Hamilton folytatta remeklését, délután is a leggyorsabb volt

Vágólapra másolva!
2011.07.29. 13:49
null
Lewis Hamiltonnál délelőtt és délután sem volt gyorsabb pilóta a Hungaroringen (Fotók: Reuters)
Címkék
Lewis Hamilton át tudta menteni a Német Nagydíjon mutatott formáját a Hungaroringre, pénteken a délelőtti után a délutáni szabadedzést is az élen zárta. A McLaren angol pilótája a második másfél órában Fernando Alonsót és Jenson Buttont megelőzve zárt az élen, a két Red Bull csak utánuk következett. A délutáni tréning is száraz pályán zajlott, sőt kisütött a nap is, így jó időben köröztek a pilóták.

Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj második szabadedzésén is utolérhetetlen volt, a McLaren pilótája a szuperlágy gumikon futott körök során Fernando Alonsót és Jenson Buttont megelőzve zárt az élen.

A két Red Bull-pilóta mögöttük végzett, majd Massa következett. A szabadedzések alapján kikövetkeztethető erősorrend szerint a három élcsapat pilótái között elhanyagolható a különbség, mögöttük a Mercedes párosa következik, majd jön a középmezőny.

A Virgin és a Hispania legjobb körei nem elég jók ahhoz, hogy a 107 százalékos határon belülre kerüljenek, de mivel a három nagycsapat pilótáinak feltehetően nem kell a szuperlágyat használniuk az időmérő első szakaszában, nem kerül veszélybe az indulásuk.

Az edzés alatt megérkezett Bernie Ecclestone, aki leül a csapatok vezetőivel, megtárgyalni a brit tévéközvetítési mizériát: jövőre ugyanis a versenyek fele fizetős csatornán lesz látható a szigetországban.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Kísértetiesen hasonlít a Magyar Nagydíj hétvégéje az egy héttel ezelőtti nürburgringihez, már abban a tekintetben, hogy akkor is várták az esőt, és akkor sem jött. A Hungaroringen a csütörtöki zápor után mind a három napra esőt jósoltak, ehhez képest péntek délelőtt nem esett, a délutáni edzés előtt pedig ki is sütött a nap, ami az aszfaltot 25, a levegőt pedig 22 fokosra melegítette.

Az edzés elejére sötét felhő került a pálya fölé, de az eső nem esett belőle.

Az első edzésen kicsúszó Mark Webber Red Bullját sikerült megjavítani, a Magyar GP tavalyi győztese készen állt a száguldásra.

A két edzés között kissé megállt az élet a Hungaroringen, a brit csapatok és újságírók megdöbbenve értesültek róla, hogy jövőre az F1-es futamok fele a Sky fizetős tévécsatornájára kerül, és csak a felét adja a BBC. Pedig az F1 alapszerződésében csak szabadon fogható csatornákról van szó...

A pilóták nem ijedtek meg a felhőktől, többen is a boxban csevegtek mérnökeikkel a kezdéskor.

Elsőként Alguersuari hajtott ki a pályára, két perc elteltével a mezőny fele kint volt.

Alguersuari 1:27.596-tal nyitott, Pérez 1:25.881-gyel vette át tőle a vezetést. Buemi a szuperlágy gumikon 3.7 másodpercet kapott csapattársától.

Közben Bernie Ecclestone is megérkezett a pályára, természetesen rendőri kísérettel.

A tavalyi legjobb eredményét (5.) a Magyar Nagydíjon elérő Petrov 1:25.560-nal átvette a vezetést.

A 8. percben már csak Alonso maradt a boxban, aztán ő is a pályára hajtott. Hamilton, majd Massa állt az élre, utóbbi 1:22.928-cal, a nap legjobb eredményével.

Barrichello a boxba menet, még a sebességkorlátozás előtt megelőzte az egyik Virgint. Vettel 1:22.666 perccel az élre állt, a célegyenesben kisütött a nap.

Előbb Button, majd a ma 30 éves Alonso ugrott a vb-éllovas elé, a spanyol 1:22.297-tel. Egy óra 16 perc volt hátra a szabadedzésből.

Massa a 12-es kanyarban kipördült, de autója nem sérült meg, folytatni tudta. Button nagyon elemében volt, 1:22.091 perces idővel az élre állt.

Néhány perces szünet után Alonso 21 ezredet javított a mclarenes legjobbján, a lágy gumik a hűvös pályán nagyon tartósnak tűnnek.

Barrichello nem kímélte őket, a 2-es kanyarban csúnyán elfékezte magát. Az élcsapatok versenyzői fél óra közeledtével pihenőt tartottak, Alonso mögött Button, Vettel, Massa, Hamilton és Webber egy másodpercen belül volt, az ausztrál mögött álló, 7. helyezett Alguersuari (szuperlágy gumikon futotta a körét, amellyel ide került) újabb egy másodpercre volt a Red Bull-pilótától.

Alonso 30 éves és 30. ferraris versenyét futja
Alonso 30 éves és 30. ferraris versenyét futja
Az aszfalt hőmérséklete felszökött 29 fokra, Button, Hamilton és Webber újra a pályán volt. Schumacher 4.3 másodperces hátránnyal a 17. helyen állt.

A pálya első és a harmadik szektorában Button, a középsőben Alonso volt a leggyorsabb.

Massa a 38. percben szuperlágy gumikon ment ki a pályára. 1:22.099-re javított, Alonso ugyanezen a keveréken 1:21.259 percre javította legjobbját (az utolsó szektorban Button részideje maradt a legjobb).

Alonso egy lassabb, gumit kímélő kör után ismét odatette magát, de korábbi eredményétől négy tizeddel elmaradt.

40 perccel az edzés vége előtt a McLaren pilótái is felrakatták a szuperlágy gumikat, Button 62 ezreddel maradt el Alonsótól.

Hamilton 1:21.018-cal átvette a vezetést. Webber, szintén szuperlágyon, fél másodpercet kapott a McLaren pilótájától.

Rosberg szuperlágy gumin 1.1 másodperccel maradt el Hamiltontól.

Az élmenők közül utolsóként Vettel kapta meg friss szuperlágy abroncsait, a 32 fokra melegedő aszfalton a vb-éllovas fél másodperccel elmaradt Hamiltontól, s az 5. helyre jött fel.

Schumacher 1.4 másodperces hátránnyal Rosberg mögé, a 8. helyre jött be.

Ezzel véget ért a leggyorsabb köridőért folytatott körözés, az edzés hátralévő részében a megtankolt autókkal a verseny elejére készültek az élcsapatok, az autókon szuperlágy gumik voltak.

A köridők 1:27 és 1:29 perc közé estek vissza, Alonso a rádión 2-esre vagy 3-asra értékelte a kopás mértékét. A skála, amelyen mérik, természetesen a Ferrari titka.

A mezőny hátsó részében a Virgin és a Hispania pilótái gyengébb kört futottak, mint a 107 százalékos képzeletbeli határidő, de szerencséjükre a három élcsapat az időmérő első szakaszában nem kényszerül a szuperlágy használatára, és lassabb lesz.

Az edzés végére 33 fokosra melegedett az aszfalt, a felhők teljesen eltűntek a pálya fölül.

Az élpilóták között a hosszabb menetekben sem volt nagy a különbség, Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa és Alonso is kiegyensúlyozott tempóban ment.

A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:21.018 átlag: 194.667 km/ó 29 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.259 0.241 mp h. 40
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.322 0.304 34
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.508 0.490 35
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.549 0.531 31
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.099 1.081 40
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.121 1.103 36
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:22.440 1.422 36
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.835 1.817 40
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.981 1.963 37
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:23.030 2.012 34
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:23.399 2.381 37
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:23.679 2.661 34
14. Nick Heidfeld német Renault 1:23.861 2.843 28
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:24.181 3.163 39
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:24.182 3.164 26
17. Vitalij Petrov orosz Renault 1:24.546 3.528 21
18. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:24.878 3.860 35
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:24.994 3.976 38
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:25.447 4.429 39
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:26.823 5.805 33
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:27.261 6.243 28
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:27.730 6.712 31
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:28.255 7.237 25

A MAGYAR NAGYDÍJ TOVÁBBI MENETRENDJE
SZOMBAT
7.00 kapunyitás
8.50–9.20 GP3 Időmérő edzés
9.45–10.15 Lotus Ladies Cup Első verseny (10 kör vagy 25 perc)
11.00–12.00 Formula–1 Harmadik szabadedzés
12.25–12.55 Porsche-szuperkupa Időmérő edzés
14.00–15.00 Formula–1 Időmérő edzés
15.40–16.45 GP2 Első verseny (39 kör vagy 60 perc)
17.20–17.55 GP3 Első verseny (16 kör vagy 30 perc)
VASÁRNAP
7.00 kapunyitás
8.15–8.50 GP3 Második verseny (16 kör vagy 30 perc)
9.20–9.50 Lotus Ladies Cup Második verseny (10 kör vagy 25 perc)
10.30–11.25 GP2 Második verseny (28 kör vagy 45 perc)
11.45–12.20 Porsche-szuperkupa Verseny (14 kör vagy 30 perc)
12.30–12-40 Formula–1 Versenyzői parádé
12.40 1931-es Bugatti parádéja
14.00 Formula–1 A verseny (70 kör vagy 120 perc) rajtja

NSO Formula–1 app okostelefonra!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik