Button állt az élre, Vettel bajban van

Vágólapra másolva!
2011.05.06. 12:59
null
Jenson Button volt a leggyorsabb a napsütéses, de még mindig hűvös isztambuli délutánban (Fotó: Reuters)
Címkék
Jenson Button volt a leggyorsabb a Török Nagydíj második szabadedzésén, amelyet az elsővel ellentétben nem vizes, hanem száraz pályán rendeztek meg. A csapatoknak így másfél óra alatt kellett elvégezniük szokásos pénteki programjukat, a száraz pályás gumikat is csak ezalatt tudták kipróbálni. Button mögött Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Michael Schumacher végzett, a délelőtti leggyorsabb Fernando Alonso Ferrarija műszaki hibájával küzdött (végül a 11. lett), míg a délelőtt balesetet szenvedő Sebastian Vettel ki sem tudott hajtani a pályára.

A második, délutáni tréningre száradó aszfalton kerül sor, ez alapján már könnyebben lehet következtetni arra, változtak-e az erőviszonyok a legutóbbi viadal óta, mint az esős délelőtti tréning alapján.

Az első edzésről ide kattintva olvashatnak részleteket.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5338 méter
A verseny: 58 kör, 309.396 km
Leggyorsabb kör: Montoya (2005) 1:24.770 (átlag: 226.693 km/óra)
Teljes gázzal: 16 mp a hátsó egyenesben, 63% a teljes pályán. Váltások egy körben: 42

A történések pedig arra engednek következtetni (igaz, mivel szabadedzésről van szó, mindig óvatosan kell bánni a következtetésekkel), hogy a McLaren és a Mercedes képes megtartani Kínában látott formáját, és ismét versenybe szállhat a Red Bull-lal. A száraz edzésen ugyanis Jenson Button érte el a legjobb köridőt a nemcsak lágy, hanem kemény keverékű gumin is roppant versenyképes Nico Rosberg előtt, a duót pedig Lewis Hamilton és Michael Schumacher követte a listán.

A hajrában ugyan Schumacher megpördült agyonhasznált lágy gumiján, de folytatni tudta a száguldást.

Vettel a boxban töltötte a délutáni szabadedzést
Vettel a boxban töltötte a délutáni szabadedzést

A két csapattal szemben a Red Bullnak és a Ferrarinak is gondterhelt másfél órája volt, a világbajnok istálló csak az egyik autójával vett részt a tréningen, Sebastian Vettel délelőtt összetört autóját ugyanis nem sikerült megjavítani, a vb-éllobvas a csapat garázsából figyelte az eseményeket, a teljes pénteki penzuma négy megtett kör volt.

Mark Webber egyedül végezte el a munka oroszlánrészét, s mivel az edzés nagy részén nehéz autóval körözött, a lágy körös menetében csak az ötödik legjobb időeredményt érte el.

A Ferrari több helyen módosította autóját a Török Nagydíj előtt, a három futamot dobogós helyezés nélkül záró olasz istálló azt reméli az isztambuli futamtól, hogy hasonló lépést tud tenni, mint a McLaren az idény előtti utolsó teszt és az ausztráliai szezonnyitó között.

A délelőtti edzésen a legjobb köridőt elérő Fernando Alonso teljesítménye bizakodásra adhatott okot a Scuderiánál, ám délután csak a baj volt az 5-ös rajtszámú vörös géppel. A kocsi hidraulikai rendszerében lépett fel zavar, azt igyekeztek elhárítani, s amikor hosszú munkálatok után kimehetett a spanyol a pályára, megpördült, és úgy kellett visszatolni a boxutcában a Ferrari garázsa elé.

A lágy gumis gyors körében feltartották, így végül a 11. helyen zárt. Felipe Massa viszont kedvére tesztelhetett, Webber mögött a 6. lett.

7. TÖRÖK NAGYDÍJ, ISZTAMBUL
(a vb 4. futama, május 8.)
A TOVÁBBI PROGRAM
(magyar idő szerint)
SZOMBAT
3. szabadedzés 10.00–11.00
Időmérő edzés
13.00–14.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

Amíg a délelőtti edzést 10-11 fokban tartották meg, délutánra 14 fokra emelkedett a levegő hőmérséklete. Az ideális ív a tréning elejétől fogva száraz volt, az első, pályára hajtó pilóták már sima felületű abroncsokat használhattak.

A Ferrari és a Red Bull gondjai eltörpülnek a Williams-istálló problémái mellett, az új légterelői tesztelésére készülő csapatból Rubens Barrichelloaz edzés végén a KERS meghibásodása miatt maradt a boxban, míg a tréning első félóráját a boxban töltő Pastor Maldonado (a venezuelainak az első szabadedzés végén egy kicsúszásnál a kerékvető kő megdobta az autóját, amely meghibásodott) kétszer is megcsúszott, a másodiknál a pálya szélén is ragadt az autója.

A mezőny végén a két Lotust sokáig a két Hispania követte, a Virgin pilótái pedig leszorultak a lista aljára – a hajrában azonban Timo Glock és Jérome d'Ambrosio nagy nehezen megelőzte Narain Karthikeyant is, így elmaradt a kellemetlen meglepetés a Virgin számára. A Lotustól viszont Jarno Trulli megelőzte a sauberes Kobajasi Kamuit, ami szép eredmény a másodéves istállótól.

TÖRÖK NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:26.456 26 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.521 29
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:27.033 31
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:27.063 21
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:27.149 31
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:27.340 37
7. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.517 37
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.725 37
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.844 32
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:28.052 37
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:28.069 27
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:28.153 36
13. Nick Heidfeld német Renault 1:28.475 35
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:28.765 32
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:28.828 19
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:28.946 20
17. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.409 39
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:29.637 27
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:30.281 37
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:31.035 28
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:31.221 22
22. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:31.320 29
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:31.989 30
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault nem indult
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik