Az elmúlt hetekben annyi problémája volt Lewis Hamiltonnak, hogy ezek után ráfért már egy kis sikerélmény: a McLaren angol pilótája a Dél-koreai Nagydíj második szabadedzésén csapattársát, Jenson Buttont megelőzve az élen zárt, mindenki mást csaknem két másodperccel megelőzött.
A délelőtti szakadó eső után délutánra csillapodott az eső, de mivel felhős volt az ég, és a szél egyáltalán nem fújt, a folyamatos körözés ellenére nagyon lassan száradt fel a pálya, a slick gumikkal még a tréning végén is csak alig lehetett irányban tartani az autókat.
Az első két próbálkozó, Nico Rosberg és Jaime Alguersuari össze is ütközött, ami a célegyenes végén magát elfékező német mellett a tavaly óta nem sokat fejlesztett pálya tervezésének volt a következménye: a boxutca kijárata ugyanis úgy csatlakozik a pályába, hogy az onnan kijövő pilóta nemigen kerülheti el a féktávon megcsúszó autót.
Szombatra és vasárnapra jobb időt jósolnak.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A második edzést megelőző percekben szemerkélt az eső, de közel sem volt olyan nedves a pálya, mint az első edzésen, az intermediate gumiknak kedveztek a körülmények.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 04.00–05.00 | |||
Időmérő edzés | 07.00–08.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 08.00 |
Elsőként Alguersuari ment ki a pályára, őt csapattársa, Buemi és a két Lotus követte. A levegő és a nedves aszfalt is 19 fokos volt. Alguersuari első mért köre 2:00.067 perc volt, ami jobb, mint Schumacher délelőtti legjobbja, amellyel a német az elsőként zárta az első másfél órát.
Petrov 1:58.993-mal átvette a vezetést, de nem sokáig állt a lista tetején, Vettel ugyanis 1:56.604-gyel vezetett, Webber 3 századdal jött be mögé. Az autók a későbbi intenzívebb esőtől tartva folyamatosan köröztek a pályán, az ideális ív egyre szárazabbá vált, és a köridők is pillanatról pillanatra javultak. Elsőként Buemi került 1:56 alá, majd Button és Vettel az 1:55-ös határt is átlépte. A világbajnok 1:54.340-nel állt az élen.
Alonsónak a Ferrari azt üzente a rádión, hogy az eső változatlan intenzitású marad. Button közben az első kerekeinek lassú felmelegedésére panaszkodott.
Tíz perc elteltével Schumacher maradt csak a boxban. A német az első edzésen ugyan a legjobb kört futotta, ám az utolsó pillanatokban megcsúszott a pályán, és nagy szerencséje volt, hogy elkerülte a falat.
12 perc elteltével Button már 1:52.664 percnél járt, és Schumacher is elhagyta a boxutcát, ekkor mind a 24 versenyző a pályán tartózkodott.
Hamilton öt ezreddel megelőzte Buttont, aki kiváló körrel válaszolt: 1:51.798-cal vette vissza a vezetést.
A 11. helyen álló Alonso a 11-es kanyarban elhagyta a pályát, a füvön tett kitérő után folytatta a körözést. Button a jelek szerint megoldotta első gumijainak problémáját, 1:51.334-re javított. Hamilton 1:51.189-cel válaszolt, a McLaren párosa élvezte leginkább a körülményeket – feltehetően könnyebb autójuknak köszönhetően, Vettel 1.8 másodperces hátránya minden bizonnyal nem tükrözte a valós erőviszonyokat.
Az F1 hivatalos időjárás-előrejelzője, a Meteo France a 24. percben azt közölte a csapatokkal, hogy a következő félórában nem lesz eső.
Hamilton tovább gyorsult, 1:50.828-ra javított. Schumacher 4 másodperces hátránnyal a 10. helyen állt.
Bár elállt az eső, nem sokan javítottak addigi legjobbjukon. A kevesek egyike Button volt, 104 ezredre megközelítette Hamiltont. A Pirelli erre az edzésre a szokásos gumikészleteken túl egy szett intermediate abroncsot adott a pilótáknak, így folyamatosan köröztek a pályán.
Alguersuari a módosított kipufogóval felszerelt Toro Rossóval feljött a 4. helyre, fél másodperccel Vettel mögé. Mivel a szél nem fújt, és a felhők sem szakadoztak fel, az ideális ív nagyon lassan száradt a csepergő esőben, az edzés derekán is az intermediate gumi volt a megfelelő választás.
Webber Alguersuarit megelőzve feljött a 4. helyre, majd a következő köre elején, az első kanyarban lesodródott az útról, az aszfaltozott bukótérben tett kitérő után folytatta. Hamiltonnak a mérnöke azt mondta, a kopott gumikon is egyenletes tempóra képes, csak a középső, gyors kanyarokból álló szektorban veszít időt.
Bruno Senna hátul 36 perccel az edzés vége előtt is Kovalainen mögött állt a 19. helyen, pedig csak két körrel ment kevesebbet, mint a Lotus pilótája. Alonso megelőzte Alguersuarit, feljött az 5. helyre, majd a következő körében a két Red Bull elé ugrott, de 1.946 másodperccel még Hamilton mögött volt.
Senna az 58. percben feljött a 17. helyre, Maldonadót is megelőzte, de majdnem öt másodperccel elmaradt Hamiltontól. A brazil nem sokkal később megpördült a pályán, majd folytatta.
Vettel Alonsót megelőzve feljött a 3. helyre, de 1.9 másodperccel Hamilton mögé.
25 perccel az edzés vége előtt Rosberg a célegyenes végén slick gumikon elfékezte magát, és a boxból éppen kijövő Alguersuari oldalába rohant. A Mercedes-pilóta félreállította az autóját a pálya mellett, első légterelőjének egy darabja a kanyar kijáratánál éppen az íven maradt.
Egy bátor pályabíró aztán lerugdosta az alkatrészt a pályáról, és újra szabad volt a száguldás. Alguersuari sima felületű gumikon jött ki a boxból, de mivel az ütközés miatt lassan haladt, nem derült ki, mire lett volna képes. Egy kör után vissza is tért a boxba, miközben egyre többen tették fel a kérdést: hogy lehetett ilyen boxkijáratot tervezni?
Az utolsó negyedórában nagy fejtörést okozott a mérnököknek, érdemes-e slick-gumikat használni, hiszen eddig ketten próbálták ki, és össze is ütköztek.
Senna ismét megpördült, a 4-es kanyarban végrehajtott piruettje után folytatta.
Alguersuari az utolsó öt percre visszatért a pályára, méghozzá szuperlágy slick gumikon. Webber Red Bullján is a száraz pályára való abroncsok voltak, az ausztrál nagyon óvatosan vezetett. Az autó féktávon és kigyorsításkor is nagyon bizonytalan volt, Webber és Alguersuari vissza is tért a boxba.
Button is csak egy kört futott a szuperlágyon, s azt mondta, nem lehet felhevíteni. A végén senki sem tudott javítani, Hamilton maradt az élen.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.828 | átlag: 182.390 km/ó | 26 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.932 | 0.104 mp h. | 19 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:52.646 | 1.818 | 30 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:52.774 | 1.946 | 25 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:53.049 | 2.221 | 27 |
6. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.402 | 2.574 | 25 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:53.707 | 2.879 | 24 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:53.914 | 3.086 | 18 |
9. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.948 | 3.120 | 27 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:53.957 | 3.129 | 32 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:54.200 | 3.372 | 26 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:54.392 | 3.564 | 26 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:54.831 | 4.003 | 30 |
14. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:54.965 | 4.137 | 21 |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:55.187 | 4.359 | 28 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:55.203 | 4.375 | 24 |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:55.544 | 4.716 | 23 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:56.067 | 5.239 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:56.669 | 5.841 | 20 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:57.173 | 6.345 | 19 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:58.269 | 7.441 | 25 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:59.458 | 8.630 | 26 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:59.958 | 9.130 | 19 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2:00.165 | 9.337 | 20 |
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 2:02.784 | átlag: 164.630 km/ó | 10 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2:02.840 | 0.056 mp h. | 8 |
3. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 2:02.912 | 0.128 | 12 |
4. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2:03.141 | 0.357 | 12 |
5. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 2:03.182 | 0.398 | 9 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 2:03.292 | 0.508 | 13 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2:03.391 | 0.607 | 6 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 2:04.311 | 1.527 | 12 |
9. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2:04.797 | 2.013 | 8 |
10. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 2:05.183 | 2.399 | 5 |
11. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 2:06.350 | 3.566 | 11 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 2:06.852 | 4.068 | 11 |
13. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 2:07.541 | 4.757 | 9 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2:08.218 | 5.434 | 5 |
15. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 2:08.832 | 6.048 | 14 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 2:09.232 | 6.448 | 14 |
17. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2:12.658 | 9.874 | 7 |
18. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2:14.508 | 11.724 | 4 |
19. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül | 1 | |
20. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | idő nélkül | 5 | |
21. | Bruno Senna | brazil | Renault | idő nélkül | 1 | |
22. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | idő nélkül | 1 | |
23. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 | |
24. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 |