A szombati időmérőn Sergio Pérez kísértetiesen hasonló balesetet szenvedett, mint Karl Wendlinger az 1994-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén. Mindketten oldalról csapódtak az alagút utáni sikán szemközti falának, a különbség csak az, hogy míg Wendlinger feje a hihetetlenül alacsony, vállig érő oldalfalú autóból teljes erővel vágódott a vízzel feltöltött műanyag dobozoknak, addig Pérez jóval biztonságosabb kocsival egy Tecpro elnevezésű speciális elemekből álló falnak ütközött.
A különbség ordító: míg Wendlinger akkor rögtön kómába esett, és (bár felébredt) már sohasem nyerte vissza korábbi formáját, Pérez enyhe agyrázkódással már a kórházból nézte a GP2-es versenyt, és vélhetően csak a monacói futamot kell kihagynia, a két hét múlva esedékes Kanadai GP-n valószínűleg már indulhat.
A polietilénből készült Tecpro-falat olyan speciális, hajlékony bálákból építik a kanyarok mentén, amelyek jóval nagyobb energiát képesek elnyelni, mint a korábban használt szimpla gumifalak. A technológiát öt éven keresztül fejlesztették, és már a törésteszteken is sokkal kedvezőbb adatokat mutatott, mint a korábbi megoldások.
Szombaton élesben is bizonyította, érdemes volt ennyi energiát belefektetni a kifejlesztésébe.