Räikkönen: Kell még idő, hogy csúcsformába lendüljek

Vágólapra másolva!
2012.01.24. 13:56
null
Kimi Räikkönen ráérzett a vezetésre, de ahhoz, hogy a régi legyen, még időt kért
Címkék
A Lotus-istálló elégedett Kimi Räikkönen első Formula–1-es tesztjével, még ha arra két évvel ezelőtti autóban is került sor. A 2007-es F1-es világbajnok Valenciában ült volán mögé, és a vezetés technikai részeire hamar ráérzett, de időt kért ahhoz, hogy ismét csúcsformába lendüljön. A csapat elégedett volt az első két nappal, és felkészült a 2012-es autó tesztelésére is.

 

Kimi Räikkönen hétfőn és kedden Valenciában tesztelte a korábban Renault néven szereplő istálló 2010-es versenyautóját, amellyel a február 7-én kezdődő kollektív tesztelés előtt visszarázódhatott a Formula–1-be.

„Jó volt visszaülni a kocsiba, több mint két éve nem vezettem F1-es autót – mondta a finn. – A vezetéstechnikai részletekkel nem volt probléma, a kanyarodásra, a fékezésre, a kigyorsításra hamar ráéreztem. Ám kell még idő, hogy minden összeálljon és csúcsformába lendüljek, az új autó, a gumik és a csapat megismerése időbe fog telni.″

A Lotus azért akarta, hogy Räikkönen még az új autó elkészítése előtt, a februári kollektív teszteket megelőzően autóba üljön, hogy amennyire lehet, hozzászokjon azokhoz az újításokhoz, amelyeket a 2009-es idény után vezettek be. Ilyen például a teletankolt autó: az F1-ben a 2009-es szezon után tiltották be a verseny közbeni tankolást.

„Ki kellett próbálnia, milyen az autó teletankolva, ezért beültettük az üreshez képest százötven kilogrammal nehezebb kocsiba – mondta Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke, aki a tesztet vezeti. – Adtunk Kiminek egy programot, amelyet szerintünk végre kell hajtania, de mondtuk neki, hogy ha akar, nyugodtan eltérhet a tervezettől, hiszen ez az ő tesztje, ő érzi, mire van szüksége. Ám nem változtatott semmin sem, tette, amit mondtunk neki.″

A Pirelli-gumik is újak az előző két idényt a rali-világbajnokságban töltő Räikkönen számára, de hiába kapott három készletet az első és négyet a második napon, ezek bemutatókra tervezett abroncsok, amelyek eltérnek a versenygumiktól – kevésbé kopnak, de lassabbak is. Az időeredmények éppen ezért nem beszédesek.

„Az első menettől kezdve nagyon gyors volt, s bár nehéz megmondani, milyen eredmény lenne jó ezeken a gumikon, úgy érzem, nem lesz gond a sebességével. Tisztán éreztük, hogy világbajnokkal van dolgunk, és a kommunikációval sem volt problémánk, nagyon jól kijön a szerelőkkel″ – tette hozzá Permane.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik