– Mint a jó bor…
– Így van, tényleg rám is igaz, hogy egyre jobb vagyok a korral.
– Miként lehet, hogy a tapasztalat még manapság is ilyen sokat nyom a latban?
– Azért ennél összetettebb ez. A tapasztalat valójában semmit sem ér, ha az ember nem motivált. A rutin az én esetemben igazából grátisz. A lényeg az, hogy legalább olyan motivált vagyok, mint bármelyik másik fiatal versenyző.
– Nem kapott még fenyegetéseket a GP2 főnökeitől? Hiszen lassan teljesen elértéktelenedik a sorozat, miután tavaly a 2009-es, az idén pedig a 2010-es ifjú bajnokot döngöli a földbe.
– Szerintem Pastor Maldonado jó munkát végez idén, és bár tavaly Nico Hülkenbergnél is gyorsabb voltam, a lemaradása nem volt annyira vészes. Mint már mondtam, továbbra is nagyon motivált vagyok, és még mindig a legjobbat hozom ki magamból. Tetszik ez a boros hasonlat, mert valóban egyre jobb és jobb vagyok.
– Mennyire volt érzelmes pillanat 2010-ben beülni a Williamsbe, és olyan autóval versenyezni, amelyre a tragikus hétvége óta minden évben ráfestik Ayrton híres logóját?
– Csodálatos volt megpillantani a nevét jelképező S-eket, ám azon túl, hogy az érzelmek fontosak, nem szabad túl sok teret hagyni nekik. Az ember tényleg csak annyit akar, hogy gyors autója legyen. Ugyanez volt a helyzet a Ferrarinál is. Persze, nagyszerű érzés egy ilyen legendás csapatnál versenyezni, de a legfontosabbnak végig az számított, hogy gyors kocsit építsenek nekem. Ha munkáról van szó, mindig felveszem az európai stílust, és csak arra koncentrálok, az érzelmes, brazil énemet pedig csupán a magánéletben hagyom kibontakozni.
– A magyarországi nagydíjakat mennyire kedveli? 2002-ben például nyert is a Hungaroringen, és ezzel lett konstruktőr-világbajnok a Ferrari.
– Én igazából magára a győzelemre emlékszem vissza nagyon szívesen, mert amikor először megláttam a magyar pályát, egyáltalán nem tetszett, egyszerűen nem tudtam megbarátkozni vele. Aztán rájöttem, ha bebeszélem magamnak, hogy nem szeretem, sosem leszek rajta sikeres. Ezért megpróbáltam csak a pozitívumokra koncentrálni, és ez olyan jól sikerült, hogy 1995-re valósággal beleszerettem a pályába.
A NEMZETI SPORT KIKÜLDÖTT TUDÓSÍTÓJA ÁLTAL KÉSZÍTETT INTERJÚ TELJES SZÖVEGÉT ELOLVASHATJA A PÉNTEKI NEMZETI SPORTBAN.