Az első, kínai falatok meghozták a Mercedes étvágyát

Vágólapra másolva!
2011.05.05. 14:10
null
Schumacher nemcsak a hétvége előtti, hanem a szombati és vasárnapi sajtótájékoztatón is leülne Vettel mellé <br />(Fotó: Action Images)
Címkék
Bár két és fél hét eltelt a Kínai Nagydíj óta, a Mercedes-istállónál jól emlékeznek rá, hogy Nico Rosberg a verseny negyedét az élen töltötte, és a hajráig jó esélye volt rá, hogy dobbogóra álljon. A Török Nagydíjra azt a célt tűzte ki maga elé a csapat, hogy újfent megmutassa: jól beállított autóval felveheti a versenyt a Red Bull-lal és a McLarennel is.

A Mercedes-istálló vezetősége a Török Nagydíj előtt biztos benne, hogy 2011-es autója, a W02 képes lehet versenybe szállni a legjobbakkal, de egyelőre gondot okoz a teljes potenciál kihasználása. A gárda szerint a következő néhány viadalon e probléma megoldásán lesz a hangsúly, bár már az is előrelépés, hogy a csapat tudja, van fantázia a kocsiban.

Nico Rosberg Sanghajban 14 körön át vezetett a versenyben, és esélyes volt a dobogóra is, de autója fogyasztása miatt a verseny hajrájában vissza kellett vennie a tempóból, és végül az ötödik lett.

„Kínában biztossá vált, hogy ha ügyesen felkészítjük az autót, versenyképesek lehetünk vele – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – Bár a maximumtól még ott is elmaradtunk, már megcsillant a remény, és ezt a lehető leggyakrabban érezni akarjuk. Olyan praktikus megoldásokkal érkezünk Törökországba, amelyek segítségével még könnyebb lesz optimálisan beállítani az autót.”

Michael Schumacher: – Amikor visszatér az F1 Európába, felpörög a sorozat, intenzívebbé válik a versenyzés. Előtte még el tudtam tölteni kis időt a családommal, feltöltődtem a török futamra, amely nagyon izgalmasnak ígérkezik, szeretem a pályát, sok mindenben elüt a többitől. A Kínai Nagydíj jól sikerült, a csapat keményen dolgozik azért, hogy Isztambulból is hasonlóan jó szájízzel távozzunk.

Nico Rosberg: – Nehezen indult az idényünk, de az ausztráliai és malajziai csalódás után Kínában megmutattuk, hogy igenis számolni kell velünk. Összeszedtük magunkat, és remélem, a Török GP-n folytatni tudjuk ezt a tendenciát. Ami a pályát illeti, a nyolcas kanyar egy igazi gyémánt, nyolc másodpercig tart, mire átmegyünk rajta, olykor teljes gázzal. Ha megbíznának egy pálya építésével, biztosan beletenném ezt a kanyart.

TOVÁBBI VÁRAKOZÁSOK A TÖRÖK NAGYDÍJ ELŐTT

Nick Heidfeld: – Az első három versenyen az autó és a csapat erősségei és gyengéi is megmutatkoztak, és a háromhetes szünet alatt volt időnk kielemezni a tapasztalatokat, és tudjuk, miképpen javítsunk az autón. Több csapathoz hasonlóan nagyszabású fejlesztésekkel érkezünk Törökországba, remélem, versenyképesek leszünk.

Vitalij Petrov: – Tavaly itt jutottam be először az időmérő harmadik szakaszába, és nagy csatákat vívtam a Ferrarikkal. A végén defekt miatt nem szereztem pontot, de szép emlékeket őrzök a versenyről. A pálya gyors és technikás egyben, széles az aszfalt, a bukóterek hatalmasak, ezért biztonságos. Bízom az új alkatrészeinkben, remélem, többet javulunk velük, mint az ellenfeleink.

Adrian Sutil: – Meglepően jól kezdődött az idényünk, sikerült pontokat szereznünk, az időmérőn közel voltunk a legjobb tízhez, biztató a folytatásra nézve. Most viszont már a fejlesztési versenyben is helyt kell állnunk.

Paul di Resta: – Az első néhány versenyen sikerült teljes mértékben kihasználni az autónk erősségeit, ami a jól sikerült téli teszteléseinknek köszönhető. A török pálya teljesen új nekem, még sohasem autóztam rajta, csak a szimulátorban volt lehetőségem megismerni. Jól felkészít, de a nyolcas kanyar mégiscsak élőben lesz az igazi!

Kobajasi Kamui: – Tokióban töltöttem néhány napot, s ezután utaztam Európába, hogy egyik kedvenc pályámon versenyezhessek. Egy éve igazi áttörés volt a csapat számára a Török Nagydíj, első pontunkat szereztük meg az idény során, nagy volt a megkönnyebbülés. Ismét a gumik jelentik majd a hétvége legkényesebb pontját, kíváncsi vagyok, mennyire gyorsan kopnak el.

Sergio Pérez: – Az idény most kezdődik el igazán számomra, hiszen három olyan pálya következik, amelyet jól ismerek. A GP2 után az F1-es autóval nehezebb lesz végighajtani a nyolcas kanyaron, már most sajog a nyakam, ha belegondolok az erőhatásokba.

Sébastien Buemi: – A Kínai Nagydíj után jó volt otthon lazítani, aztán leruccantam Monacóból Faenzába, a főhadiszállásunkra, ahol üléspróbát tartottunk az új kasztninkhoz. A Török GP-n kisebb módosításokat vetünk be, a nagy átalakítást a Monacói Nagydíjra tervezzük az autón.

Jaime Alguersuari: – A Török Nagydíjon folytatódik a programunk, amelynek lényege, hogy a lehető legjobban megismerjük az autót és az új szabályok adta lehetőségeket. Sébastien és én az időmérőn közel járunk ahhoz, hogy mindent kihozzunk az autóból, de a versenyen még van mit tanulnunk.

Jarno Trulli: – A csapat elsősorban a Spanyol Nagydíjon bevetendő újításainkra összpontosít, ezen a hétvégén annyit tehetünk, hogy jó teljesítményünkkel még lelkesebbé tesszük a főhadiszállásunkon dolgozókat, akik viszonzásként mindent megtesznek azért, hogy két hét múlva a Williamsszel, a Force Indiával és a Sauberrel csatázhassunk.

Heikki Kovalainen: – Nagyon érdekesen telt a tavaszi szünetem, én vezethettem először a csapat színeibe festett Caterhamet. Ami a Török Nagydíjat illeti, már várom, de nem annyira, mint az autóátépítést a barcelonai futam előtt. Mindenki a nyolcas kanyarról áradozik, ám nem olyan nagy szám: ha jó az autó, könnyen be lehet venni.

Narain Karthikeyan: – Az eddigi egyetlen törökországi látogatásom felemásan sikerült, az ország lenyűgözött, de a versenyhétvége a Jordan meghibásodásai miatt nem volt igazán jó. Sanghajban célba értünk, itt sem lehet más a célunk.

Vitantonio Liuzzi: – Úgy emlékszem, öt évvel ezelőtt kiváló rajt után a 16. helyről feljöttem a hatodikra, de nem tudtam célba érni autóm műszaki hibája miatt. Előzésekből ezúttal sem lesz hiány, remélem, az autó átépítésének köszönhetően nekem is lesz lehetőségem néhány manőverre. Ha a fejlesztéseink beválnak, meglephetünk néhány embert Isztambulban.

Timo Glock: – Kicsit korábban jövünk Törökországba, mint a korábbi években, nem tudom, mit jelent ez az időjárás szempontjából. Talán nem lesz akkora forróság, mint általában, és ez a gumikra is hatással lehet. A város csodálatos, remélem, lesz időm körülnézni.

Jérome d’Ambrosio: – A GP2-es korszakomból ismerem a pályát, imádom is, az óra járásával szemben körözünk, ami mindig emlékeztet arra, hogy folyamatosan fittnek kell lennünk, mert aki henyél, pórul járhat.
Legfrissebb hírek

Guricsné kalandja az egymárkás éremmel

Népsport
18 perce

LA 2028: változik, de még nem végleges a vízilabdatornák lebonyolítása

Vízilabda
20 perce

Olvasóink megint kihagyták Bollát – így küldenék pályára a mieinket Jerevánban

Magyar válogatott
25 perce

Aerobik: három magyar arany az U15-ös és junior Eb-n

Utánpótlássport
40 perce

Szabalenka kereste idén a legtöbbet a női teniszezőknél

Tenisz
51 perce

Ancelotti: A hatodik címért megyünk Amerikába

Foci vb 2026
1 órája

Tiszta fehérben játszik Örményországban a magyar válogatott

Magyar válogatott
1 órája

Védetté nyilvánították a Nemzeti Sport legendás főszerkesztőjének sírját

Egyéb egyéni
1 órája
Ezek is érdekelhetik