Az idén először dobogós helyezést szerző Scuderiánál feldobva beszélnek a Formula–1-es vb további esélyeiről, és jó esélyt látnak Sebastian Vettel mielőbbi utolérésére, míg a wokingiakra a csalódottság a jellemző.
Vettel az idény negyedik versenyén harmadik győzelmét aratta, és mivel Kínában is második lett, a megszerezhető 100 pontból 93-at be is gyűjtött. A Ferrari azonban Fernando Alonso Törökországban megszerzett 3. helyezésére építve mielőbb megfogná a címvédőt.
„Egyértelmű a fejlődésünk, a versenytempónk látványosan javul, Törökországban a lágy gumin Fernando már gyorsabb volt Mark Webbernél, és Vettelnél is – állapította meg Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – A végén Webber csak azért előzhette meg, mert a kemény keverékű abroncsa friss volt, míg Fernandóé nem."
„Ha Fernando a futam elején nem ragad be Rosberg mögé, egyből ott lett volna Webber nyomában, és ha előbb megelőzi, Vettelhez is közelebb kerül, ebben biztos vagyok – folytatta az olasz szakember. – Az időmérőn is javultunk, de Spanyolországban közelebb kell kerülnünk a rajtrácson a Red Bullhoz. Nyomás alá kell helyeznünk a Red Bullt, mert csak úgy bízhatnuk benne, hogy hibákat követ el."
Miközben a Ferrari a Török Nagydíjon elért dobogós helyezéstől feldobva hinni kezdett a Red Bull legyőzésébe, a pódiumról az idén először leszoruló McLaren pilótái jelenleg nem nagyon hisznek benne, hogy Vettel a szezonban legyőzhető lenne. Sőt Lewis Hamilton szerint a német pilóta könnyen idézheti Michael Schumacher ferraris diadalmenetét 2002-ből vagy 2004-ből.
„Sebastian könnyed autózással nyert Törökországban. Lassan el kell fogadnom, hogy nem ellene küzdöm, hanem Webberrel, a ferrarisokkal, Rosberggel és Jensonnal. Olyan érzésem van, mint amikor Schumacher a Ferrarival a legszebb napjait élte, és a riválisok esélytelenek voltak – mondta Hamilton. – Nem hiszem, hogy meg lehet verni az idén, de ugyebár az F1-ben bármi előfordulhat. Ha Barcelonában kiesik, és nyerni tudok, már csak kilenc pont lesz a különbség."
Hamilton szerint, bár a mezőny második felében nem fontos már, ki honnan rajtol, az első néhány rajtsor igenis dönthet a győztesről, hiszen a futam elején meg lehet nyerni a versenyt.
„A versenytempónkkal nincs baj, de amíg a Red Bullok mögül rajtolunk, nincs sok esélyünk. Ha viszont meg tudjuk nyerni az egyik időmérőt, mosolyoghatunk, és dörzsölhetjük a tenyerünket" – mondta Hamilton.
„Sebastiané a leggyorsabb autó, és ha nem hibázik, nem lehet megverni – helyeselt Button a Guardianben. – A világbajnoki cím annyira megerősítette, annyira magabiztossá tette, hogy eltűntek a hibák a vezetéséből, és egy olyan pályán, mint a török, a pole-ból rajtolva megfoghatatlan volt. Ha nem rontja el a rajtját, általában így is lesz."
A 2009-es világbajnok, aki éppen jobb idényrajtjának köszönhetően verte meg Vettelt két éve a vb-címért folyó csatában, jelenleg elsősorban Webbertől várja, hogy megingassa a címvédőt.
„Lewisszal viccelődtünk már azon, hogy a második helyezésért kell csatáznunk, de megváltozhat a kép, ha valaki nyomás alá helyezi Sebet – mondta Button. – Erre most Webber a legalkalmasabb, s bár tudom, hogy mindent megpróbál, egyelőre nem sikerül neki."
A riválisok számára rossz hír, hogy miközben Vettel a Red Bull egyetlen, Isztambulba szállított új kipufogórendszerét pénteken az autóval együtt tönkretette kicsúszása után, a fejlesztés a következő versenyeken bemutatkozhat az autón. Működött ugyanakkor a csapat új hátsó légterelője, amely a szakértők szerint a DRS (légellenállás-csökkentő rendszer) használata közben sokkal nagyobb gyorsulást eredményezett, mint a riválisok eszköze.
A Red Bull-lal a jelek szerint a fejlesztési versenyben is nagyon nehéz tartani a lépést.