Webber: GP2-es időket autóztunk

Vágólapra másolva!
2011.05.20. 18:55
null
„Itt valamiért könnyebben jönnek az eredmények" (Fotó: Action Images)
Címkék
A Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzését követően a pilóták főleg a gumikra panaszkodtak, Mark Webber a lassulás mértékére hívta fel a figyelmet, Hamilton és Alonso a versenyre gyakorolt hatásukat emelte ki. Massának viszont annyi gondja van az új keverékkel, hogy inkább nem is beszélt róla.

A pénteki szabadedzések után a fő kérdések természetesen az új Pirelli gumikkal kapcsolatosan fogalmazódtak meg, a pilótáknak ugyanis most először nyílt alkalmuk kipróbálni ezt a keveréket, amellyel feltűnően gyenge eredményeket produkáltak – az extra kemény gumik lassabbak és jóval gyengébb tapadást nyújtanak, mint a lágy abroncsok.

A tavalyi győztes, mindkét szabadedzést az élen záró Mark Webber szerint a jó idő ellenére egy géposztállyal gyengülnek az F1-es autók az új kemény keverékű gumikon: „Na, ez egy jó péntek volt. Van ugyan még dolgunk az autóval, de ez az első alkalom, hogy ilyen melegben próbáltuk ki az RB7-est Barcelonában. Jó volt az autóban ülni, jók a körülmények és egyébként is szívesen jövök ide, tavaly is jó eredményt produkáltam, mindig jól érzem magam itt. Ugyanolyan keményen dolgozom, mint más pályákon, de itt valamiért egy kicsivel könnyebben jönnek az eredmények. Tavalyhoz képest sokat lassultak az autók az új gumik miatt, a hosszú etapokon GP2-es köridőket futunk.”

Csapattársa, Sebastian Vettel elégedett volt a virtuális dobogóval, de nem árult el nagy titkot: „Ez volt az első igazi próbája az új típusú kemény keveréknek, és hát tényleg jó kemény. Egyébként minden jól ment, és noha a délelőtt nem volt ideális, a délutánnal elégedett vagyok. Szoros hétvége lesz, jó formában vagyunk, de a többiek is gyorsak.”

Lewis Hamilton bizakodva, de visszafogottan nyilatkozott, miután a második szabadedzésen alig 4 századdal volt lassabb Webbernél: „Úgy tűnik, versenyképesek vagyunk, ahogyan az utóbbi versenyeken is azok voltunk, de mindig nehéz megmondani, hogy mit ér ez valójában, hiszen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi benzinnel, és milyen motorbeállításokkal köröztek. Mi csak azt tettük, amit előre elterveztünk, és egyelőre nem nagy a lemaradásunk. Az új első szárny előrelépést jelent; délelőtt nehéz volt a kemény gumikkal bánni, de délután már minden rendben volt. Úgy tűnik hogy nagy a különbség a két Pirelli-keverék között, ami remélhetőleg jó hatással lesz a show-ra.”

Jenson Button valamivel gondterheltebb volt, az időmérő edzésre tekintve: „Délelőtt még csak ismerkedtünk az új fejlesztésekkel, délután már keményebben odatettük magunkat, és pontosabb képet kaptunk. Még nincs meg a megfelelő egyensúly, hátul van egy kis gondom, de holnapig ezen fogunk dolgozni. Ha ez megoldódott, akkor sokkal nagyobb tempót tudok majd kihozni az autóból. A hosszabb etap jobban sikerült, annak ellenére, hogy egy kicsit eltérő eredményeket kaptunk attól, amit prognosztizáltunk, de ezzel az információval a versenyre meglesznek a beállításaink – a kvalifikációra viszont még fel kell készülnünk.”

Fernando Alonso a rá jellemző alapossággal válaszolt a kérdésekre: „Rengeteg új dolgot kipróbáltunk, úgyhogy ki kell értékelnünk az eredményeket, és ki kell válogatnunk, hogy holnap mit tegyünk fel a kocsira. Azt hiszem, sikerült előrelépnünk, de nem lepődtem meg azon sem, hogy a Red Bullok továbbra is a többiek előtt járnak – jelenleg ők a leggyorsabbak, ráadásul az olyan karakterisztikájú pályák, mint ez, vagy a Hungaroring, nagyon fekszenek nekik. Az időmérő edzésen nehéz lesz tartanunk velük a lépést, de a versenyen talán a McLarenekkel együtt nyomás alá tudjuk helyezni őket. Még van dolgunk a beállításokkal: ma nagyon sok mindent ki kellett próbálnunk, és nem volt időnk finomhangolásra. Azt hiszem, hogy most még nagyobb esélyünk van a dobogóra, mint Törökországban volt. A Pirelli új típusú kemény gumijaival nem valószínű, hogy túl fogjuk élni a Q1-et, minden bizonnyal szükségünk lesz a lágyra is. Már télen is tapasztaltuk, de most megerősítést nyert az is, hogy jelentős mértékű a gumikopás, tehát a bokszkiállások tekintetében a Török Nagydíjhoz hasonló versenyre számítok vasárnap.”

A másik Ferrari-pilóta, Felipe Massa csalódottan nyilatkozott: „Nehéz napom volt, nem igazán bírtam a kemény gumikkal, így jó kört sem sikerült összeraknom. Kár érte, mivel az új csomag javította az autó teljesítményét, de még így is nagy a lemaradásunk a riválisainkhoz képest. A gumi-témába nem szeretnék belemenni. Legyen elég annyi, hogy még rengeteg dolgunk van ezen a téren.”

Nico Rosberg a légáramlatokra panaszkodott, valamint – természetesen – a keményebb keverékre: „Gondot jelentett a szél, és az, hogy a kemény gumik nem igazán működtek, úgyhogy nehéz megmondani, hol is állunk. Viszont az autó beállításainak tekintetében sokkal jobb a helyzet, mint a legutóbbi versenyen volt, és jól működnek az új fejlesztések is, amiért köszönet illeti a srácokat a gyárban.”

Michael Schumacher rövid volt és diplomatikus: „Rendben volt ez a péntek, és látszik, hogy jól sikerült az autó kiegészítése. Mivel azonban a többiek is előbbre léptek, az adatok mélyebb elemzése nélkül azt mondanám, hogy a harmadik sorért fogunk harcolni. Holnapig még megpróbálunk javulni.”

Kobajasi Kamui pedig élvezettel számolt be az edzésnapon végzett munkáról: „Nagyon érdekes napunk volt, délelőtt a kipufogót és az új aerodinamikai elemeket teszteltem, de jó időt nem sikerült autóznom, mert az egyik szenzorunk hibás jelzése miatt be kellett jönnöm. Az új extrém kemény keveréken olyan, mintha egy egészen más autót vezetne az ember, annyira lassú. Mindenki számára fel lesz adva a lecke és érdekesek lesznek a versenystratégiák.”

SPANYOL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:22.470 átlag: 203.201 km/ó 35 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:22.509 0.039 mp h. 27
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:22.826 0.356 37
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:23.188 0.718 32
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:23.568 1.098 34
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:23.586 1.116 35
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:23.981 1.511 30
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:24.278 1.808 30
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:24.290 1.820 33
10. Nick Heidfeld német Renault 1:24.366 1.896 31
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.483 2.013 38
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:24.786 2.316 43
13. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:25.296 2.826 33
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:25.303 2.833 38
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:25.457 2.987 34
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:25.603 3.133 43
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:26.073 3.603 32
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:26.417 3.947 37
19. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:27.123 4.653 20
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:27.189 4.719 34
21. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:28.036 5.566 36
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:28.062 5.592 28
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:29.469 6.999 28
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:29.476 7.006 31
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik