A mexikói pilóta az időmérő utolsó szakaszában csapódott neki a sikánt követő pályaszakasz melletti szalagkorlát végződésének, amelynél ugyan többsoros gumifal és egyéb védőkorlátok tompították a becsapódást, Pérez nem tudott kiszállni az autójából. Hosszú ideig tartott, míg a helyszínen ellátták az orvosok.
A helyi, Grace Kellyről elnevezett kórházba szállították, ahol megállapították, hogy combhúzódáson és agyrázkódáson kívül más baja nem esett. Éjszakára bent tartják, s amint a Sauber közölte: nem indulhat el a versenyen.
A pilóták jobbulást kívántak Péreznek, és a korlát átépítését sürgették.
Az időmérőn Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a Red Bull német pilótája idei ötödik rajtelsőségét szerezte meg. Bár a szabadedzések alapján többet lehetett várni Fernando Alonsótól, a Ferrari nem volt elég gyors.
Lewis Hamilton viszont az időmérő második szakasza alapján gyors lehetett volna, de a záró tízperc végéig kivárt, hogy a lehető legjobb pályán fussa egyetlen mért körét. Csakhogy a forgalom és Pérez balesete miatt nem tudott tiszta kört futni, amikor pedig a kényszerszünet után a pályára hajtott, egyetlen körében nem tapadt eléggé a pálya.
A futam 2008-as győztese hoppon maradt, és a 7. rajtkockát szerezte meg, amelyből a sikán levágása miatt büntetésből végül 9. rajtpozíció lett.
„Lewis nagyon elkeseredett, és megértjük, mert az időmérő első két szakaszában nagyon gyors volt, és igazán hittünk benne, hogy megszerzi az első rajtkockát – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke még Hamilton büntetése előtt. – A hetedik rajthelyről nagyon nehéz megnyerni a Monacói Nagydíjat, de ha valakinek sikerülhet, az Lewis. Biztos vagyok benne, hogy összeszedi magát, és égni fog benne a tűz a rajt előtt.”
A Red Bullnál Vettel kiváló teljesítményét méltatták, s a tavalyi győztes Mark Webber 3. rajtkockája sem okozott elkeseredést: tavaly is ebből a két pozícióból indulva arattak kettős győzelmet.
„Seb fenomenális volt a harmadik szakaszban, a legjobb körében tökéletesen ötvözte a sebességet a pontossággal, és ez alapvető Monte-Carlóban – mondta Christian Horner csapatfőnök. – Mark hétvégéje nehezen kezdődött, jó, hogy megszerezte a 3. rajtkockát. A tiszta oldal a miénk, bizakodhatunk.”
Érdekes fejlemény, hogy a Hispania mindkét pilótáját engedték elindulni a Monacói Nagydíjon. A hivatalos időmérő edzésen Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan is a boxban maradt, az olasz autóját délelőtti balesete után nem tudták megjavítani, míg az indiai kocsijának felfüggesztésével voltak problémák. A két versenyző a délelőtti szabadedzésen jobb eredményt ért el, mint az időmérő első szakaszában meghatározott 1:20.4 perces 107 százalékos határ.
Sebastian Vettel (1.): – A pole megvan, de a verseny hosszú lesz, és némi szerencsejáték is vegyül bele. Ennek ellenére itt nagyon fontos a pole pozíció, a tiszta oldalról indulok, ennél többet nem is kívánhatnék. Ott ültem az autóban, és igyekeztem különböző adatokat kérni a mérnökömtől s beszélgetni vele, hogy ne Sergio balesetére gondoljak. A hír, hogy jól van, nagyon megnyugtatott – folytatta Vettel. – Sokan azt mondják, a pályák manapság túlságosan biztonságosak és ezért unalmasak, de itt van ez a baleset, ami jelzi: még mindig van mit tenni. |
Jenson Button (2.): – Nagyon csúszós volt az aszfalt a végén, két és fél perig álltunk a boxutca végén, a gumik nagyon hidegek voltak, nem sok esélyünk volt a javításra. Még szerencse, hogy előtte nagyon jó kört futottam. Örülök, hogy Sergio magánál van és beszél, én is tudom, milyen fájdalmakat tud okozni ez a fal. Nem tudom, hogy versenyezhet-e, remélem, hamarosan jobban lesz. |
Mark Webber (3.): – Az idei versenyek sokkal változatosabbak, mint a korábbi években, és ez alól a Monacói GP sem lesz kivétel. Az első rajtkocka még mindig előnyt jelent, és Seb pazar körrel szerezte meg. Az időmérő nagyon zavaros volt, végül elmaradt az értékelhető második menetünk. Persze ez semmiség ahhoz képest, amit Sergio Pérez átélt, de a lehető legjobb kezekben van, és biztosan jobban lesz. |
Fernando Alonso (4.): – Talán maradt valami a kocsiban, gyorsabb is tudtam volna lenni, akár a harmadik rajthely is meglehetett volna. A harmadik szakasz végén esélyünk sem volt a javításra, nagyon rossz lett a tapadás. A verseny a boxkiállások során fog eldőlni, előzni az idén sem lehet ezen a pályán. |
Michael Schumacher (5.): – Először is örülök, hogy Sergio rendben van, mert most ez a legfontosabb hír, és jól emlékszem, mi történt Karl Wendlingerrel 1994-ben. Sokat fejlődött azóta a biztonság. Ami az edzésemet illeti, szerencsém volt, hogy így alakultak a körülmények, a 7. rajtkocka reálisabb lett volna. Ám ha már így alakult, megpróbálom kihasználni, és egy jó rajttal előrébb kerülhetek. |
Felipe Massa (6.): – Javítottunk az autó vezethetőségén, sikerült csökkentenünk a túlkormányzottságot, de egy hiba a Rascasse-ban egy-két hely visszaesést eredményezett, így ambivalensek az érzéseim. A hatodik rajthely nem valami fényes pozíció Monacóban, de okosnak kell lennünk, mert itt bármi megtörténhet. Fontos lesz a rajt, de az is, hogy végig nyugodtak maradjunk, mert itt minden hibáért drágán fizetünk. A gumik kopása sokkal enyhébb annál, amit eddig tapasztaltunk, tehát nem számítok sok kerékcserére. Remélem, Sergio rendben van, ijesztő baleset volt, és nagyon nagy ütést kapott. A pályának az a része nagyon nehéz, gyakoriak a balesetek. |
Lewis Hamilton (7. a büntetés előtt): – Remélem, Sergio rendben van, imádkozom érte és a családjáért. Nagyon jól vezetett egész hétvégén, ez látszott a fedélzeti kamerás felvételekről, ám ez nagyon nagy bukás volt. Sosem jó látni, ha megsérül egy versenyzőtársunk, és ott mocorog a gondolat a fejünkben, amikor újra kimegyünk, de profinak kell maradnunk. A Q3 újraindítása után már hidegek voltak a kerekeim, a fékeim, és nem sikerült rendes kört összeraknom – így utólag persze már látszik, hogy esélytelen volt a dolog. Úgy érzem, jól mentem egész hétvégén, és megvolt a sebességem a pole pozícióhoz, ebben biztos vagyok. Nehéz lesz innen nyerni, de nem adom fel, küzdeni fogok. A feladatom az lesz, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzem. |
Nico Rosberg (8.): – Délelőtt óriási szerencsém volt, hogy nem mentem neki a korlátnak, amelyet Sergio telibe talált. Régóta ott van az a fal, sok baleset történt már ott, ideje lenne tenni valamit. Ötven méterrel hátrébb vihetnék, nem túl nehéz megoldani. A monacói pálya mindig is veszélyes volt, a pálya bizonyos részei megdobják az autót, és ha ez fékezéskor történik, elveszítheted az uralmad az autó felett. Nem láttam Sergio balesetének a felvételét, és azt hiszem, nem is akarom megnézni. |
Pastor Maldonado (9.): – Boldog vagyok! Kiegyensúlyozottak voltunk a Q1-ben és a Q2-ben, ennek köszönhető, hogy bejutottunk a Q3-ba. Nagyon szoros volt a vége a piros zászló miatt, alig volt több, mint két percünk egy gyors körre, úgyhogy elégedett vagyok a kilencedik hellyel. Egész hétvégén versenyképesek voltunk, és ma is kipréseltük a maximumot a csomagból. Gyorsak vagyunk, és holnap mindent megteszek a pontszerzésért. Sergiónak a legjobbakat kívánom. |
Sergio Pérez (10.): – kórházba került, nincs nyilatkozat – |
Vitalij Petrov (11.): – Simán a legjobb tízben kellene lennünk, úgyhogy ez a tizenegyedik rajthely nem egy jó eredmény. Küzdöttünk a szuperlágy gumikkal, csak pár tizeddel voltak gyorsabbak, tehát ennek még utána kell járnunk. Egy másodperccel kellene gyorsabbnak lennünk, a mai adatok kielemzése után ezt kellene elérnünk holnapra. Sergio esése kemény volt, úgy tűnik, ott vesztette el az uralmat a kocsija fölött, ahol nekem is gondom akadt csütörtökön. Remélem, rendben van, a legjobbakat kívánom neki, annál is inkább, mivel csapattársak voltunk a GP2-ben. |
Rubens Barrichello (12.): – Az autó jól viselkedett, de használt gumikon gyorsabbnak tűnt. Az új gumikkal nem értem el a szükséges tapadást, ezért voltam ma pár tizeddel lassabb. Furcsa volt, rá kell jönnünk, hogy miért alakult így. Muszáj, hogy az aszfalthoz tapadjon az autó, amennyire csak lehet, ez a célom. Mindannyian reméljük, hogy Sergióval minden rendben van. |
Kobajasi Kamui (13.): – Sergio balesete óriási sokk volt, szerencse, hogy nem esett nagyobb baja. A harmadik szakaszban doppingteszten voltam, nem is tudtam, mi történt, csak utána mondták. Az autó nehezen vezethető, össze-vissza ugrált a hepehupákon. Megpróbálkozom a pontszerzéssel. |
Paul di Resta (14.): – A 14. hely jól tükrözi a tempónkat ezen a hétvégén, a versenyen pedig megpróbálom elkerülni a bajt, és a stratégia segítségével előrébb kerülni. Ez az első hétvégém Monacóban egy F1-es autóban, nagyon várom már a versenyt. |
Adrian Sutil (15.): – Kiábrándító, hogy nem volt esélyünk a Q3-ra, de a tempónk nem volt meg hozzá. A Q2-ben pechem volt, amikor az egyik gyors körömet fel kellett adnom, mert Petrov nem nézett bele a tükrébe, és feltartott, a következő körön pedig már nem voltak elég jók a gumijaim – tehát végezhettem volna egy kicsivel előrébb is. |
Nick Heidfeld (16.): – Nem volt gond az autóval, és nem is tartottak fel, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. A csütörtöki edzések után tisztában voltunk vele, hogy bőven van még dolgunk, de arra számítottam, hogy jók leszünk a Top 10-re. Nem lesz annyi előzés, mint Barcelonában, talán a KERS szokatlan helyeken és módon történő használatával alkalmunk nyílik majd előzésre. |
Sébastien Buemi (17.): – még nincs nyilatkozat – |
Heikki Kovalainen (18.): – Jó hallani, hogy Sergio eszméleténél van és beszél. Nekem is volt súlyos balesetem, tudom, milyen, amikor a csapat, a barátok és a család várja a híreket, remélem, hamar a pályán láthatom megint. Az edzés érdekesen alakult, az első köröm egyáltalán nem terv szerint zajlott, és a gumik sem akartak működni, tehát a második próbálkozásomnál nagyon oda kellett tennem magamat, és jobban is sikerült, de a Q2-höz még ez sem volt elég. |
Jarno Trulli (19.): – Nem volt szerencsénk, az autó nem úgy reagált, ahogyan azt szerettem volna, és a gumik is furán viselkedtek – az első szett nagyon jól működött, a második viszont iszonyatosan gyengén, tehát nem tudom, hol hibáztunk. Holnap leszegjük a fejünket és csináljuk, amit elterveztünk, aztán meglátjuk, mire lesz elég – biztosan előre tudunk lépni pár helyet. Remélem, Sergio rendben van, nagy bukás volt, remélhetőleg hamarosan jó híreket hallhatunk felőle. |
Jaime Alguersuari (20.): – még nincs nyilatkozat – |
Timo Glock (21.): – Számomra tökéletes volt ez a szombat, ez volt életem egyik legjobb köre, amelyet Monacóban autóztam – épphogy súroltam a falat, és párszor egészen közel csúsztam a korláthoz, aztán a végére remek idő lett belőle. Előtte azt mondtam a mérnökeimnek, hogy „Mindent vagy semmit”, és végül négy tizeddel gyorsabb kört mentem, mint előtte. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Nem ez volt a legjobb kvalifikációm, visszaestünk a délelőtthöz és csütörtökhöz képest, arra még rá kell jönnünk, hogy miért, aztán meglátjuk, mi lesz a versenyen. |
Vitantonio Liuzzi (23.): – Nehéz nap volt, mivel délelőtt volt egy balesetem a ez egyes kanyarban, és már csütörtök óta szenvedek az autó egyensúlyával. Az FIA belátó volt, hiszen Ausztrália óta minden versenyen 107%-on belül voltunk. |
Narain Karthikeyan (24.): – Abban az állapotában nem lett volna biztonságos az autó, úgyhogy változtatnunk kellett a felfüggesztésen - viszont így már nem tudtunk elindulni az időmérőn. A kvalifikáció könnyen meglett volna, ahogy az utóbbi négy versenyen is, úgyhogy jól döntöttek a stewardok azzal, hogy engedtek minket rajthoz állni. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.556 | átlag: 163.467 km/ó |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.997 | 0.441 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.019 | 0.463 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.483 | 0.927 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.682 | 1.126 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.877 | 1.321 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.766 | 2.210 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:16.528 | 2.972 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | nem indul |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | büntetés miatt | |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:15.815 | 1.540 |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:15.826 | 1.551 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.973 | 1.698 |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.118 | 1.843 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.121 | 1.846 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:16.214 | 1.939 |
17. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.300 | 2.025 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:17.343 | 2.136 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:17.381 | 2.174 |
20. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.820 | 2.613 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:17.914 | 2.707 |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:18.736 | 3.529 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | idő nélkül | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | idő nélkül |