Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj második szabadedzésén is utolérhetetlen volt, a McLaren pilótája a szuperlágy gumikon futott körök során Fernando Alonsót és Jenson Buttont megelőzve zárt az élen.
A két Red Bull-pilóta mögöttük végzett, majd Massa következett. A szabadedzések alapján kikövetkeztethető erősorrend szerint a három élcsapat pilótái között elhanyagolható a különbség, mögöttük a Mercedes párosa következik, majd jön a középmezőny.
A Virgin és a Hispania legjobb körei nem elég jók ahhoz, hogy a 107 százalékos határon belülre kerüljenek, de mivel a három nagycsapat pilótáinak feltehetően nem kell a szuperlágyat használniuk az időmérő első szakaszában, nem kerül veszélybe az indulásuk.
Az edzés alatt megérkezett Bernie Ecclestone, aki leül a csapatok vezetőivel, megtárgyalni a brit tévéközvetítési mizériát: jövőre ugyanis a versenyek fele fizetős csatornán lesz látható a szigetországban.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Kísértetiesen hasonlít a Magyar Nagydíj hétvégéje az egy héttel ezelőtti nürburgringihez, már abban a tekintetben, hogy akkor is várták az esőt, és akkor sem jött. A Hungaroringen a csütörtöki zápor után mind a három napra esőt jósoltak, ehhez képest péntek délelőtt nem esett, a délutáni edzés előtt pedig ki is sütött a nap, ami az aszfaltot 25, a levegőt pedig 22 fokosra melegítette.
Az edzés elejére sötét felhő került a pálya fölé, de az eső nem esett belőle.
Az első edzésen kicsúszó Mark Webber Red Bullját sikerült megjavítani, a Magyar GP tavalyi győztese készen állt a száguldásra.
A két edzés között kissé megállt az élet a Hungaroringen, a brit csapatok és újságírók megdöbbenve értesültek róla, hogy jövőre az F1-es futamok fele a Sky fizetős tévécsatornájára kerül, és csak a felét adja a BBC. Pedig az F1 alapszerződésében csak szabadon fogható csatornákról van szó...
A pilóták nem ijedtek meg a felhőktől, többen is a boxban csevegtek mérnökeikkel a kezdéskor.
Elsőként Alguersuari hajtott ki a pályára, két perc elteltével a mezőny fele kint volt.
Alguersuari 1:27.596-tal nyitott, Pérez 1:25.881-gyel vette át tőle a vezetést. Buemi a szuperlágy gumikon 3.7 másodpercet kapott csapattársától.
Közben Bernie Ecclestone is megérkezett a pályára, természetesen rendőri kísérettel.
A tavalyi legjobb eredményét (5.) a Magyar Nagydíjon elérő Petrov 1:25.560-nal átvette a vezetést.
A 8. percben már csak Alonso maradt a boxban, aztán ő is a pályára hajtott. Hamilton, majd Massa állt az élre, utóbbi 1:22.928-cal, a nap legjobb eredményével.
Barrichello a boxba menet, még a sebességkorlátozás előtt megelőzte az egyik Virgint. Vettel 1:22.666 perccel az élre állt, a célegyenesben kisütött a nap.
Előbb Button, majd a ma 30 éves Alonso ugrott a vb-éllovas elé, a spanyol 1:22.297-tel. Egy óra 16 perc volt hátra a szabadedzésből.
Massa a 12-es kanyarban kipördült, de autója nem sérült meg, folytatni tudta. Button nagyon elemében volt, 1:22.091 perces idővel az élre állt.
Néhány perces szünet után Alonso 21 ezredet javított a mclarenes legjobbján, a lágy gumik a hűvös pályán nagyon tartósnak tűnnek.
Barrichello nem kímélte őket, a 2-es kanyarban csúnyán elfékezte magát. Az élcsapatok versenyzői fél óra közeledtével pihenőt tartottak, Alonso mögött Button, Vettel, Massa, Hamilton és Webber egy másodpercen belül volt, az ausztrál mögött álló, 7. helyezett Alguersuari (szuperlágy gumikon futotta a körét, amellyel ide került) újabb egy másodpercre volt a Red Bull-pilótától.
Az aszfalt hőmérséklete felszökött 29 fokra, Button, Hamilton és Webber újra a pályán volt. Schumacher 4.3 másodperces hátránnyal a 17. helyen állt.A pálya első és a harmadik szektorában Button, a középsőben Alonso volt a leggyorsabb.
Massa a 38. percben szuperlágy gumikon ment ki a pályára. 1:22.099-re javított, Alonso ugyanezen a keveréken 1:21.259 percre javította legjobbját (az utolsó szektorban Button részideje maradt a legjobb).
Alonso egy lassabb, gumit kímélő kör után ismét odatette magát, de korábbi eredményétől négy tizeddel elmaradt.
40 perccel az edzés vége előtt a McLaren pilótái is felrakatták a szuperlágy gumikat, Button 62 ezreddel maradt el Alonsótól.
Hamilton 1:21.018-cal átvette a vezetést. Webber, szintén szuperlágyon, fél másodpercet kapott a McLaren pilótájától.
Rosberg szuperlágy gumin 1.1 másodperccel maradt el Hamiltontól.
Az élmenők közül utolsóként Vettel kapta meg friss szuperlágy abroncsait, a 32 fokra melegedő aszfalton a vb-éllovas fél másodperccel elmaradt Hamiltontól, s az 5. helyre jött fel.
Schumacher 1.4 másodperces hátránnyal Rosberg mögé, a 8. helyre jött be.
Ezzel véget ért a leggyorsabb köridőért folytatott körözés, az edzés hátralévő részében a megtankolt autókkal a verseny elejére készültek az élcsapatok, az autókon szuperlágy gumik voltak.
A köridők 1:27 és 1:29 perc közé estek vissza, Alonso a rádión 2-esre vagy 3-asra értékelte a kopás mértékét. A skála, amelyen mérik, természetesen a Ferrari titka.
A mezőny hátsó részében a Virgin és a Hispania pilótái gyengébb kört futottak, mint a 107 százalékos képzeletbeli határidő, de szerencséjükre a három élcsapat az időmérő első szakaszában nem kényszerül a szuperlágy használatára, és lassabb lesz.
Az edzés végére 33 fokosra melegedett az aszfalt, a felhők teljesen eltűntek a pálya fölül.
Az élpilóták között a hosszabb menetekben sem volt nagy a különbség, Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa és Alonso is kiegyensúlyozott tempóban ment.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.018 | átlag: 194.667 km/ó | 29 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.259 | 0.241 mp h. | 40 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.322 | 0.304 | 34 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.508 | 0.490 | 35 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.549 | 0.531 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.099 | 1.081 | 40 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.121 | 1.103 | 36 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.440 | 1.422 | 36 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.835 | 1.817 | 40 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.981 | 1.963 | 37 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.030 | 2.012 | 34 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.399 | 2.381 | 37 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:23.679 | 2.661 | 34 |
14. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:23.861 | 2.843 | 28 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:24.181 | 3.163 | 39 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.182 | 3.164 | 26 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:24.546 | 3.528 | 21 |
18. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.878 | 3.860 | 35 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:24.994 | 3.976 | 38 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:25.447 | 4.429 | 39 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:26.823 | 5.805 | 33 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:27.261 | 6.243 | 28 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:27.730 | 6.712 | 31 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:28.255 | 7.237 | 25 |
SZOMBAT | ||
7.00 | kapunyitás | |
8.50–9.20 | GP3 | Időmérő edzés |
9.45–10.15 | Lotus Ladies Cup | Első verseny (10 kör vagy 25 perc) |
11.00–12.00 | Formula–1 | Harmadik szabadedzés |
12.25–12.55 | Porsche-szuperkupa | Időmérő edzés |
14.00–15.00 | Formula–1 | Időmérő edzés |
15.40–16.45 | GP2 | Első verseny (39 kör vagy 60 perc) |
17.20–17.55 | GP3 | Első verseny (16 kör vagy 30 perc) |
VASÁRNAP | ||
7.00 | kapunyitás | |
8.15–8.50 | GP3 | Második verseny (16 kör vagy 30 perc) |
9.20–9.50 | Lotus Ladies Cup | Második verseny (10 kör vagy 25 perc) |
10.30–11.25 | GP2 | Második verseny (28 kör vagy 45 perc) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa | Verseny (14 kör vagy 30 perc) |
12.30–12-40 | Formula–1 | Versenyzői parádé |
12.40 | 1931-es Bugatti parádéja | |
14.00 | Formula–1 | A verseny (70 kör vagy 120 perc) rajtja |