Vettel most még fentről néz le Alonsóra, de attól tart, hogy fordulhat a kocka (Fotó: Reuters) |
A Red Bull-istálló szombaton a boxból figyelte, hogy riválisai meg tudják-e előzni pilótáit az időmérőn, és fellélegezhettek, hogy ez senkinek sem sikerült. A versenyen viszont Mark Webbernek már kőkemény küzdelem árán sikerült megszereznie a második pozíciót a feltámadó Fernando Alonsóval szemben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kezdi azt érezni, mint tavaly nyáron, vagyis újfent szembesülnie kell a Ferrari feltámadásával.
„A versenyhétvége legnagyobb tanulsága az volt, hogy a Ferrari visszatért az élmezőnybe – fogalmazott Horner. – Fernando nagyon erős volt, az autójuk elképesztően kíméletes a gumival, oda kell figyelni rájuk."
A versenyről csak nagy lelkesedéssel tudott beszélni.
„Nagyon zsúfolt verseny volt, a boxban is állandóan volt tennivaló, a két pilótánk nyolcszor állt ki, szerencsére mindig jól elvégeztük a feladatunkat – mondta Horner. – A végén az döntött Mark mellett, hogy maradt egy vadonatúj készlet kemény keverékű gumija. Hajszálon múlt, de örülünk idei első kettős diadalunknak."
Sebastian Vettel: – Egyelőre csak annak örüljünk, hogy sok pontot szerzünk, mert nagy előnyt kell építenünk a pontversenyben. Tavaly láthattuk, hogy Fernando vesztett helyzetből egyik pillanatról a másikra a világbajnokság esélyesévé vált, és ez az idén is előfordulhat. Még ne ünnepeljünk! A verseny? A jó rajt után sikerült elhúznom, és csak arra kellett reagálnom, amit a többiek tettek. |
Mark Webber: – Bár a pálya koszos oldaláról kellett rajtolnom, és el is veszítettem egy pozíciót a startnál, nem estem kétségbe, hiszen az előző futamon a tizennyolcadik rajthelyről jöttem fel a harmadik pozícióba. Nicót két körön át üldöztem, mire megelőztem, aztán sokkal korábban a boxba hívtak, mint gondoltam. Fernando váratlanul jó volt, a verseny előtt nem hittem volna, hogy éppen vele kell küzdenem, de a végén a frissebb gumijaimnak köszönhetően előtte végeztem. Sebastian más kérdés, hihetetlen formában van, jelen pillanatban a második hely a legjobb, amit elérhetünk mögötte. |
A Ferrarinál is örülhetnek, a Scuderia megszerezte idei első dobogós helyezését, és máris hihető az a fogadkozás, amely szerint a csapat a Kanadai Nagydíjon már a győzelemért száll harcba.
Fernando Alonso kiválóan versenyzett, végig tartani tudta a Red Bull tempóját, és a végén rosszabb gumijai miatt kapott ki Webbertől.
Felipe Massának viszont négy boxkiállásából három is rosszul sikerült. A brazil a verseny feléig Lewis Hamiltonnal csatázott, de a negyedik helyezés helyett be kellett érnie a 11. pozícióval. A Scuderiánál nemcsak a szerelők hibáztak, Massa egyszer kicsúszott a nyolcas kanyarban, egyszer pedig akkor hívták be Massát kerékcserére, míg tartott Alonso pit-stopja, és a brazil itta meg az időzítés levét.
Fernando Alonso: – Jobb volt az autó, mint az első három versenyen, ismét élvezhettem a versenyzést, és a dobogóért csatázhattam. A verseny végére nem maradt elég friss gumim, ezért nem tudtam visszaverni Mark támadását. A Red Bullt iszonyúan nehéz legyőzni, de legközelebb is megpróbáljuk. |
Felipe Massa: – Jól rajtoltam, de a négy boxkiállásomból három is rémesen sikerült. Az elsőnél Hamilton előtt mentem a boxba, de mögötte jöttem ki, a harmadiknál és a negyediknél is túl sokat időztem bent, és túl sok pozíciót veszítettem. De legalább gyors volt az autó, és bizakodva mehetünk Barcelonába. |
A McLaren-istálló csalódottan távozott Isztambulból, Lewis Hamilton 4. és Jenson Button 6. helyezése elmaradt a várakozásoktól.
„Nem minden fejlesztést tudtunk elhozni ide abból, amit terveztünk, és ez sajnos ki is ütközött, legalább egy helyezést jelentett versenyzőnként – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Már az időmérőn is elmaradtunk a tervünktől, aztán az első körben is pozíciókat veszítettünk."
Bár Jenson Button kifogásolta csapata stratégiáját, Whitmarsh szerint nem volt elhibázott döntés az angolt három kerékcserés stratégián tartani.
„Szerintem meg kellett próbálni. Bár nem nyert vele sokat, nem is veszített semmit – folytatta Whitmarsh. – Ha mi is tudtunk volna spórolni egy készlet lágy gumit az időmérőn, jobb lett volna a négy kiállás. Csalódottak vagyunk, reméljük, Spanyolországban versenyképesebbek leszünk."
A sok előzés ezúttal sem maradt el, Pedro de la Rosa, a McLaren spanyol tesztpilótája az újságírókkal beszélgetve azon viccelődött, hogy két hét múlva szülővárosában, Barcelonában a Spanyol Nagydíjon az előzéseket csak nagyon ritkán látó szurkolók sokkot fognak kapni a sok előzéstől.
„Nem tudják, hogy az F1 ilyen tud lenni, azt hiszik majd, rossz versenyen vannak" – mosolygott De la Rosa.
Lewis Hamilton: – Rossz napunk volt, előfordul az ilyen. A rajtnál megpróbáltam elmenni Webber mellett, de lecsúsztam az útról, és visszaestem Jenson mögé. A második hely megszerzésének lehetősége elszállt, aztán a kerékcserénél történt malőr miatt a dobogó is elúszott. Jó verseny volt, Jensonnal, mint mindig, ezúttal is kemény, de sportszerű csatát vívtunk, de a gumik ezt nem nagyon bírták |
Jenson Button: – Szerintem a legtöbben három boxkiállást terveztek, de az elején olyan hamar elkoptak a gumik, hogy a legtöbben átváltottak négyre. Mi ragaszkodtunk az eredeti elképzelésünkhöz, de ha már ezt tettük, tovább kint kellett volna maradni az elején, mert az utolsó etapom nagyon hosszúra sikerült. Ami a végén zajlott, távol állt a versenyzéstől, a sebességkülönbségek miatt el kellett feledni a csatát, simán elhúztak mellettem. Nagy kár érte, de ezzel fizettünk az elrontott stratégiánkért. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30:17.558 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 8.807 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 10.075 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 40.232 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 47.539 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 59.431 mp h. |
7. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:00.857 p h. |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:08.168 p h. |
9. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.394 p h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:18.021 p h. |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:19.823 p h. |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:25.444 p h. |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1 kör h. |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 kör h. |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 5 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 44 | |
NEM INDULT | ||||
Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | ||
Leggyorsabb kör: Webber (48. kör) 1:29.703 |
győzelem | dobogós hely | pontszerzés | pont | ||
1. | Sebastian Vettel | 3 | 4 | 4 | 93 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 4 | 59 |
3. | Mark Webber | – | 2 | 4 | 55 |
4. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 46 |
5. | Fernando Alonso | – | 1 | 4 | 41 |
6. | Felipe Massa | – | – | 3 | 24 |
7. | Nick Heidfeld | – | 1 | 2 | 21 |
8. | Vitalij Petrov | – | 1 | 3 | 21 |
9. | Nico Rosberg | – | – | 2 | 20 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 3 | 8 |
11. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 6 |
11. | Sebastien Buemi | – | – | 2 | 6 |
13. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 2 |
14. | Paul di Resta | – | – | 2 | 2 |