„Az sem lett volna tragédia, ha Webber hátrébb szorul”

Vágólapra másolva!
2011.05.07. 17:20
null
Az első három jól taktikázott, maradt egy-egy készlet friss lágy gumija a versenyre (Fotó: Reuters)
Címkék
A Red Bull-istálló az idén először Törökországban tudta kihozni az időmérő edzésből az optimális eredményt, Mark Webber megszerezte a második rajtkockát a kvalifikációkon eddig hibátlan Sebastien Vettel mellett. A csapat akkor sem esett volna kétségbe, ha az időmérő utolsó perceit a boxban töltő Webber lejjebb csúszik, hiszen a friss gumi jelentette stratégiai előny az ausztrál mellett szól.

Vettel a 19. első rajtkockáját szerezte meg pályafutása során, amivel maga mögött hagyta az örökranglistán Lewis Hamiltont. Az előző idényre visszanyúlva zsinórban ötödik rajtelsőségét szerezte meg, ami 2006 óta a leghosszabb ilyen széria, míg arra, hogy az idény első négy versenyén ugyanaz induljon az élről, legutóbb 1999-ben volt példa, Mika Häkkinennel.

Ráadásul Vettel a pénteki első szabadedzésen elszenvedett balesete után érte el a remek eredményt.

„Sebastiannak nehéz napja volt pénteken, de a csapattal együtt sikerült helyrehoznunk a problémákat. A fiúk keményen dolgoztak, Seb pedig a lehető legjobban hálálta meg nekik – mondta Christian Horner csapatfőnök. – Mark közel van hozzá, és bár szerencsénk volt, hogy senki sem előzte meg, akkor sem estünk volna kétségbe, ha páran becsúsznak elé, mert a stratégiánk jobb."

A McLarent Isztambulban a Mercedes váltotta fel, mint a Red Bull közvetlen üldözőjét, a szabadedzéseken is remeklő gárdából Nico Rosberg hozta be az „ezüstnyilat" a 3. rajtkockába, ráadásul neki is maradt egy készlet friss lágy gumija – akárcsak a 8. rajthelyről induló Michael Schumachernek.

„Furcsa világ ez az F1, szinte semmit sem változtattunk a kocsin, csak a használatán módosítottunk, mégis nagyot léptünk előre – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – A pilóták remek munkát végeztek, akárcsak a szerelőink, remélem, jó versenyünk lesz."

A McLarennél elsősorban annak örülhetnek, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button időeredménye és helyezése között nincs nagy különbség, az autó kiegyensúlyozott teljesítményt mutat.

„Csupán hat autó jutott be 1:26 perc alá, és ebből kettő a mienk. Sőt, ha Lewis három legjobb szektoridejét összerakjuk a különböző köreiből, Vettel mögött végzett volna a második helyen – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Nagyon szoros az élmezőny, de két fantasztikus versenyzőnk van, akiktől megszoktuk, hogy nagy hatásfokkal versenyeznek, ezt várom tőlük vasárnap is."

A Ferrarinál is reménykednek, és örömmel konstatálták, hogy a fejlesztésekkel jó úton indultak el. A csapat a Kanadai Nagydíjra akar nyerő autóval elutazni.

„Egyértelműen nem ilyen eredményre számítottunk, de már tisztán látszik az elmúlt hetekben elvégzett munkánk eredménye – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. – Persze ez még mindig nem elég, de legalább jó irányba haladunk. A lényeg a verseny lesz, azon is a célba érkezés, no meg a stratégiai téren kínálkozó lehetőségek kihasználása."

NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Sebastian Vettel (1.): – Még egyszer bocsánatot kérek a csapattól a tegnapi vezetői hibámért, amely miatt rengeteg plusz munkát adtam a srácoknak, és ki kellett hagynunk egy egész edzést. Ám ők ismét remek munkát végeztek, és ennek köszönhető a pole. Az első szombati körömnél úgy éreztem, tökéletes a kocsi, s örülök, hogy élvezhetem ezt a csodálatos pályát. Furcsa volt az edzés végét a boxból figyelni, tehetetlennek éreztem magam, csak reménykedni tudtam, hogy senki se előzzön meg.
Mark Webber (2.): – Seb fantasztikus munkát végzett, mindig is tudtam, hogy szombatonként fantasztikus tempóra képes. Szeretnék közelebb kerülni hozzá, de ez elég összetett dolog. A verseny más lesz. Nem kell attól félni, hogy összeütköznénk Sebbel. Tavaly már a verseny előtt is éreztük a feszültséget egymás között, de most nyugodtabbak vagyunk, ráadásul az előzés is könnyebb az idén.
Lewis Hamilton (4.): – Ez nem a pole pozíció, de még mindig jobb, mint a semmi. Kicsit jobbra számítottam, ám innen még bőven harcban lehetünk a dobogós helyekért, igaz, nincs meg az a plusz készlet vadonatúj lágy gumink, mint azoknak, akik előlünk rajtolnak. A Ferrari és a Mercedes veszélyes lehet ránk a versenyen, már rég nem csak a Red Bull-lal kell foglalkoznunk
Jenson Button (6.): – Nem tökéletes ez a rajthely, jobbra számítottam. Nem elég, hogy a harmadik sorba csúsztam vissza, még a pálya koszos oldaláról is kell indulnom. Nem tudom, mire számítsak a rajtnál, érdekes lesz.
Fernando Alonso (5.): – Még mindig nyolc tizedre vagyunk a pole pozíciótól, de ez máris jóval kevesebb, mint a kínai 1.4 másodperc. Malajziában közel voltam a dobogóhoz, Kínában Felipe járt ott, remélem, végre szerencsénk lesz, és itt Isztambulban összejön.
Felipe Massa (10.): – Az időmérő első szakaszában nem éreztem a kocsit a kemény keverékű gumikon, ezért a lágyon is mentem egy biztonsági kört. Emiatt egy készlet gumim maradt a záró etapra, amelyen a gyors körömet elszúrtam a 9-es kanyarban, és bejöttem a boxba, hogy az utolsó készlet lágy gumimat megkíméljem. Kár érte, mert a harmadik sorból indulhatnék. A Malajziai és a Kínai Nagydíjon használt motoromat tettük a kocsiba, mert a reggelivel valami gond volt.
Michael Schumacher (8.): – Egyáltalán nem vagyok boldog, túl messze vagyok az élcsoporttól. Nem úgy alakult az időmérőnk, ahogy terveztük, a közelébe sem kerültem annak, amit délelőtt elértem. A második szakaszban sem volt már jó az autó, meg kell értenünk, mi történt. Minél jobban nyomtam, annál idegesebb volt a kocsi, és a végén nem volt tapadás.
Nico Rosberg (3.): – Nagyon jó érzés átélni belülről, milyen gyorsan fejlődik a csapat. Négy futammal ezelőtt sehol sem voltunk, de tanultunk a hibáinkból, és egyre inkább rájövünk, hogyan kell kihasználni autónk erősségeit. Persze még van hová fejlődnünk. Nagyon jól fogok rajtolni, a tiszta oldalról indulva Markot egyből otthagyom, a többit meg majd meglátjuk. A versenyen is gyorsabbak leszünk az eddiginél, nemcsak az időmérőn, úgyhogy bizakodom.
Nick Heidfeld (9.): – Mindent egybevetve a kilencedik rajtkocka nem rossz, főleg hogy csak az időmérő harmadik szakaszában sikerült jól beállítani a kocsit. Jobb is lehetett volna, de majd a versenyen előretörök.
Vitalij Petrov (7.): – A hetedik helynél jobb pozícióban reménykedtem, de legalább mindketten a tízben vagyunk, és elkerültek minket a technikai hibák. Még dolgoznunk kell azon, hogy az élen harcolhassunk.
Rubens Barrichello (11.): – Nem elég, hogy a srácok keményen dolgoznak az autóval, hogy jobbá tegyék, nekünk is ki kell hoznunk belőle a maximumot az edzésen, és azt hiszem, nagyon jó kört futottam. Éppen lemaradtunk az első tíztől, de a gumijainkkal még taktikázhatunk, úgyhogy jó helyzetben vagyunk.
Pastor Maldonado (14.): – Az eddigi legjobb időmérő edzésemen vagyok túl, az új alkatrészek egyértelmű előrelépést jelentenek. A KERS-t így sem tudom használni az egész hétvégén, ez akár három tizedet jelenthetett volna az időmérőn, amivel Rubens mögé kerültem volna.
Adrian Sutil (12.): – Semmi különös nem történt az időmérőn, jól használtuk a guminkat, nem volt forgalom. A gumikat még mindig nem ismertük ki ezen a pályán, sok titkot rejt a verseny.
Paul di Resta (13.): – Durván ott vagyunk, ahová vártuk magunkat. A második szakaszban egy menetet teljesítettünk, hogy óvjuk a gumikat, remélem, ezzel az előlem rajtolók elé tudok ugrani.
Kobajasi Kamui (23.): – Az üzemanyag-adagoló rendszer meghibásodása miatt leállt a motor, nagyon sajnálom. A verseny persze így is nagyon érdekes lehet, az autó ugyanis versenytempó terén elég jó. Senki se hagyja ki!
Sergio Pérez (15.): – Az első szakaszban a kemény keverékű gumin jó volt az autó, de aztán a másodikban a lágyon sokkal gyengébb lett. Nem rossz a kocsi, talán egy pont összejöhet vele.
Sébastien Buemi (16.): – Nehéz megértenem, miért vagyok ennyire hátul, a délelőtti edzés alapján azt mondtam volna, hogy sokkal előrébb leszünk. Talán a felmelegedő aszfalt változtatta meg ennyire az erőviszonyokat.
Jaime Alguersuari (17.): – Mindent egybevetve nem olyan rossz ez az eredmény, maradt friss gumink a versenyre. Talán még egy menet segített volna finomítani a kocsi beállításain, de a folyamatosan változó hőmérséklet miatt ezt nagyon nehéz volt eltalálni.
Heikki Kovalainen (18.): – Elégedett vagyok, már nagyon közel voltunk ahhoz, hogy a második szakaszba jussunk. A barcelonai fejlesztéseinktől sokat várok, talán sikerül továbbjutni.
Jarno Trulli (19.): – Az edzésen nem tudtam kinyitni a hátsó légterelőt, és visszaestem a rangsorban, de a végén összejött egy jó kör. Remélem, a versenyre megjavul a légterelőm, szükség lehet rá.
Narain Karthikeyan (22.): – A csapattársam eredményét elnézve sokkal jobban kellett volna mennem. Sajnos a két készlet lágy gumi között is óriási volt a különbség, a második menetemben egyáltalán nem bíztam a kocsiban, így pedig nem lehet gyorsan menni.

Vitantonio Liuzzi (20.): – Tudtuk, hogy a fejlesztéseink sikerrel járnak, óriási elégtétel számunkra a Virgin egyik pilótájának megelőzése. Ez is azt mutatja, hogy van értelme a munkánknak, óriási motivációt ad a folytatásra. Még több fejlesztést tervezünk, a fő cél mindkét Virgin megelőzése.

Timo Glock (21.): – A motorom valamiért körről körre dadogott az utolsó kanyarkombinációban, ezt meg kell néznünk a verseny előtt. Talán ezért sem tudtam azt a tempót produkálni, mint Jérome. A versenyen mindkét autót a célba kell hoznunk.
Jérome d’Ambrosio (24. – büntetés után): – Kicsit jobbra számítottam, de most ennyit tud az új autónk. Van még mit hangolni rajta, és nekem is meg kell még értenem, miért működik néha jól az, ami máskor sehogy sem jön össze.
TÖRÖK NAGYDÍJ, A RAJTSORREND (nem hivatalos)
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:25.049
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:25.454
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.574
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.595
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.851
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.982
7. Vitalij Petrov orosz Renault 1:26.296
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.646
9. Nick Heidfeld német Renault 1:26.659
10. Felipe Massa brazil Ferrari idő nélkül
11. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:26.764
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:27.027
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:27.145
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:27.236
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.244
16. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.255
17. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:27.572
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:28.780
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.673
20. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:30.692
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:30.813
22. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:31.564
23. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari idő nélkül
24. Jérome D'Ambrosio * belga Virgin-Cosworth 1:30.445
*Öt rajthellyel hátrébb sorolták
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik