a hazájában. Peter Sauber senkit sem szerződtetett a helyére, nem is nevezett meg új technikai igazgatót, mint mondta, megpróbálják nélküle. „Máshol már bevált ez a formula, miért ne lenne jó itt is?” – kérdezte.
A csapat a Ferrari motorját, váltóját és KERS-ét használja, cserébe alkalmazza a Scuderia mexikói reménységét, Pérezt (a télen az is felvetődött, hogy a másik autóba Kobajasi helyett Jules Bianchi ül be, de a francia a Force India tartalék pilótája lett), és az F1-et érintő sportpolitikai kérdésekben a Ferrari oldalára áll. A Sauber egyébként szintén a több istállónál már megismert lépcsőzetes orrkiképzést alkalmazta.
„Ugyanolyan erősen szeretnénk elkezdeni a mostani idényt, mint tettük azt tavaly, de ezúttal az év végéig igyekszünk megőrizni a lendületet. A célunk, hogy minél többször pontszerző helyen zárjunk, amivel egyértelműen előre tudnánk lépni a világbajnoki mezőnyben. Várjuk, hogy egy újabb évet dolgozhassunk együtt a fiatal és tehetséges pilótáinkkal. Kamui harmadik teljes idényét tölti majd az F1-ben, tavaly azt kértük tőle, hogy vállaljon vezető szerepet a csapaton belül, és ennek meg is felelt. Sergiónak ez a második idénye lesz, ami mindig a legnehezebb. Mindkét versenyzőben nagy potenciál van, és a tavalyi mérnökeikkel fognak dolgozni, hogy meglegyen a folytonosság” – nyilatkozta Peter Sauber csapatfőnök, azt is hozzátéve, hogy számos területen forradalmi újítást alkalmaztak, miközben sok szempontból az előző modellt fejlesztették tovább..
Ezzel együtt véleményünk szerint nem várható el a Saubertől, hogy az idei autóval előrébb lépjen, szinte már az csoda lenne, ha a Toro Rossót és a Williamst maga mögött tudná tartani. Pérezen és Kobajasin nem fog múlni, mindketten bizonyították már, hogy képesek megoldani a feladatukat.
A Sauber a nap folyamán már próbaköröket is megtesz majd az új autóval.
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Éric Vergne) | Február 6. |
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan) | ??? |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |
kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||||
RED BULL | Webber | Webber | Vettel | Vettel |
MCLAREN | Button | Button | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Massa | Massa | Alonso | Alonso |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Di Resta | Di Resta | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Kobajasi | Pérez | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Maldonado | Senna | Senna |
CATERHAM | nem hozták nyilvánosságra | |||
TAVALYI AUTÓVAL | ||||
MERCEDES | Rosberg és Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
HRT | De la Rosa | De la Rosa | ||
NEM VESZ RÉSZT | ||||
MARUSSIA |