A 2012-es gép elnevezése, az E20 a nagy-britanniai főhadiszállásra utal, a gárda ugyanis éppen húsz éve, 1992-ben, még Benettonként költözött át ide az oxfordshire-i Witneyből. Az idei a 20. autó, amelyet ebben a központban terveztek és építettek meg.
Az autóról már hetekkel ezelőtt cikkezett a szaksajtó, a fiatal pilóták tavalyi abu-dzabi tesztjén ugyanis már kipróbálta a csapat a reaktív felfüggesztését, amelynek lényege, hogy az autó fékezéskor is vízszintesen marad, azaz nem dől előre, ami aerodinamikai szempontból igencsak előnyös. Bár néhány csapat szerint nem volt szabályos a megoldás, a Ferrari elismerte, hogy elkezdett dolgozni saját fejlesztésén. Aztán, bár a Lotus mérnökei szerint az FIA végigkísérte a fejlesztést, és végig legálisnak tartotta az eszközt, végül betiltotta a 2012-es szezonra.
Pedig ez ütőkártya lehetett volna a csapat kezében. Így viszont abban bízhatnak, hogy sikerült aerodinamikai szempontból hatékony autót tervezni. A Lotusnál is a már több istállónál látott lépcsőzetes orrkiképzést alkalmazták, ugyanakkor az eddig bemutatott autók közül az egyik leginkább tradicionális a kinézete, megtartva a '70-es és '80-as években jellemző fekete-arany színkombinációt.
Bízhatnak Kimi Räikkönenben is, akit kétévnyi távollét után sikerült visszacsábítani a Formula-1-be. A finn kétévnyi ralizás után mondott igent a Lotus hívó szavára, és saját elmondása szerint nincsenek motivációs gondjai.
„Szerintem a csapatnál tudják, hogyan kell jó autót építeni, és még a legnagyobbak sem képesek rá, hogy minden évben győztes gépet mutassanak be. Rengeteg hozzáértő szakember dolgozik itt, akik meg vannak róla győződve, hogy jól sikerültek a fejlesztések. Sok múlik az autón, ha jó a kocsi alattad, az nagyban megkönnyíti a munkádat, mintha csak egy átlagos. Az első tesztek után elég boldog voltam, eddig jól alakulnak a dolgok" – mondta Räikkönen.
A finn, csapattársához, Grosjeanhoz hasonlóan a 2009-es Abu-dzabi Nagydíjon állt utoljára rajthoz F1-es versenyen. Ha most a 2010-es idény következne, azt mondanánk, a rutin Räikkönen mellett szól, ám két év távlatából más a helyzet. Amíg ugyanis Räikkönen ralizott és néhány oválpályás alsóbb szintű NASCAR-versenyen szerepelt, Grosjean bajnok lett a GP2-es sorozatban, és tavaly két helyszínen is vezette az autót a pénteki szabadedzésen. Räikkönen ehhez képest a 2010-es autóval, a Pirelli bemutatóra gyártott kerekein körözött három napig.
Gerard López, az istálló társtulajdonosa reméli, hogy ott tudnak lenni az év végi összesítésnél a legjobb négy között a konstruktőröknél.
„Reméljük, hogy versenyképes kocsink lesz, kiváló pilótákkal, utóbbi természetesen igaz is egy korábbi világbajnok esetében. Szeretnénk a mezőny elején végezni, a konstruktőri negyedik hely elérhető célnak tűnik" – mondta López.
A csapat keddtől a riválisokkal együtt Jerezben tesztel.
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne) | Február 6. |
Williams (Williams-Renault, pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan) | ??? |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |
kedd | szerda | csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||||
RED BULL | Webber | Webber | Vettel | Vettel |
McLAREN | Button | Button | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Massa | Massa | Alonso | Alonso |
LOTUS | Räikkönen | Räikkönen | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Di Resta | Di Resta | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Kobajasi | Pérez | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Maldonado | Senna | Senna |
CATERHAM | nem hozták nyilvánosságra | |||
TAVALYI AUTÓVAL | ||||
MERCEDES | Rosberg és Schumacher | Schumacher | Rosberg | |
HRT | De la Rosa | De la Rosa | ||
NEM VESZ RÉSZT | ||||
MARUSSIA |