A pénteki szabadedzések után a fő kérdések természetesen az új Pirelli gumikkal kapcsolatosan fogalmazódtak meg, a pilótáknak ugyanis most először nyílt alkalmuk kipróbálni ezt a keveréket, amellyel feltűnően gyenge eredményeket produkáltak – az extra kemény gumik lassabbak és jóval gyengébb tapadást nyújtanak, mint a lágy abroncsok.
A tavalyi győztes, mindkét szabadedzést az élen záró Mark Webber szerint a jó idő ellenére egy géposztállyal gyengülnek az F1-es autók az új kemény keverékű gumikon: „Na, ez egy jó péntek volt. Van ugyan még dolgunk az autóval, de ez az első alkalom, hogy ilyen melegben próbáltuk ki az RB7-est Barcelonában. Jó volt az autóban ülni, jók a körülmények és egyébként is szívesen jövök ide, tavaly is jó eredményt produkáltam, mindig jól érzem magam itt. Ugyanolyan keményen dolgozom, mint más pályákon, de itt valamiért egy kicsivel könnyebben jönnek az eredmények. Tavalyhoz képest sokat lassultak az autók az új gumik miatt, a hosszú etapokon GP2-es köridőket futunk.”
Csapattársa, Sebastian Vettel elégedett volt a virtuális dobogóval, de nem árult el nagy titkot: „Ez volt az első igazi próbája az új típusú kemény keveréknek, és hát tényleg jó kemény. Egyébként minden jól ment, és noha a délelőtt nem volt ideális, a délutánnal elégedett vagyok. Szoros hétvége lesz, jó formában vagyunk, de a többiek is gyorsak.”
Lewis Hamilton bizakodva, de visszafogottan nyilatkozott, miután a második szabadedzésen alig 4 századdal volt lassabb Webbernél: „Úgy tűnik, versenyképesek vagyunk, ahogyan az utóbbi versenyeken is azok voltunk, de mindig nehéz megmondani, hogy mit ér ez valójában, hiszen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi benzinnel, és milyen motorbeállításokkal köröztek. Mi csak azt tettük, amit előre elterveztünk, és egyelőre nem nagy a lemaradásunk. Az új első szárny előrelépést jelent; délelőtt nehéz volt a kemény gumikkal bánni, de délután már minden rendben volt. Úgy tűnik hogy nagy a különbség a két Pirelli-keverék között, ami remélhetőleg jó hatással lesz a show-ra.”
Jenson Button valamivel gondterheltebb volt, az időmérő edzésre tekintve: „Délelőtt még csak ismerkedtünk az új fejlesztésekkel, délután már keményebben odatettük magunkat, és pontosabb képet kaptunk. Még nincs meg a megfelelő egyensúly, hátul van egy kis gondom, de holnapig ezen fogunk dolgozni. Ha ez megoldódott, akkor sokkal nagyobb tempót tudok majd kihozni az autóból. A hosszabb etap jobban sikerült, annak ellenére, hogy egy kicsit eltérő eredményeket kaptunk attól, amit prognosztizáltunk, de ezzel az információval a versenyre meglesznek a beállításaink – a kvalifikációra viszont még fel kell készülnünk.”
Fernando Alonso a rá jellemző alapossággal válaszolt a kérdésekre: „Rengeteg új dolgot kipróbáltunk, úgyhogy ki kell értékelnünk az eredményeket, és ki kell válogatnunk, hogy holnap mit tegyünk fel a kocsira. Azt hiszem, sikerült előrelépnünk, de nem lepődtem meg azon sem, hogy a Red Bullok továbbra is a többiek előtt járnak – jelenleg ők a leggyorsabbak, ráadásul az olyan karakterisztikájú pályák, mint ez, vagy a Hungaroring, nagyon fekszenek nekik. Az időmérő edzésen nehéz lesz tartanunk velük a lépést, de a versenyen talán a McLarenekkel együtt nyomás alá tudjuk helyezni őket. Még van dolgunk a beállításokkal: ma nagyon sok mindent ki kellett próbálnunk, és nem volt időnk finomhangolásra. Azt hiszem, hogy most még nagyobb esélyünk van a dobogóra, mint Törökországban volt. A Pirelli új típusú kemény gumijaival nem valószínű, hogy túl fogjuk élni a Q1-et, minden bizonnyal szükségünk lesz a lágyra is. Már télen is tapasztaltuk, de most megerősítést nyert az is, hogy jelentős mértékű a gumikopás, tehát a bokszkiállások tekintetében a Török Nagydíjhoz hasonló versenyre számítok vasárnap.”
A másik Ferrari-pilóta, Felipe Massa csalódottan nyilatkozott: „Nehéz napom volt, nem igazán bírtam a kemény gumikkal, így jó kört sem sikerült összeraknom. Kár érte, mivel az új csomag javította az autó teljesítményét, de még így is nagy a lemaradásunk a riválisainkhoz képest. A gumi-témába nem szeretnék belemenni. Legyen elég annyi, hogy még rengeteg dolgunk van ezen a téren.”
Nico Rosberg a légáramlatokra panaszkodott, valamint – természetesen – a keményebb keverékre: „Gondot jelentett a szél, és az, hogy a kemény gumik nem igazán működtek, úgyhogy nehéz megmondani, hol is állunk. Viszont az autó beállításainak tekintetében sokkal jobb a helyzet, mint a legutóbbi versenyen volt, és jól működnek az új fejlesztések is, amiért köszönet illeti a srácokat a gyárban.”
Michael Schumacher rövid volt és diplomatikus: „Rendben volt ez a péntek, és látszik, hogy jól sikerült az autó kiegészítése. Mivel azonban a többiek is előbbre léptek, az adatok mélyebb elemzése nélkül azt mondanám, hogy a harmadik sorért fogunk harcolni. Holnapig még megpróbálunk javulni.”
Kobajasi Kamui pedig élvezettel számolt be az edzésnapon végzett munkáról: „Nagyon érdekes napunk volt, délelőtt a kipufogót és az új aerodinamikai elemeket teszteltem, de jó időt nem sikerült autóznom, mert az egyik szenzorunk hibás jelzése miatt be kellett jönnöm. Az új extrém kemény keveréken olyan, mintha egy egészen más autót vezetne az ember, annyira lassú. Mindenki számára fel lesz adva a lecke és érdekesek lesznek a versenystratégiák.”
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:22.470 | átlag: 203.201 km/ó | 35 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.509 | 0.039 mp h. | 27 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.826 | 0.356 | 37 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.188 | 0.718 | 32 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:23.568 | 1.098 | 34 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.586 | 1.116 | 35 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.981 | 1.511 | 30 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.278 | 1.808 | 30 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:24.290 | 1.820 | 33 |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:24.366 | 1.896 | 31 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.483 | 2.013 | 38 |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:24.786 | 2.316 | 43 |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.296 | 2.826 | 33 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:25.303 | 2.833 | 38 |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.457 | 2.987 | 34 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:25.603 | 3.133 | 43 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.073 | 3.603 | 32 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:26.417 | 3.947 | 37 |
19. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:27.123 | 4.653 | 20 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:27.189 | 4.719 | 34 |
21. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:28.036 | 5.566 | 36 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:28.062 | 5.592 | 28 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:29.469 | 6.999 | 28 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:29.476 | 7.006 | 31 |