Formula-1: a barcelonai pályán jelölték ki a leghosszabb DRS-zónát

Vágólapra másolva!
2011.05.19. 15:22
Címkék
A találgatásoknak megfelelően a célegyenes 830 méteres szakaszát jelölte ki a Nemzetközi Automobil-szövetség a Formula–1-es Spanyol Nagydíjon a légellenállást csökkentő rendszer aktív zónájának. Az eddigi négy versenyen rövidebb szakaszon lehetett kinyitni a hátsó légterelőt, de Barcelona hírhedt arról, hogy képtelenség előzni a pályán, emiatt lett engedékenyebb az FIA.

A szabadedzéseken és az időmérőn a pálya bármely egyenesén ki lehet nyitni a légterelőt, a zóna csak a vasárnap 14 órakor rajtoló verseny harmadik körétől lesz aktív. A két versenyző közötti távolságot az utolsó kanyar előtt mérik le, és csak az nyithatja ki a vezetőszárnyát, aki legfeljebb egy másodpercre van az előtte haladótól.

Az utolsó kanyarban az autók aerodinamikai érzékenysége miatt (az elöl haladó autó által felkavart levegőben az autó leszorítóereje csökken, ezért kevésbé stabil a hátul haladó pilóta, aki könnyen megcsúszhat) nehéz lesz közel kerülni az elöl haladóhoz, de az első kanyartól kezdve 830 méteren felzárkózhat és támadhat a versenyző.

Legfrissebb hírek

Littler tanári játékkal jutott a negyeddöntőbe a Grand Slam of Dartson

Egyéb egyéni
55 perce

Pénteki sportműsor: jön az első magyar derbi az osztrák hokiligában

Minden más foci
1 órája

Győztünk, de a pótselejtezőért is küzdeni kell; Horváth Dávid: Magamat adom!

E-újság
1 órája

Szalai Attila: Miért ne szerezhetnénk meg a csoport első helyét?

Magyar válogatott
1 órája

Willi Orbán volt a válogatott legjobbja az örmények ellen – NS-osztályzatok

Magyar válogatott
1 órája

Nyertünk, de maradt tét – Deák Zsigmond jegyzete

Magyar válogatott
1 órája

Visszatérők – Bobory Balázs publicisztikája

Labdarúgó NB I
1 órája

MLS: bejelentették, hogy 2027-től jön az ősz-tavaszi rendszer

Minden más foci
1 órája
Ezek is érdekelhetik