Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója azt követően informálta a pilóták szövetségét a döntésről, hogy a versenyzők korábban kifejezték aggodalmukat: a DRS működtetése veszélyes lenne, mert túlzott kockázatvállalásra ösztökélné a pilótákat a veszélyes terepnek számító, ravaszul jobbra kanyarodó hosszú alagútban.
A technikai lehetőség különösen az edzések és a kvalifikáció során csábítaná veszélyes sebességnövelésre a pilótákat.
„Szívesen megnézném a döntéshozókat, amint beülnek egy versenyautóba, és megpróbálnak nyitott hátsó szárnnyal végigmenni az alagúton. Mintha csak arra várnának, hogy bekövetkezzen egy szerencsétlenség, és aztán kijelenthessék, hogy jövőre Monacóban nem kérnek a DRS-ből" – fogalmazott a napokban Rubens Barrichello, a cirkusz egyik legtapasztaltabb pilótája.