A mozgatható hátsó szárnyak alkalmazásától, a KERS-rendszer visszahozásától és a rövidebb élettartamú Pirelli-gumiktól a Formula–1 vezetői azt remélték, hogy általuk látványosabb versenyeket láthat a közönség.
„Igazságosabbnak tartom, hogy a gyorsabb pilóta kerüljön előre, nem pedig az, aki taktikai okokból jut előnyhöz" – nyilatkozta Schumacher Isztambulban, a hét végi Török Nagydíj helyszínén.
A 42 éves Mercedes-pilóta ellenpéldaként említette az Abu-Dzabiban megrendezett tavalyi utolsó futamot, amelyen Fernando Alonso még harcban állt a világbajnoki címért, de képtelen volt megelőzni Vitalij Petrovot, a Renault-istálló versenyzőjét.
A hátsó szárnyakat úgy tervezték, hogy a légellenállás csökkentésével extra sebességet biztosítson az autónak, azonban a verseny ideje alatt csak a pálya egy meghatározott pontján használható (Törökországban a hátsó egyenesben, ahol tavaly Sebastian Vettel és Mark Webber összeütközött).