A Dél-koreai Nagydíj szabadedzésein a McLarennek állt a zászló, és bár Sebastian Vettel jó szokása szerint az időmérő edzés harmadik szakaszában előhúzta a nyulat a kalapból, é olyan köröket futott, amelyekre előzetesen nem láttak esélyt csapata mérnökei sem, Lewis Hamilton az élen maradt.
A 2008-as világbajnok a tavalyi Kanadai Nagydíj óta az első, pályafutása során a 19. pole pozíciót szerezte meg. Csapattársa, Jenson Button ugyan az első sorból kiszorult, a 3. rajtkockából indulva azonban minden esélye megvan rá, hogy a győzelemért csatázzon.
A Red Bull taktikázott az időmérőn, Vettel és Mark Webber az első szakaszban is szuperlágy gumikat használt, így az összes lágy keverékét frissen tartotta a vasárnap magyar idő szerint reggel 8 órakor kezdődő viadalra.
A Ferrari nem volt harcban a pole-ért, talán a gumikat kímélő autók a futamon lesznek igazán versenyképesek.
ELŐZMÉNYEK
Jenson Button pénteken csupán egy tizeddel maradt el Lewis Hamiltontól, valami nem stimmelt az autójával, amelyen a szerelői a motortérben találtak is egy meghibásodást. A Japán Nagydíj győztesének kaszniját szombat reggel ki is cserélte a csapat, s Button meghálálta a gondoskodást: a délelőtti szabadedzésen a legjobb időeredményt érte el.
A versenyzők szombaton próbálhatták ki először a száraz pályára való gumikat, s a lágy és a szuperlágy keveréken is a McLaren volt a leggyorsabb, ráadásul Button jól meg is kímélte azokat, a szabadedzés leggyorsabb körét a harmadik mért körében futotta. Vettel a szuperlágyon nem tudott igazán gyors kört futni, mert vagy elfékezte magát, vagy feltartotta Alguersuari.
1. SZAKASZ
Az időmérőre is száraz maradt a pálya, az aszfalt 28, a levegő 22 fokos. Elsőként Bruno Senna hagyta el a boxutcát. A ma 28 éves brazil a délelőtti tréningen a falnak ütközve összetörte első légterelőjét, azért is kiment korán, hogy ellenőrizze autóját. A Renault nem is titkolja, hogy Senna még a versenybeállításokat teszteli.
Első mért köre 1:39.951, amelyet csapattársa, Petrov 1:39.406-tal felülmúlt. A Red Bull dél-koreai problémájára jellemző, hogy Vettel és Webber azonnal szuperlágy gumin ment ki az első szakaszban.
Hamilton viszont a lágyat használja, 1:38.278-cal az élre állt. Button szintén lággyal fél másodperccel maradt el csapattársától, Webber még lassabb volt – a szuperlágyon. Hamilton és Button közé bejött a két Ferrari, Alonso és Massa is lágy gumikat használt. Vettel Webbernél is lassabb, csak 6. Talán valamit tesztelnek a Red Bullnál?
Webber és Vettel elé a két Mercedes is bejött. Hamilton 1:37.525 percre javította az edzés legjobbját.
A boxban a két Red Bull-Renault-ból üzemanyagot szívtak le a szerelők, a csapat a tréning elején az utolsó finomításokat hajtotta végre a versenybeállításokon. Button javított az idején, ismét második volt Hamilton mögött, a különbség 404 ezred volt.
Hat perccel az edzés vége előtt a Williams pilótáinak még nem volt mért körük. A három kiscsapat előtt Pérez állt.
A Renault-kra felkerültek a szuperlágy gumik, Petrov a két McLaren mögé, a 3. helyre jött fel. Mögötte Alonso, Rosberg, Schumi, Massa, Webber, Vettel volt a sorrend.
Ricciardo nem futott mért kört, és a boxban maradt a hajrában, míg csapattársa, Liuzzi a 107 százalékos határon (1:44.351) kívül volt 1:44.586-os idejével.
A kiscsapatok pilótái előtt Maldonado és Barrichello állt, miközben a két Force India is bejött a Red Bull párosa elé.
Liuzzi 1:43.758-as idejével bejött a kvalifikációs határon belülre.
Az edzés hajrájában a két Williams futott mért kört, Kobajasit próbálták megelőzni. Barrichello a köre befejezése előtt a boxba hajtott, így kiesett, és az egy hete a 7. helyről rajtoló Kobajasi megúszta, továbbjutott.
A 18. helytől hátrafelé Barrichello, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi sorrend alakult ki, Ricciardo indulásáról a sportfelügyelők döntenek majd.
2. SZAKASZ
A 15 perces második etapból tíz pilóta jut tovább, a papírforma szerint a McLaren, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes párosa mellett még két hely kiadó.
A McLaren számításai szerint 1:38.1 perces idő kell az utolsó szakaszba jutáshoz – ezt Hamiltonnal közölték rádión. Elsőként Di Resta hajtott ki a pályára. A szél sokkal erősebb, mint pénteken, mi növeli a vezetői hibák lehetőségét.
A McLaren és a Ferrari pilótái szuperlágy gumikon hajtottak ki a boxból, Di Resta első köre 1:38.868 lett. Hamilton 1:36.526-tal nyitott, Button 8 tizeddel elmaradt tőle. Webber hajszállal megelőzte Buttont a szuperlágyon, Vettel 7 ezreddel jött be csapattársa elé. A Ferrarik és Rosberg mögöttük sorakoztak, Schumacher még a boxban volt.
Massától Petrov 22 ezreddel maradt el, mindketten 1:38.1-gyel álltak. Alguersuari és Buemi töltötte ki az első tízet, de Schumacher éppen megkezdte első gyors körét ebben a szakaszban. A veterán egyedül volt kint a pályán, de csak Petrov mögé tudott bejönni 1:38.3-mal.
Massa visszajött a pályára – a brazil a Ferrari régebbi első légterelőjét használta, szemben Alonsóval, aki megkapta a vadonatújat –, friss szuperlágy gumikon száguldott. A hajrában az első hat (Hamilton, Vettel, Webber, Button, Alonso, Rosberg) és a 9. Schumi kivételével mindenki a pályán volt.
Massa feljött Alonso elé az 5. helyre, Sutil Schumachert megelőzve a 9.-re. A hétszeres világbajnokot Alguersuari is megelőzte, Schumi edzése ezzel véget ért. Di Resta végül 1:38.2-es idejével kiszorította a Toro Rosso pilótáját az első tízből.
Végül a Mercedes helyett a Force India tudhat két pilótát az első tízben, a brackleyieket csak Rosberg képviselheti a harmadik szakaszban, amelybe még Petrov jutott be.
A 11. rajtkockától Alguersuari, Schumacher, Buemi, Kobajasi, Senna, Maldonado, Pérez a sorrend.
3. SZAKASZ
Az utolsó 10 percben eljön az igazság pillanata: valóban erősebb a McLaren a Red Bullnál, vagy ismét jön Vettel csodaköre, és az osztrák színekben induló csapat megtartja százszázalékos 2011-es pole-mérlegét?
A boxutcát elsőként Rosberg hagyta el, a tavalyi Kanadai Nagydíj óta első pole-jára törő Hamilton követte. Az első két percben a két Force Indián kívül mindenki a pályára hajtott.
A három élcsapatból Massán kívül mindenkinek két friss készlet szuperlágy gumija volt.
Az első szektorban a két McLaren volt a leggyorsabb, Hamilton 1:36.130-cal nyitott, Button 436 ezreddel jött be mögé, Webber a két McLaren közé ékelődött. Vettel 3 századdal elmaradt Hamiltontól az első körében.
Az első négy mögött Alonso, Massa, Rosberg, Petrov sorrend alakult ki.
A végén még egy menetre kijöttek a pilóták, az élcsoportból mindenki felrakatta utolsó friss szuperlágy gumiját, kivéve Rosberget.
Az első szektorban Button volt a leggyorsabb, a másodikban Hamilton.
Utóbbi 1:35.820-szal megszerezte a pole-t, míg Button feljött a harmadik helyre, kettejük között pedig Vettel zárt.
Hamilton nem ünnepelt, nem integetett, az autójából kiszállva egyből ment a mérlegelésre.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.820 | átlag: 210.958 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.042 | 0.222 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.126 | 0.306 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.468 | 0.648 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.831 | 1.011 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36.980 | 1.160 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.754 | 1.934 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:38.124 | 2.304 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.315 | |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.354 | |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.508 | |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.775 | |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:38.791 | |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:39.189 | |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.443 | |
18. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:39.538 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:40.522 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.101 | |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:42.091 | |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:43.483 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.758 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | idő nélkül |