„Elég meggyőző érveket hallottunk az elmúlt időszakban amellett, hogy szabálytalan a diffúzorra irányított kipufogó, ezért úgy gondoltuk, a legjobb az lesz, ha az FIA-val értekezünk a kérdésről"– mondta Michael az eszközről, amelynek lényege, hogy a motorokat úgy állítják be, hogy amikor a pilóta nem nyomja a gázpedált, a kipufogócsőből akkor is nagy erővel ömlik ki a gáz a diffúzorra, amelynek így nő az aerodinamikai hatásfoka, és a lassú kanyarokban stabilabbá válik az autó.
„Van némi önzőség a háttérben, hiszen ha illegális a megoldás, nem költenénk rá több pénzt. Ha továbbra is engedélyezik, nincs más választásunk, fejlesztenünk kell – folytatta Michael. – Ám Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója egyértelműen szabálytalannak tartja a rendszert, és ha valóban betiltják, mi és mások is felfüggesztjük a használatát. Nem az erőviszonyokat akarjuk manipulálni, hanem egyértelmű állásfoglalást kérünk."
A trükkös kipufogók használatát a hét elején betiltotta az FIA, majd újra engedélyezte, de jelezte: óvás esetén kizárhatják a megoldást a Spanyol Nagydíjon alkalmazó istállókat. A Virginen és a Hispanián kívül mindenki használja a metódust, a spanyolok nem tartják elképzelhetetlennek, hogy óvni fognak.