Lewis Hamilton szerdán Sebastian Vettelhez hasonlóan nagydíj-szimulációt hajtott végre Barcelonában, 58 körös menetében a köreinek átlagos eredménye 1:29.329 perc volt, míg a vele egy időben a pályán száguldó Vettel átlaga 55 kör alatt 1:29.833 perc volt. Persze ez a tesztelésekre jellemzően még semmit sem jelent, a két pilóta nem azonos gumikat használt, s mivel a teljes barcelonai versenytáv 66 kör, az sem biztos, hogy ugyanannyi üzemanyag volt a két autóban.
A két autó a kanyarokban hasonlóan viselkedett, a helyszíni tudósítók szerint egyértelmű, hogy a két autó kiemelkedik a mezőnyből, de mivel három hét még hátravan az idénynyitóig, korai lenne biztosan kijelenteni, hogy a futamgyőzelemért is McLaren–Red Bull csata zajlana. Hamilton mindenesetre derűlátó.
„Egy éve 30 kört sem tudtam megtenni egy nap, a kipufogónk tíz kör után tönkrement. Ehhez képest most napról napra 110-120 kört teszek meg, nem is emlékszem, mikor voltak ilyen jó napjaim a teszteken – mondta Hamilton. – Sokkal jobb a helyzetünk, mint egy éve, úgy érzem, csatázhatunk a győzelemért. Alig hiszem el, hogy ilyen jók vagyunk. Meglep, mennyire jó az autó a gyors kanyarokban, az autó alapvetően jobb a tavalyinál, fekszenek neki a gyors kanyarok.”
Hamilton már csak az utolsó, jövő heti teszten ül autóba az Ausztrál Nagydíj előtt.
„Imádom az utolsó tesztet, azon már nagyon jó az autó, az ember érzi, hogy valóban versenyképes lesz-e az idénynyitón. No meg már kézzelfogható közelségben lesz az Ausztrál Nagydíj, el sem hiszem, hogy három hét, és már versenyzünk” – mondta Hamilton.
Korántsem ennyire derűlátó Fernando Alonso, akinek Ferrarija továbbra is bizonytalan a közepesen gyors és gyors kanyarokban, s a Scuderia még nem is tudott nagydíj-szimulációt végrehajtani. A spanyol azonban nem panaszkodik nyilvánosan a problémák miatt.
„Tavaly az első teszt utolsó napján nagydíj-szimulációt teljesítettünk, aztán Ausztráliában másfél másodpercet kaptunk körönként a Red Bulltól. Úgy érzem, ez nem annyira fontos része a tesztelésnek – mondta Alonso. – Sokkal fontosabb, hogy megismerjük az autót. Pilótaként mindig többet várok az autótól, olyan, hogy elég tapadás, soha sincs. Szerintem így vannak ezzel a többi csapatnál is.”
A barcelonai tesztelést kedden hét kör után félbeszakító, a – legfrissebb hírek szerint az első kerékfelfüggesztés rossz kivitelezése miatt – a katalán pályát szerdán elhagyó Lotus kérvényt nyújtott be a többi csapathoz, hogy hadd kapjon plusz egy napot a felkészülésre. A plusztesztnapot az összes istállónak jóvá kell hagynia, de mivel a Mercedes is kapott lehetőséget vasárnap Barcelonában egy nap privát tesztre, vélhetően ezzel nem lesz gond.
Arról nincs hír, hogy a Lotus a jövő csütörtöktől vasárnapig tartó kollektív tesztelés előtt vagy után tartaná meg privát tesztjét, de nagyon bíznak benne az istállónál, hogy egy hét múlva már semmi gond nem lesz az arany-fekete négykerekűvel.
2. NAP | |||||
1. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.608 | 120 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.648 | 85 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.891 | 104 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.180 | 87 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.639 | 50 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.806 | 120 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.555 | 82 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:25.738 | 117 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.605 | 69 |
10. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.343 | 108 |
Az eredmények nem hivatalosak. |
Csütörtök | Péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||
RED BULL | Webber | Webber |
McLAREN | Button | Button |
FERRARI | Massa | Massa |
MERCEDES | Schumacher | Rosberg |
FORCE INDIA | Di Resta | Di Resta |
SAUBER | Kobajasi | Kobajasi |
TORO ROSSO | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Maldonado |
CATERHAM | Petrov | Kovalainen |
TAVALYI AUTÓVAL | ||
MARUSSIA | Glock | Pic |
NEM VESZ RÉSZT | ||
HRT | ||
VISSZALÉPETT | ||
LOTUS |