A McLaren-istálló 1991-ben már zsinórban negyedik konstruktőr-világbajnoki címét ünnepelte Ayrton Senna vezérletével, ám azóta húsz idény alatt csak egy csapatbajnoki elsőséget gyűjtött be (2007-ben is a McLaren pilótái gyűjtötték a legtöbb pontot, de az istállót a kémbotrány miatt kizárták). Az előző két évet másodikként zárta a wokingi gárda, amely mindent megpróbál, hogy kilépjen a Red Bull árnyékából.
Az istállótól napokkal ezelőtt kiszivárgott az információ, hogy a gárda felkészült a támadásokra új autójával kapcsolatban, hiszen olyan újításokat vetett be, amelyeket a riválisok bizonyára szabálytalannak találnak majd. A wokingiak mérnökei és ügyvédei külön gyakorlatot vettek a szabályok értelmezéséből, hiszen a drága fejlesztési munka után nem akarnak úgy járni, ahogy a Lotus, amelynek eddig szabályosnak vélt reaktív felfüggesztéséről az FIA nemrég közölte, hogy korábbi álláspontjával szemben szabálytalan.
Az autón első ránézésre a kipufogócső elhelyezése tűnik kockázatosnak, a szélre kitett nyílás szabályossága véleményes. Az orr-részt viszont szépen megoldották a tervezők, hiányzik az a lépcső, amelyet a Caterhamnél láthattunk, és amely várhatóan a Ferrarinál is meglesz (az orrot alacsonyabbra kellett helyezni, hogy az ütközéseknél ne legyen túl veszélyes). Az autó oldala megváltozott tavalyhoz képest, a hátulja pedig egyértelműen keskenyebbé vált, ez is magyarázhatja, hogy annyira kilóg a kipufogócső.
A csapatnál tisztában vannak a kockázattal, amely kettős, hiszen egyrészt az FIA bármikor szabályellenesnek nyilváníthatja az alkatrészeket, másfelől már az első teszteken kiderülhet, hogy az elméletben nyerő megoldás a gyakorlatban nem is olyan kifizetődő – ilyen volt tavaly a bonyolult kipufogórendszer, amelyet nem is használt a csapat.
A McLaren nem titkolja, elsősorban az időmérő edzéseken szeretne javulni, mert tavaly Sebastian Vettel a 19 futamból 15-öt az első rajtkockából kezdhetett el a Red Bull-Renault-val, és ennek nagy szerepe volt abban, hogy a futamok elején meglógott riválisaitól, és sorra nyerte meg a versenyeket.
Az MP4-27-est elsőként Oliver Turvey, a csapat fiatal tesztpilótája próbálja ki, kedden az első jerezi kollektív teszt első napján pedig Button ül be az ezüst gépbe. A McLaren vezetőségének Button miatt nem kell különösebben aggódnia, az angol évek óta kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, okos versenyzéssel képes az időmérőkön elszenvedett hátrányának ledolgozására.
Nagyobb fejtörést okoz Hamilton, aki jó napján még Vettelt is meg tudta verni az időmérőn, de tavaly igen ritkán volt jó napja. Magánéleti gondjai rossz hatással voltak versenyzésére, Bernie Ecclestone szerint új menedzsmentje sem az érdekeit szolgálja, Hamilton a csapatban Button mögé szorult. A 2008-as világbajnok fogadkozott, hogy 2012-re összeszedi magát, nagy kérdés, sikerül-e.
„Csodálatos az autó, ennyire kifinomult koncepciót még nem láttam. Jó, hogy az új szabályok miatt nagyobb és stabilabb lett a visszapillantó tükör, Felipe Massa is biztosan örül neki” – viccelődött Hamilton.
„Az F1-es autó akkor szép, ha nyernek vele. A mi célunk, hogy két vb-címet nyerjünk az idén" – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök.
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne) | Február 6. |
Williams (Williams-Renault, pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, ???) | ??? |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |