A Lotus istálló az első napot követően bejelentette, hogy azonnali hatállyal befejezi a barcelonai tesztet, miután a kedden talált hiba pontos azonosítása és kijavítása további munkát igényel.
Mint tegnap beszámoltunk róla, a Lotus korán, mindössze hét megtett kör után megszakította a napi munkáját kedden, amelyet délután sem folytatott, mert a 02-es számú kasztnin hibát találtak. Ekkor még úgy tűnt, hogy folytatják a tesztet a Jerezben már kipróbált kasztnival, végül mégis a befejezés mellett döntöttek.
„Mielőtt útnak indítottuk volna a 01-es számú kasztnit Barcelonába, elvégeztünk rajta néhány tesztet a kapott adatok alapján. Ennek eredményeként be tudtuk azonosítani azt a területet, ami további munkát igényel. Hatékonyabbnak ítéltük, ha egyszerre végezzük el a szükséges módosításokat a két kasztnin Enstone-ban, mintha a 01-est Barcelonába küldenénk″ – nyilatkozta James Allison technikai igazgató.
„Kemény döntés volt, hogy nem folytatjuk a tesztet, de úgy éreztük, ez a leghelyesebb. A pozitívum, hogy hamar azonosítani tudtuk a problémát, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson. A jövő heti teszten már jelen leszünk″ – tette hozzá Eric Boullier csapatfőnök.
Bár a Lotusnál pontosan nem hozták nyilvánosságra a problémát, de a találgatások szerint a motor bekötésével lehet a gond, és gyártási, semmint tervezési hibáról van szó. Az aerodinamikai terhelés a barcelonai pályán sokkal nagyobb, mint Jerezben, ez magyarázhatja, miért most jelentkezett a probléma. Ha teljesen új vázat kell építenie a Lotusnak, annak át kell mennie újra az FIA tesztjén, erre pedig igencsak szűkös az idénynyitóig hátra levő idő.
Az első napon a leggyorsabbnak bizonyult címvédő, Sebastian Vettel szerint a McLaren tűnik jelenleg a legjobb formában levő riválisnak:
„Nem néztem át az összes köridőt, csak néhány adatot láttam Lewistól, de az figyelemre méltónak tűnt. Egyelőre azt mondhatom, jó érzés vezetni az autónkat, az majd később derül ki, hogy ez mire lesz elég. A McLaren nem ment eddig igazán gyors kört, inkább hosszabb etapot teljesített, de ez alapján elég versenyképesnek tűnik. Szerintem már számolni kell vele az idény elejétől kezdve. Amit a Lotustól Jerezben láttunk, az meglepetés volt, később derül ki, hogy tud-e tovább fejlődni. A Ferrari nagy talány, senki nem tudja igazán megmondani, hogy jó vagy rossz lesz″ – értékelt Vettel az első nap után.
Michael Schumacher a kedd reggel bemutatott Mercedesszel a 6. helyen zárt, majd pozitívan nyilatkozott a tapasztalatairól:
„Negyedik napja vagyunk az új autóval, de ez volt az első alkalom, hogy valami visszajelzést kaptunk a hidraulikáról. Jók a kilátásaink, és az autóban is jól éreztem magam. A szabályváltozások miatt nehéz megítélni, ez mire lesz elég, de bizakodó vagyok″ – mondta Schumacher.
Szerda | Csütörtök | Péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | |||
RED BULL | Vettel | Webber | Webber |
McLAREN | Hamilton | Button | Button |
FERRARI | Alonso | Massa | Massa |
MERCEDES | Rosberg | Schumacher | Rosberg |
FORCE INDIA | Hülkenberg | Di Resta | Di Resta |
SAUBER | Pérez | Kobajasi | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Bottas | Maldonado | Maldonado |
CATERHAM | Petrov | Petrov | Kovalainen |
TAVALYI AUTÓVAL | |||
MARUSSIA | Pic | Glock | Pic |
NEM VESZ RÉSZT | |||
HRT | |||
VISSZALÉPETT | |||
LOTUS |
1. NAP | |||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.265 | 79 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:23.440 | 97 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.590 | 114 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.618 | 76 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.100 | 75 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:24.150 | 51 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.219 | 66 |
8. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:25.711 | 97 |
9. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.035 | 31 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.809 | 7 |
11. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:28.026 | 121 |
Az eredmények nem hivatalosak |