Kimi Räikkönen hétfőn és kedden Valenciában tesztelte a korábban Renault néven szereplő istálló 2010-es versenyautóját, amellyel a február 7-én kezdődő kollektív tesztelés előtt visszarázódhatott a Formula–1-be.
„Jó volt visszaülni a kocsiba, több mint két éve nem vezettem F1-es autót – mondta a finn. – A vezetéstechnikai részletekkel nem volt probléma, a kanyarodásra, a fékezésre, a kigyorsításra hamar ráéreztem. Ám kell még idő, hogy minden összeálljon és csúcsformába lendüljek, az új autó, a gumik és a csapat megismerése időbe fog telni.″
A Lotus azért akarta, hogy Räikkönen még az új autó elkészítése előtt, a februári kollektív teszteket megelőzően autóba üljön, hogy amennyire lehet, hozzászokjon azokhoz az újításokhoz, amelyeket a 2009-es idény után vezettek be. Ilyen például a teletankolt autó: az F1-ben a 2009-es szezon után tiltották be a verseny közbeni tankolást.
„Ki kellett próbálnia, milyen az autó teletankolva, ezért beültettük az üreshez képest százötven kilogrammal nehezebb kocsiba – mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke, aki a tesztet vezeti. – Adtunk Kiminek egy programot, amelyet szerintünk végre kell hajtania, de mondtuk neki, hogy ha akar, nyugodtan eltérhet a tervezettől, hiszen ez az ő tesztje, ő érzi, mire van szüksége. Ám nem változtatott semmin sem, tette, amit mondtunk neki.″
A Pirelli-gumik is újak az előző két idényt a rali-világbajnokságban töltő Räikkönen számára, de hiába kapott három készletet az első és négyet a második napon, ezek bemutatókra tervezett abroncsok, amelyek eltérnek a versenygumiktól – kevésbé kopnak, de lassabbak is. Az időeredmények éppen ezért nem beszédesek.
„Az első menettől kezdve nagyon gyors volt, s bár nehéz megmondani, milyen eredmény lenne jó ezeken a gumikon, úgy érzem, nem lesz gond a sebességével. Tisztán éreztük, hogy világbajnokkal van dolgunk, és a kommunikációval sem volt problémánk, nagyon jól kijön a szerelőkkel″ – tette hozzá Permane.