Brawn: Eltoltuk, mert az időmérőre készültünk

Vágólapra másolva!
2011.05.08. 21:52
null
Nico Rosberg az időmérőn remekelt, de megfizetett érte a versenyen (Fotó: Action Images)
Címkék
A Mercedes és a Renault vezetősége is csalódottan nyilatkozott a Formula–1-es Török Nagydíj után, Ross Brawn és Eric Boullier is a rossz pénteki felkészülésre vezette vissza istállója rossz vasárnapi eredményét.

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke a szombati időmérő edzés után örömmel beszélt csapata fejlődéséről, de hiába Nico Rosberg 3. rajthelye és kiváló rajtja, a német pilóta a verseny elején lassú volt riválisaihoz képest, többen is megelőzték, és csak a hajrában kapaszkodott vissza az 5. pozícióba.

Kínában rosszabb helyről indulva a verseny harmadánál az élre állt, ami akkor biztató produkció volt. Ám ezúttal kiderült, hogy a csapatnak választania kell: vagy az időmérőn gyorsak az autói a riválisokhoz képest, vagy a verseny első felében.

„Sejtettük, hogy a teletankolt autónk sebezhető lesz, de ez az ára annak, hogy az időmérőre összpontosítjuk az energiánkat. Át kell gondolnunk, mi is a fontosabb – mondta Brawn. – A gumijaink hamar elkoptak, Nico és Michael is visszaesett. Túl nagy jelentőséget tulajdonítottunk az időmérőnek, pedig sokkal fontosabb, hogy a versenyen gyorsak legyünk, és hogy elég sok gumink maradjon a futamra. Fontos tanulságokat vontunk le."

Nico Rosberg (5.): – A jó rajt után egyből gondjaim akadtak a gumikkal, de a stratégiánk segítségével megfelelő pozícióba kerültem, úgyhogy elégedettek lehetünk, mivel a két McLaren között végeztem. Nem tudjuk pontosan, hogy miért megy jobban az időmérőn, mint a versenyen, erre kell rájönnünk.
Michael Schumacher (12.): – A verseny elején az én hibámból koccantunk Vitalij Petrovval, már előttem volt, amikor nekicsúsztam, és elveszítettem az első légterelőmet. Utána a középmezőnyben rengeteg csatában vettem részt, élvezetes volt, de a nagy semmiért küzdöttünk, mert a pontszerzésre nem nagyon volt esélyem. Jó volt megelőzni néhány autót, de sokkal jobban élvezném, ha előrébb tehetném mindezt.

 

A Renault-istállónál a dupla pontszerzés ellenére elégedetlen volt az eredménnyel, Eric Boullier csapatfőnök elsősorban a jó rajtot hiányolta, ami megalapozhatta volna a jobb versenyt. A szakember szerint a felkészülési folyamaton is dolgoznia kell a gárdának.

„A rajtjaink nem sikerültek, de jól időzített boxkiállásainkkal előrébb tudtunk jönni – mondta Boullier. – Mindenképpen javítanunk kell a pénteki edzéseken elvégzett munkánkon, mert még mindig sok megválaszolatlan kérdéssel vágunk neki a szombati folytatásnak. Vissza kell kapaszkodnunk az első hatba, mert ott a helyünk."

Nick Heidfeld (7.): – Az autó gyors volt, főleg a végén, kevés üzemanyaggal, lágy gumikon, és a stratégiánk is jó volt, de nem vagyok teljesen elégedett, sokkal előrébb is végezhettem volna, viszont forgalomba kerültem, és Vitalijt sem volt egyszerű megelőznöm. Nem volt szép, amit tett, meglökött, ennek csapattársak között nem lenne szabad előfordulnia.
Vitalij Petrov (8.): – Ami leginkább hatással volt az eredményemre, hogy Michael nekem jött a verseny elején, illetve, hogy az első kiállásom után beragadtam néhány lassabb versenyző mögé. Ha ezek nincsenek, sokkal erősebb lett volna a versenyem, de örülök, hogy a végén sikerült Sébastien Buemit megelőznöm. Mindkét autónk pontszerző helyen ért be, ez tíz egység a csapatnak.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK A VERSENY UTÁN
Sébastien Buemi (9.): – Ez volt a legtöbb, amit kihozhattam a mai versenyből, tizenhatodik helyről értem be pontszerzőnek. Az utolsó körökben alig tudtam tartani a kormányt, annyira vibrált az autó, és nem a kerekek elhasználódása miatt, úgyhogy ezt alaposan ki kell elemeznünk.
Kobajasi Kamui (10.): – Nagyon élveztem a versenyt, sokkal könnyebb volt előzni, mint tavaly Magyarországon. Pontokat ígértem Peter Saubernek, de csak egy jött össze – ha nem sérül meg a gumim, amikor előztem Sébastien Buemit, akár hetedik is lehettem volna.
Adrian Sutil (13.): – Bejött a három kiállásos stratégia, de ahhoz, hogy előrébb végezzünk, nem volt meg a tempónk. Bízunk az előkészületben lévő új aerodinamikai csomagban.
Sergio Perez (14.): – Jó volt a tempónk, esélyem volt rá, hogy megszerezzem az első pontjaimat, de sajnos az első körben Pastor Maldonado nagyon keményet fékezett előttem, és nem tudtam kikerülni, eltört az elülső szárnyam, ami miatt ki kellett jönnöm a bokszba.
Rubens Barrichello (15.): – Az egyenesekben gondunk volt a tempóval, és időnként a KERS sem működött, ami megnehezítette a védekezést. A hátsó gumiknak végig kell bírniuk a futamot, ezen is kell még dolgoznunk.
Jaime Alguersuari (16.): – Nagyon koptak a hátsó gumijaim, ami miatt túlkormányozottá vált az autóm, főleg az utolsó szakaszon, ezért kellett negyedszer is kijönnöm friss gumikért. A csapattársamnál nem jelentkezett ilyen szinten ez a probléma, úgyhogy ennek utána kell néznünk.
Pastor Maldonado (17.): – Az első két szakaszban nagyon megnehezítette a dolgomat, hogy az autóm túlkormányozott volt, a verseny vége felé már rendben volt a tempóm, de hibáztam, túl gyorsan mentem a bokszutcában, amiért áthajtásos büntetést kaptam.
Jarno Trulli (18.): – A mai eredményen nem látszik, hogy mennyit javult az autó, Barcelonában az új csomaggal már tényleg harcban lehetünk a középmezőnyben lévő csapatokkal.
Heikki Kovalainen (19.): – Hidraulikai problémáim voltak, és a stratégiánk sem igazán jött be, de a lényeg, hogy mindkét autónk végigment, ami az első számú célunk volt.
Jérome D’Ambrosio (20.): – Nagyrészt egyedül autóztam, mivel gyorsabb voltam a HRT autóinál, és noha az elején még harcoltam a Lotusokkal, később nem tudtam tartani velük a tempót. Ez viszont lehetőséget adott arra, hogy vigyázzak a gumikra, és két kiállásból megcsináljam a versenyt.
Narain Karthikeyan (21.): – Három versenyből kettőt befejeztem, egyre több időt volt alkalmam az autóban tölteni, de nem tudtam a két Virgin előtt maradni, meg kell néznünk, hogy miért voltam lassabb.
Vitantonio Liuzzi (22.): – Az időmérő végéig jó hétvégénk volt, közelebb kerültünk a Virginekhez, de a versenyen valamit elrontottunk, gondunk volt az első kerekekkel. Ki kell derítenünk, hogy mi történt, ennek nem szabad még egyszer előfordulnia. Az új fejlesztésekkel Barcelonában, hazai közönség előtt meg kell mutatnunk, hogy sokkal többre vagyunk képesek.
Paul di Resta (kiesett): – Mivel lassúak voltunk, úgy döntöttünk, hogy négy kiállásos stratégiára váltunk, ami működhetett volna, hiszen az utolsó etapra friss gumikat kaptam, de a kerékcserém után rádión rám szóltak, hogy álljak meg, mert valamilyen problémánk van.
Timo Glock (nem indult): – Amikor kigurultam a rajtrácsra, nem működött rendesen az ötödik sebességi fokozat. A csapat elképesztő munkát végzett, hogy el tudjak indulni, de ez végül nem jött össze.

 

TÖRÖK NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30:17.558
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 8.807 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 10.075 mp h.
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 40.232 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 47.539 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 59.431 mp h.
7. Nick Heidfeld német Renault 1:00.857 p h.
8. Vitalij Petrov orosz Renault 1:08.168 p h.
9. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:09.394 p h.
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:18.021 p h.
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:19.823 p h.
12. Michael Schumacher német Mercedes 1:25.444 p h.
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1 kör h.
14. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1 kör h.
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 kör h.
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1 kör h.
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 2 kör h.
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 3 kör h.
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 5 kör h.
FELADTA megtett körök
Paul di Resta brit Force India-Mercedes 44
NEM INDULT
Timo Glock német Virgin-Cosworth
Leggyorsabb kör: Webber (48. kör) 1:29.703
A VB ÁLLÁSA
győzelem
dobogós hely
pontszerzés
pont
1. Sebastian Vettel 3 4 4 93
2. Lewis Hamilton 1 2 4 59
3. Mark Webber 2 4 55
4. Jenson Button 1 4 46
5. Fernando Alonso 1 4 41
6. Felipe Massa 3 24
7. Nick Heidfeld 1 2 21
8. Vitalij Petrov 1 3 21
9. Nico Rosberg 2 20
10. Kobajasi Kamui 3 8
11. Michael Schumacher 2 6
11. Sebastien Buemi 2 6
13. Adrian Sutil 1 2
14. Paul di Resta 2 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik