Hétfőn a Sauber kigurította a jerezi célegyenesbe, és ott leplezte le új autóját, a Red Bull viszont az internetet választotta, a Ferrarihoz és a Lotushoz hasonlóan a weboldalára kitett képeket tárta a nagyközönség elé. Bár a világbajnok csapat már hetekkel ezelőtt jelezte, hogy a honlapján mutatja be az RB8-ast, a sajtó Jerezben gyülekező munkatársai akkor végleg letehettek a pilótákkal készítendő interjúkról, amikor Webber a Twitteren friss képet közölt magáról, amelyen havas parkban sétáltatja kutyáját. Márpedig Jerezben több mint 15 fok van, és nem mínuszban…
A 2010-es és a 2011-es szezonban is taroló Red Bull célja, hogy az idén folytassa jó sorozatát, s az, hogy az autókra vonatkozó szabályok csak kis mértékben változtak meg, jó hír Adrian Neweynak, az F1 valaha volt legsikeresebb tervezőjének, valamint a tervezői stábnak.
Az autó orra a többségéhez hasonlóan lépcsős szerkezetű, azzal a különbséggel, hogy a két lépcsőfok között nyílás található. Az, hogy ezzel mi a célja a csapatnak, a gárda honlapján megjelent grafikákból és a rövid videóból merészség lenne találgatni. Még a legképzettebb szakemberek is várnak a tesztelés keddi kezdetéig az alaposabb elemzéssel.
Az osztrák licencű csapatnál annak ellenére magabiztosak az újabb ismétlésben, hogy a riválisok némelyike szerint a befújt diffúzorok betiltásával, azaz a felfelé irányuló kipufogócsövek kötelezővé tételével a világbajnok veszít a legtöbbet a teljesítményéből.
„A nagymértékű szabálymódosításokat szeretem, a korlátozásokat már kevésbé, így nem lehet kiteljesedni, ráadásul elveszítettük a fő fegyverünket. Ám a kocsi még mindig a 2009-es RB5-ös utódja, remélem, méltó lesz az elődeihez” – mondta Newey.
Nagy visszaesésre tehát semmiképp se számítsunk, az időmérő edzéseknek továbbra is Vettel lesz a fő esélyese, és a világbajnoki címre is az előző két vb-győztesét tartják favoritnak a fogadóirodák. A tavaly 19 versenyen 11 győzelmet és 15 pole pozíciót jegyző német már korábban mondogatta, hogy nagyon várja csapata újszülöttjét, amelytől hasonló sikereket vár.
„Remélem, az idén is a mi autónk lesz a legjobb, de mivel a dupla diffúzor után a trükkös kipufogókat is betiltották, nincs már nagyon ütőkártyánk, a mezőny egyre sűrűbbé válik, nem látok rá esélyt, hogy megismételjük 2011-es fölényünket. Nagyon meglepne, ha bárki képes lenne hasonlóra, a különbségek eltűntek, az autók egyre inkább hasonlítanak egymásra” – mondta Vettel.
Sokat vár a fiatal vezérpilótától a csapat osztrák tulajdonosa.
„Sebastian még mindig fejlődik, s elmondhatom, erősebb, mint valaha. Olyan kemény edzésmunkát hajtott végre a télen, mint még soha, lekötelez azzal, hogy nem engedi, csalódjunk benne – mondta Dietrich Mateschitz. – Csupán egy jó autóra van szüksége, a versenyképességünket pedig az első tesztnaptól kezdve megpróbálhatjuk feltérképezni.”
Az osztrák üzletember szerint a csapat fő riválisai a McLaren, a Ferrari és a Mercedes lesznek – ebben a sorrendben, ami tükrözi a tavalyi csapat-vb végeredményét is. Mateschitz hisz benne, hogy a győzelmi sorozatnak köszönhetően a Red Bullra már nem úgy fognak tekinteni az F1 hívei, mint kalandorra, hanem idővel a sportág legendái közé emelkedhet.
A legújabb lépés a Renault-motorral hajtott RB8-as lehet, amelynek másik példányát a csapatnál immár a hatodik idényét megkezdő Webber vezeti majd a versenyeken.
„Az előző két évben nagyon magasra tettük a lécet, s amíg tavaly elmaradtam a várakozásoktól, jó sportembernek tartom magam, aki ebből erőt tud meríteni, és még erősebbé válik – mondta Webber, aki egy futamgyőzelmet aratott tavaly. – Nagyon jól sikerült a téli felkészülésem, nagyon várom, hogy az autóba üljek, mert a beszédnek már nem sok értelme van.”
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Éric Vergne) | Február 6. |
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan) | ??? |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |
kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||||
RED BULL | Webber | Webber | Vettel | Vettel |
MCLAREN | Button | Button | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Massa | Massa | Alonso | Alonso |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Di Resta | Di Resta | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Kobajasi | Pérez | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Maldonado | Senna | Senna |
CATERHAM | nem hozták nyilvánosságra | |||
TAVALYI AUTÓVAL | ||||
MERCEDES | Rosberg és Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
HRT | De la Rosa | De la Rosa | ||
NEM VESZ RÉSZT | ||||
MARUSSIA |