A második, délutáni tréningre száradó aszfalton kerül sor, ez alapján már könnyebben lehet következtetni arra, változtak-e az erőviszonyok a legutóbbi viadal óta, mint az esős délelőtti tréning alapján.
Az első edzésről ide kattintva olvashatnak részleteket.
A pálya hossza: 5338 méter |
A verseny: 58 kör, 309.396 km |
Leggyorsabb kör: Montoya (2005) 1:24.770 (átlag: 226.693 km/óra) |
Teljes gázzal: 16 mp a hátsó egyenesben, 63% a teljes pályán. Váltások egy körben: 42 |
A történések pedig arra engednek következtetni (igaz, mivel szabadedzésről van szó, mindig óvatosan kell bánni a következtetésekkel), hogy a McLaren és a Mercedes képes megtartani Kínában látott formáját, és ismét versenybe szállhat a Red Bull-lal. A száraz edzésen ugyanis Jenson Button érte el a legjobb köridőt a nemcsak lágy, hanem kemény keverékű gumin is roppant versenyképes Nico Rosberg előtt, a duót pedig Lewis Hamilton és Michael Schumacher követte a listán.
A hajrában ugyan Schumacher megpördült agyonhasznált lágy gumiján, de folytatni tudta a száguldást.
A két csapattal szemben a Red Bullnak és a Ferrarinak is gondterhelt másfél órája volt, a világbajnok istálló csak az egyik autójával vett részt a tréningen, Sebastian Vettel délelőtt összetört autóját ugyanis nem sikerült megjavítani, a vb-éllobvas a csapat garázsából figyelte az eseményeket, a teljes pénteki penzuma négy megtett kör volt.
Mark Webber egyedül végezte el a munka oroszlánrészét, s mivel az edzés nagy részén nehéz autóval körözött, a lágy körös menetében csak az ötödik legjobb időeredményt érte el.
A Ferrari több helyen módosította autóját a Török Nagydíj előtt, a három futamot dobogós helyezés nélkül záró olasz istálló azt reméli az isztambuli futamtól, hogy hasonló lépést tud tenni, mint a McLaren az idény előtti utolsó teszt és az ausztráliai szezonnyitó között.
A délelőtti edzésen a legjobb köridőt elérő Fernando Alonso teljesítménye bizakodásra adhatott okot a Scuderiánál, ám délután csak a baj volt az 5-ös rajtszámú vörös géppel. A kocsi hidraulikai rendszerében lépett fel zavar, azt igyekeztek elhárítani, s amikor hosszú munkálatok után kimehetett a spanyol a pályára, megpördült, és úgy kellett visszatolni a boxutcában a Ferrari garázsa elé.
A lágy gumis gyors körében feltartották, így végül a 11. helyen zárt. Felipe Massa viszont kedvére tesztelhetett, Webber mögött a 6. lett.
A TOVÁBBI PROGRAM | (magyar idő szerint) | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 10.00–11.00 | |||
Időmérő edzés | 13.00–14.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Amíg a délelőtti edzést 10-11 fokban tartották meg, délutánra 14 fokra emelkedett a levegő hőmérséklete. Az ideális ív a tréning elejétől fogva száraz volt, az első, pályára hajtó pilóták már sima felületű abroncsokat használhattak.
A Ferrari és a Red Bull gondjai eltörpülnek a Williams-istálló problémái mellett, az új légterelői tesztelésére készülő csapatból Rubens Barrichelloaz edzés végén a KERS meghibásodása miatt maradt a boxban, míg a tréning első félóráját a boxban töltő Pastor Maldonado (a venezuelainak az első szabadedzés végén egy kicsúszásnál a kerékvető kő megdobta az autóját, amely meghibásodott) kétszer is megcsúszott, a másodiknál a pálya szélén is ragadt az autója.
A mezőny végén a két Lotust sokáig a két Hispania követte, a Virgin pilótái pedig leszorultak a lista aljára – a hajrában azonban Timo Glock és Jérome d'Ambrosio nagy nehezen megelőzte Narain Karthikeyant is, így elmaradt a kellemetlen meglepetés a Virgin számára. A Lotustól viszont Jarno Trulli megelőzte a sauberes Kobajasi Kamuit, ami szép eredmény a másodéves istállótól.
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.456 | 26 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.521 | 29 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.033 | 31 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:27.063 | 21 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.149 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:27.340 | 37 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:27.517 | 37 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.725 | 37 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.844 | 32 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:28.052 | 37 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:28.069 | 27 |
12. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.153 | 36 |
13. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:28.475 | 35 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.765 | 32 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:28.828 | 19 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:28.946 | 20 |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:29.409 | 39 |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:29.637 | 27 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:30.281 | 37 |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:31.035 | 28 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:31.221 | 22 |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:31.320 | 29 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:31.989 | 30 |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | nem indult |