Vettel: Nem lesz itt gondunk - nyilatkozatok a pénteki edzésnap után

Vágólapra másolva!
2011.05.06. 17:51
null
Vettel (jobbra) nem aggódik a pénteki szabadedzések után (Fotó: Action Images)
Címkék
A Red Bull német versenyzője, Sebastian Vettel péntek délelőtt összetörte az autóját, ezért a délutáni szabadedzésen nem tudott autózni, de nem aggódik a kiesett tesztelési lehetőség miatt. A leggyorsabb időt autózó brit Jenson Buttonnak csak egy buckával akadt gondja, több pilóta pedig örült, hogy végre komolyabb távot teljesíthetett a Pirelli esőgumikkal.

A McLaren két versenyzője teljesítette az első és harmadik legjobb időt a délutáni szabadedzésen, pedig az esős délelőtti gyakorlást szinte egy az egyben kihagyták, hogy spóroljanak az esőgumikkal.

A leggyorsabb időt autózó Jenson Buttonnak csak a 12-es kanyarral voltak gondjai: „Az autó jól működik, előre tudtunk lépni jó néhány dologban, de mindig van min javítani. A bukkanós 12-es kanyarra például nagyon nehéz jól beállítani az autót, tényleg olyan, mintha ugrató lenne a pályán. A nyolcas kanyar is nehéz, ha nincs meg a megfelelő egyensúly, komolyan károsíthatja a gumikat – ezt az egyensúlyt próbáltuk belőni ma. Sajnos nem pakoltunk fel minden újítást az autóra, amit szerettünk volna, de van néhány használható fejlesztés, tehát haladunk tovább előre.”

Csapattársa, a délelőttöt teljes egészében „elbliccelő” Lewis Hamilton a kiegyensúlyozott teljesítményre hívta fel a figyelmet: „Volt egy kis gondom a beállításokkal, amit holnapra orvosolni tudunk, de leginkább a hosszú etapom tempójával vagyok megelégedve, ez volt életem egyik legjobb edzésteljesítménye. A hétvége szempontjából is a megbízhatóság a legfontosabb tényező, ha ugyanúgy teljesítünk, ahogyan az eddigi versenyeken, a dobogó az egyértelmű célom, de győzni még jobb lenne.”

A mindkét pénteki alkalmat második helyen záró Nico Rosberget meglepte, milyen jól tapadnak az abroncsok, márkatársa, a délelőtt harmadik, délután negyedik Michael Schumacher örült a változékony időjárásnak: „A vizes gumikat még nem nagyon volt alkalmam kipróbálni, úgyhogy örülök, hogy végül erre is sor került. Elég eseménydús nap van mögöttem, hiszen háromszor is megpördültem a tizenegyes kanyarban, van még néhány beállítási gondunk, de biztos vagyok benne, hogy ezeket holnapra meg fogjuk oldani.”

Szintén örült az esős tesztkörülményeknek Nick Heidfeld, noha a két Renault sem futott sokat délelőtt, hogy maradjon még a vizes gumiból a hétvégére. „Kicsit megnehezítette a dolgunkat az időjárás. Az átmeneti abroncsokat sajnos nem is próbáltuk ki, kímélni akartuk a gumikat, ezért is mentünk mindössze 10 kört. Délután javultak az időink, és van még tartalék az autóban. A P2 alapján bizakodva várjuk a hétvégét” – nyilatkozta Vitalij Petrov.

Sebastian Vettel az esős délelőtti edzésen összetörte a Red Bull Renault-t, és mivel a szerelőgárda nem tudta összekapni az autót, a világbajnoki címvédő nem tudott részt venni a délután, már száraz körülmények között futott második szabadedzésen. A garázsban töltötte az időt a csapattal: „Elnézést kértem, amiért összetörtem az autót, természetesen nem ez volt a célom, de ez autóverseny, úgyhogy előfordul az ilyesmi. A srácok sajnos nem készültek el időben a kocsival, pedig rengeteget dolgoztak. Ez egy kicsit megnehezíti a dolgunkat, de nem hiszem, hogy komoly problémánk lesz belőle, elég jól ismerjük a pályát. Most volt egy kis időm tanulmányozni a többiek teljesítményét, azt hiszem, izgalmas lesz a holnapi nap.”

Vettel csapattársa, Mark Webber megerősítette, hogy ezúttal nem volt gond a KERS-szel: „Minél többet használjuk, annál több a tapasztalatunk vele kapcsolatban, ma jól működött, sok információt tudtunk összegyűjteni. Az új szabályokkal komoly kihívást jelent a pálya, amit egészen cselessé tettek az időjárási körülmények – Sebastiannak volt is ebből problémája, de ez bármelyikünkkel előfordulhat. Ebből látszik milyen könnyen le lehet csúszni egy edzésről.”

Az esős körülmények között a legjobban teljesítő, ám délután hidraulikai problémák miatt csak a 11. legjobb időt futó Fernando Alonso nem tudta elhelyezni a Ferrarit az erősorrendben: „Az autó jól ment délelőtt is, délután is, de még csak most fejeztük be az edzést, nehéz megmondani, meddig jutottunk, holnap meglátjuk. Voltak műszaki gondjaim, de ezek nem túl aggasztóak. Valamivel jobban tapad az autó, de nem tudjuk, hogy ez az aerodinamikai fejlesztések, a gumik, a pálya állapota miatt van, vagy mindenki ugyanezt tapasztalja. A Mercedesek és a Renault is nagyon gyorsak, holnap két-három tized jelentheti a különbséget a negyedik és a kilencedik hely között. A legjobbat kell kihoznunk az autóból és előttük kell végeznünk.”

Felipe Massa úgy gondolja, hogy egy esős futam jól jöhet a Ferrarinak, de talán szárazon is versenyképesek lesznek: „A szabadedzések után mindig nehéz megmondani, hogy hol állunk valójában, az időmérő után fog kitisztulni a kép. Nagyon keményen dolgozunk, de a többiek sem pihennek, a Mercedes például úgy tűnik, komoly lépést tett előre. Hogy esős versenyt szeretnék-e? Persze, ha nem vagyunk olyan gyorsak, mint a többiek, az esőben jobbak lehetnek az esélyeink, de jók lehetünk szárazon is, és úgy tűnik, hogy javul az idő. Nagyon kemény pályáról van szó, de szeretek itt versenyezni a rengeteg különböző típusú kanyar miatt.”

A Sauber újonca, Sergio Perez először mehetett végig Formula-1-es géppel az Otodromon: „Minden alkalommal élvezem a nyolcas kanyart, szenzációs. A délután már rendben volt, de délelőtt még nem tudtam rendes kört menni, mivel aerodinamikai tesztelést végeztünk” – James Key technikai igazgató azt is elárulta, hogy már a következő futamra dolgoztak előre. Kobajasi Kamui kitért az esőben futott délelőtti edzés pozitívumaira is: „Végre kipróbálhattuk az esőgumikat hosszabb távon is, és nem voltak vele problémák, a Pirelli jó munkát végzett.”

Sebastien Buemi és Jaime Alguersuari, a Toro Rosso két pilótája arról számolt be, hogy a délután elvégzett program alapján nem tapasztaltak túl sok eltérést a két különböző összetételű száraz keverék között, ami újdonság az eddigi futamokhoz képest, Adrian Sutil pedig hozzátette, hogy a hűvös időben jobban működött a keményebb keverék, de ez megváltozhat ha javul az idő a hétvége folyamán.

EMLÉKEZTETŐ TÖRÖK NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:26.456 26 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.521 29
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:27.033 31
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:27.063 21
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:27.149 31
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:27.340 37
7. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.517 37
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.725 37
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.844 32
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.052 37
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:28.069 27
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:28.153 36
13. Nick Heidfeld német Renault 1:28.475 35
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:28.765 32
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:28.828 19
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:28.946 20
17. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.409 39
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:29.637 27
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:30.281 37
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:31.035 28
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:31.221 22
22. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:31.320 29
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:31.989 30
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault nem indult
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik