A második szabadedzésen leggyorsabb Felipe Massa bízik az esőben: „Az időjárás miatt nehéz napunk volt, mindkét edzésen esett. Az autó minden esetre jól viselkedett az esőben, ami mindenképpen pozitív, hiszen eshet még a hétvégén. Épp ezért használtam mindössze egy garnitúra átmeneti gumit, ami az edzés folyamán egyre jobban és jobban működött. Mivel a pálya állapota folyamatosan változott, nehéz elhelyezni magunkat a többiekhez képest, igazából még a fejlesztéseinket sem tudtuk rendesen kiértékelni.”
Fernando Alonso a másik Ferrariban délelőtt hetedik, délután pedig 15. lett: „Mindig szívesen jövünk Silverstone-ba, ahol a Ferrari első futamát nyerte 60 évvel ezelőtt – kezdte Alonso. – Tetszik az új paddock, csak a bokszutca vége furcsa, amely mélyebben helyezkedik el, mint a pálya, ami miatt a nézők a lelátóról nem látják majd a kerékcseréket. Az eső természetesen nem segít egy olyan napon, amikor új aerodinamikai elemeket szeretnénk tesztelni, de megtettük, amit tudtunk. Csak egy szett átmeneti gumit használtunk, egyrészt, hogy maradjon még vasárnapra, másrészt pedig, hogy legalább egy fix paraméterünk legyen, amelynek függvényében vizsgálhatjuk az aerodinamikai tényezőket. Úgy tűnik, hogy jól működik a csomag, de azt még nem tudom megmondani, hogy sikerült-e gyorsulnunk is vele. Az autó már Kanadában is jól ment az esőben, és holnap is előállhat hasonló szituáció. Hogy Webbernek szurkolok-e a bajnokságban? Nem, a Ferrarinak!”
A délelőtti edzésen leggyorsabb Mark Webbernek megállt az autója az utolsó körben, a második gyakorláson pedig alig hagyta el a garázst: „Azt hiszem, mindenki ilyen időre számított, de holnap és vasárnap talán valamivel jobb lesz. Silverstone-ban ez megszokott, gyorsan jönnek a záporok, erős a szél, nagyon gyorsan változhatnak a körülmények. Az átmeneti gumikat sikerült alaposan megismernünk, csak egy szettet használtam, de holnap talán már a száraz abroncsokat is kipróbálhatjuk.”
A címvédő Sebastian Vettel legjobb helyezése egy 13. pozíció volt délelőtt: „Rengeteget változtak ma a körülmények, így nem nagyon volt lehetőségünk lemérni, hogy milyen változásokkal járt az erre a hétvégére bevezetett szabálymódosítás, de majd holnap kiderül. Az autómmal és az egyensúllyal viszont elégedett vagyok, még ilyen körülmények között is. Az idei versenyen a szerelőgárdából mindenkinek a neve fent van a sisakomon, így szeretném megköszönni a munkájukat a hazai futamukon.”
Az esőmenőnek számító McLaren-sofőrök nagyon szeretnék, hogy javuljon az idő. Jenson Button a szabadedzéseken kifejezetten szenvedett: „Elég frusztráló nap volt, a P1 végére felszáradt a pálya, örültünk, hogy délután száraz körülmények között tudunk majd körözni, de végül nem így lett. Mentünk pár kört az esőben átmeneti abroncsokon, az extrém esőgumit nem próbáltam ki, de nagyon csúszkáltam – nem úgy a P1-ben, amikor rendben volt az autó egyensúlya. Lehet, hogy a szabálymódosítás az oka, nem tudom, majd holnap kiderül, ugyanis remélhetőleg már nem fog esni a hétvégén. Egyelőre még nem tudjuk, hogy az új hátsó szárnyunk előrelépést jelent-e, ez más szintű leszorító erőt biztosít, de még nem tudom, hogy használni fogjuk-e a versenyen. Kiválóak az új létesítmények, a gond csak a bokszutca végén van, ahonnan nem látjuk a szurkolókat, és ők se minket, de ezt leszámítva remek munka mindenkitől, aki részt vett benne.”
„Nagy kár, hogy esett, mert szerettem volna egy kis show-val kedveskedni a szurkolóknak – sajnálkozott Lewis Hamilton – a nyirkos idő ellenére is eljöttek, szorítok, hogy a hétvégére javuljanak a körülmények. Annak ellenére, hogy keveset mentünk, biztató volt a mai nap, az autó jól viselkedett, holnap pedig száraz körülmények között érdekes lehet az időmérő, hiszen nagyon gyorsnak érzem a kocsit. Az új hátsó szárny is jónak tűnt, de még nem döntöttük el, hogy holnap, vagy a versenyen használjuk-e. Megkérdeztem a stewardokat az állítható hátsó szárnyra vonatkozó pontos szabályokról, mert nem volt világos számunkra, hogy slick gumikon használhatjuk-e nedves pályán, a délelőtt folyamán ugyanis ezt tettük. A versenyfelügyelők kíváncsiak voltak, a következő futamra majd ez alapján pontosítják a szabály szövegezését. Javasoltam is pár módosítást, hogy tisztább és biztonságosabb legyen a szabályzat, hasznos megbeszélést tartottunk.”
Nico Rosberg teljesítette a második leggyorsabb kört a délutáni gyakorláson: „Nehéz volt, de az autónk jól működött a körülmények ellenére – esőben talán még gyorsabbak is vagyunk. A Pirelli átmeneti gumija mindenképpen jól teljesített, de majd száraz körülmények között derül ki igazán, hogy a fejlesztéseink hogyan sültek el.”
Michael Schumacher délelőtt a második helyet szerezte meg, a délutáni felfordulásban pedig a 12. pozícióig jutott: „Nehéz a mai nap alapján megítélni az autó valós teljesítményét, hiszen folyamatosan változtak a körülmények, nem tudtunk használható értékelést végezni. Amíg száraz körülmények között nem próbáltuk ki az autót, nem fogok komolyabb következtetéseket levonni, de úgy érzem, jó nap áll mögöttünk, és már nagyon várom az idei első hazai futamunkat.”
A Saubert délelőtt összetörte, aztán délután a harmadik helyre repítette Kobajasi Kamui: „Mindenek előtt szeretnék köszönetet mondani a szerelőknek, akik időben rendbe hozták az autómat. A kicsúszásom előtt a nedves műfüvön veszítettem el az uralmat az autó fölött. Ettől függetlenül nagyon nehéz bármit is mondani az autóról, és mivel holnap száraz idő lesz, a mai remek teljesítményünk sem igazán számít, de szeretnénk meglepetést okozni, akár még nagyobbat, mint ma.”
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:49.967 | átlag: 192.854 km/ó | 9 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.744 | 0.777 mp h. | 16 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:51.395 | 1.428 | 16 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.438 | 1.471 | 6 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.518 | 1.551 | 6 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:51.738 | 1.771 | 18 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:51.781 | 1.814 | 7 |
8. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:51.992 | 2.025 | 13 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:52.169 | 2.202 | 12 |
10. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.189 | 2.222 | 21 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:52.198 | 2.231 | 9 |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.325 | 2.358 | 12 |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:52.578 | 2.611 | 16 |
14. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:52.587 | 2.620 | 6 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:52.869 | 2.902 | 8 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:54.023 | 4.056 | 8 |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:54.274 | 4.307 | 16 |
18. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:54.545 | 4.578 | 4 |
19. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:54.714 | 4.747 | 13 |
20. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:55.155 | 5.188 | 8 |
21. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:55.155 | 5.188 | 12 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:55.549 | 5.582 | 10 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:55.828 | 5.861 | 10 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:56.037 | 6.070 | 6 |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46.603 | átlag: 198.939 km/ó | 19 kör |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:47.263 | 0.660 mp h. | 20 |
3. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:47.347 | 0.744 | 23 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.422 | 0.819 | 22 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:47.562 | 0.959 | 13 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:47.758 | 1.155 | 23 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:48.161 | 1.558 | 16 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.549 | 1.946 | 21 |
9. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:48.598 | 1.995 | 19 |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.678 | 2.075 | 22 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:48.730 | 2.127 | 18 |
12. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.778 | 2.175 | 18 |
13. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:48.794 | 2.191 | 21 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:48.809 | 2.206 | 17 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.841 | 2.238 | 23 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:48.941 | 2.338 | 20 |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:49.603 | 3.000 | 15 |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:50.133 | 3.530 | 17 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:50.222 | 3.619 | 14 |
20. | Karun Chandhok* | indiai | Lotus-Renault | 1:51.119 | 4.516 | 17 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:52.470 | 5.867 | 17 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:53.143 | 6.540 | 20 |
23. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:53.469 | 6.866 | 26 |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:54.334 | 7.731 | 24 |
*Tesztpilóták, a hétvége további részében nem ülnek F1-es autóba |