Nevelőcsapatként működik a Toro Rosso azóta, hogy Dietrich Mateschitz felvásárolta, és Minardiról átnevezte „olasz Red Bullá". A legsikeresebb „diák" Sebastian Vettel volt, aki 2008-ban előbb nyert versenyt a kiscsapattal, minthogy a Red Bull felért volna a csúcsra. Ekkor még szinte azonos autót használt a két gárda, azzal a különbséggel, hogy a Toro Rossónak Ferrari-, a Red Bullnak Renault-motorja volt.
Azt követően megtiltották a kasztnik átruházását, és a néhány év alatt felhasználóvá váló Toro Rossónak újra fel kellett épülnie konstruktőrként. Bár a tavalyi autón számos különleges megoldás volt, amely miatt a rivális istállók elkezdték elkapkodni a faenzai gárda mérnökeit, a felépítési folyamat Giorgio Ascanelli technikai igazgató elmondása szerint csak most ért véget.
Hogy az új autó mire lesz képes, azzal még várjunk, de a Toro Rosso máris garantál nekünk egy pikáns házon belüli csatát. Jaime Alguersuaritól és Sébastien Buemitől megvált a gárda, mert nem feleltek meg a Red Bull kívánalmainak, és újabb két fiatal kap lehetőséget. A tavaly a HRT-nél már kipróbált, honfitársa, Mark Webber lobbiját élvező (ami nem jelenti azt, hogy érdemtelenül, csupán protekciónak köszönhetően jutott el az F1-ig) Ricciardo mellé az a Vergne ül be, akit a Red Bullnál a francia Vettelnek tartanak – nem kis teher...
Érdekesség, hogy a csapatfőnök nyilatkozata szerint majdnem elmaradt a bemutató, ugyanis a nagy hó miatt kérdéses volt, hogy időben odaérnek-e Jerezbe.
„Amikor szombat délelőtt elindultunk, nem voltam benne biztos, hogy időben megérkezünk, akkora volt a hó, de végül sikerült. Az STR7 a harmadik autó, amit teljesen a Toro Rosso tervezett, gyártott és szerelt össze. Sokat költöttünk az infrastruktúra kiépítésére, reméljük meglesz az eredménye a szezonban. Minderre azért volt lehetőségünk, mert erős partnerek állnak mögöttünk" – nyilatkozta Franz Tost csapatfőnök.
„Holnap először próbáljuk ki az új autót, és ez mindig valami különleges. Van két új, magasan képzett pilótánk, és biztos vagyok benne, hogy mindketten jó munkát fognak végezni. Tavaly a nyolcadik helyen végeztünk összetettben, idén ennél előbbre vágyunk, tehát legalább a hetedik pozíciót szeretnénk megszerezni" – tette hozzá Tost.
A két versenyző tehát keddtől Jerezben teszteli az új autót, amellyel reális cél a Sauber és a Williams legyőzése lesz – többet nemigen remélhetnek Faenzában.
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne) | Február 6. |
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan) | ??? |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |
kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||||
RED BULL | Webber | Webber | Vettel | Vettel |
McLAREN | Button | Button | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Massa | Massa | Alonso | Alonso |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Di Resta | Di Resta | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Kobajasi | Pérez | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Maldonado | Senna | Senna |
CATERHAM | nem hozták nyilvánosságra | |||
TAVALYI AUTÓVAL | ||||
MERCEDES | Rosberg és Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
HRT | De la Rosa | De la Rosa | ||
NEM VESZ RÉSZT | ||||
MARUSSIA |