Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája úgy véli, a Ferrarinál a kezdeti nehézségeket követően kezdenek rájönni, hogyan kell beállítani a 2012-es gépet. Az első teszten még a Scuderia gyenge formája és a mérnökök kétségbeesése volt a nagy sztori, de a maranellóiak bíznak benne, hogy van kiút a problémákból.
„Egyértelműen jobb az autó, mint az első teszten volt Jerezben, már kapiskáljuk, merre kell haladnunk a fejlesztésével – mondta a dél-amerikai. – Végig a kemény keverékű gumikat használtam, elégedett vagyok a munkával. Pénteken már a lágyabb keverékeké a főszerep, az autó finomhangolásával is megpróbálkozunk. Nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb kört megtegyük a hátralévő tesztnapokon."
A Ferrari a Red Bull-lal együtt úgy döntött, a jövő heti tesztelésen eltér az eredeti menetrendtől, és nem csütörtöktől vasárnapig, hanem péntektől hétfőig gyakorol Barcelonában. Elsőként a Ferrari jelezte a módosítást (Massa és Fernando Alonso felváltva vezetnek), míg a világbajnok csapat az olaszok engedélyével csatlakozhatott a privát tesztnaphoz.
Bemutatók, galériák, tesztek, várakozások, versenynaptár – amit a 2012-es F1-es idény előkészületeiről tudni érdemes! |
Massa autójával nem volt minden rendben csütörtökön, néhány meghibásodás miatt szüneteltetnie kellett a száguldást. Így járt Mark Webber is a Red Bull-lal, négykerekűjének váltóhibája miatt az ausztrál nem tudta teljesíteni a nagydíj-szimulációt.
„Vannak gyerekbetegségei az autónak, de ahogy Adrian Newey is mondani szokta, ez így van rendjén – fogalmazott Webber. – Keményen dolgozik a csapat, hogy megbízható legyen a kocsi, és a csütörtöki problémák ellenére úgy érzem, elégedettek lehetünk."
Van egy mondás az F1-ben, amelyet a Red Bullnál most jogosan emlegethetnek: könnyebb a gyors autót megbízhatóvá tenni, mint a megbízható lassút gyorsabbá. A McLarennél ugyanakkor biztosak benne, hogy nekik sikerült a gépük relatív sebességén is javítani.
„A Red Bull az idén is az első körtől kezdve gyors lesz, de nem hiszem, hogy akkora különbség mutatkozik majd az első versenyen, mint tavaly. Főleg úgy, hogy az Ausztrál Nagydíjra már jön egy adag fejlesztés. Remélem, jó irányba haladunk, a szélcsatorna ezt ígéri, a jövő héten meglátjuk" – fejtette ki Jenson Button, aki csütörtökön és pénteken vezeti a McLaren-Mercedest.
A csütörtöki napot a legjobb időeredménnyel záró Pastor Maldonado szerint nem csak a speciális tesztprogram miatt tűnt gyorsnak a Williams-Renault.
„Sokat javultunk, és napról napra gyorsabb a kocsi. Semmi gond nincs vele, napról napra száz kör felett teljesítettünk, és minden nagyon jól működik, megbízhatósági szempontból tökéletes. Aerodinamikai szempontból is egyértelmű az előrelépés" – mondta a venezuelai.
3. NAP | |||||
1. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:22.391 | 106 kör |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.384 | 127 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.582 | 99 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.918 | 114 |
5. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.433 | 78 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.771 | 97 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.771 | 84 |
8. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.646 | 83 |
9. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:26.173 | 108 |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.448 | 70 |
Az eredmények nem hivatalosak. |