„Szerintem valamit el akarnak titkolni előlünk – vélekedett Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója. – Valami olyasmiről lehet szó, amit hamar le lehet másolni, máskülönben nem takargatnák annyira.″
A csapat tavaly és a jerezi teszten is kipróbált egy érdekes fejlesztést, amely leginkább a tavaly betiltott F-csatornára hasonlít. A megoldás lényege, hogy az orrkúp elején kialakított lyukon keresztül egy csatorna a tartópilléreken keresztül elvezeti a levegőt az első szárny alá, ezzel „simítva ki″ a kavargó légáramlatokat. A technológiával magasabb végsebesség érhető el az egyenesekben, viszont optimalizálása kulcsfontosságú, hiszen ezzel egy időben el kell érni, hogy a kanyarokban kellő leszorítóerőt generáljon. (Ám mivel ezt korábban nyilvánosan próbálgatták, ha valóban titkolóznak, nem ez áll a háttérben.)
A csapat 2009-ben, még Brawn néven csak az utolsó tesztre utazott el, amelyen sokkal gyorsabb volt a többieknél, s Jenson Button vezérletével meg is nyerte a világbajnokságot.