A Mercedes-istálló vezetősége a Török Nagydíj előtt biztos benne, hogy 2011-es autója, a W02 képes lehet versenybe szállni a legjobbakkal, de egyelőre gondot okoz a teljes potenciál kihasználása. A gárda szerint a következő néhány viadalon e probléma megoldásán lesz a hangsúly, bár már az is előrelépés, hogy a csapat tudja, van fantázia a kocsiban.
A Red Bull és a McLaren várakozásait ide kattintva olvashatja el. |
A Ferrari fogadkozásáról itt olvashat. |
Íme, a Williams nem éppen gondtalan felkészülése |
Nico Rosberg Sanghajban 14 körön át vezetett a versenyben, és esélyes volt a dobogóra is, de autója fogyasztása miatt a verseny hajrájában vissza kellett vennie a tempóból, és végül az ötödik lett.
„Kínában biztossá vált, hogy ha ügyesen felkészítjük az autót, versenyképesek lehetünk vele – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – Bár a maximumtól még ott is elmaradtunk, már megcsillant a remény, és ezt a lehető leggyakrabban érezni akarjuk. Olyan praktikus megoldásokkal érkezünk Törökországba, amelyek segítségével még könnyebb lesz optimálisan beállítani az autót.”
Michael Schumacher: – Amikor visszatér az F1 Európába, felpörög a sorozat, intenzívebbé válik a versenyzés. Előtte még el tudtam tölteni kis időt a családommal, feltöltődtem a török futamra, amely nagyon izgalmasnak ígérkezik, szeretem a pályát, sok mindenben elüt a többitől. A Kínai Nagydíj jól sikerült, a csapat keményen dolgozik azért, hogy Isztambulból is hasonlóan jó szájízzel távozzunk. |
Nico Rosberg: – Nehezen indult az idényünk, de az ausztráliai és malajziai csalódás után Kínában megmutattuk, hogy igenis számolni kell velünk. Összeszedtük magunkat, és remélem, a Török GP-n folytatni tudjuk ezt a tendenciát. Ami a pályát illeti, a nyolcas kanyar egy igazi gyémánt, nyolc másodpercig tart, mire átmegyünk rajta, olykor teljes gázzal. Ha megbíznának egy pálya építésével, biztosan beletenném ezt a kanyart. |
Nick Heidfeld: – Az első három versenyen az autó és a csapat erősségei és gyengéi is megmutatkoztak, és a háromhetes szünet alatt volt időnk kielemezni a tapasztalatokat, és tudjuk, miképpen javítsunk az autón. Több csapathoz hasonlóan nagyszabású fejlesztésekkel érkezünk Törökországba, remélem, versenyképesek leszünk. |
Vitalij Petrov: – Tavaly itt jutottam be először az időmérő harmadik szakaszába, és nagy csatákat vívtam a Ferrarikkal. A végén defekt miatt nem szereztem pontot, de szép emlékeket őrzök a versenyről. A pálya gyors és technikás egyben, széles az aszfalt, a bukóterek hatalmasak, ezért biztonságos. Bízom az új alkatrészeinkben, remélem, többet javulunk velük, mint az ellenfeleink. |
Adrian Sutil: – Meglepően jól kezdődött az idényünk, sikerült pontokat szereznünk, az időmérőn közel voltunk a legjobb tízhez, biztató a folytatásra nézve. Most viszont már a fejlesztési versenyben is helyt kell állnunk. |
Paul di Resta: – Az első néhány versenyen sikerült teljes mértékben kihasználni az autónk erősségeit, ami a jól sikerült téli teszteléseinknek köszönhető. A török pálya teljesen új nekem, még sohasem autóztam rajta, csak a szimulátorban volt lehetőségem megismerni. Jól felkészít, de a nyolcas kanyar mégiscsak élőben lesz az igazi! |
Kobajasi Kamui: – Tokióban töltöttem néhány napot, s ezután utaztam Európába, hogy egyik kedvenc pályámon versenyezhessek. Egy éve igazi áttörés volt a csapat számára a Török Nagydíj, első pontunkat szereztük meg az idény során, nagy volt a megkönnyebbülés. Ismét a gumik jelentik majd a hétvége legkényesebb pontját, kíváncsi vagyok, mennyire gyorsan kopnak el. |
Sergio Pérez: – Az idény most kezdődik el igazán számomra, hiszen három olyan pálya következik, amelyet jól ismerek. A GP2 után az F1-es autóval nehezebb lesz végighajtani a nyolcas kanyaron, már most sajog a nyakam, ha belegondolok az erőhatásokba. |
Sébastien Buemi: – A Kínai Nagydíj után jó volt otthon lazítani, aztán leruccantam Monacóból Faenzába, a főhadiszállásunkra, ahol üléspróbát tartottunk az új kasztninkhoz. A Török GP-n kisebb módosításokat vetünk be, a nagy átalakítást a Monacói Nagydíjra tervezzük az autón. |
Jaime Alguersuari: – A Török Nagydíjon folytatódik a programunk, amelynek lényege, hogy a lehető legjobban megismerjük az autót és az új szabályok adta lehetőségeket. Sébastien és én az időmérőn közel járunk ahhoz, hogy mindent kihozzunk az autóból, de a versenyen még van mit tanulnunk. |
Jarno Trulli: – A csapat elsősorban a Spanyol Nagydíjon bevetendő újításainkra összpontosít, ezen a hétvégén annyit tehetünk, hogy jó teljesítményünkkel még lelkesebbé tesszük a főhadiszállásunkon dolgozókat, akik viszonzásként mindent megtesznek azért, hogy két hét múlva a Williamsszel, a Force Indiával és a Sauberrel csatázhassunk. |
Heikki Kovalainen: – Nagyon érdekesen telt a tavaszi szünetem, én vezethettem először a csapat színeibe festett Caterhamet. Ami a Török Nagydíjat illeti, már várom, de nem annyira, mint az autóátépítést a barcelonai futam előtt. Mindenki a nyolcas kanyarról áradozik, ám nem olyan nagy szám: ha jó az autó, könnyen be lehet venni. |
Narain Karthikeyan: – Az eddigi egyetlen törökországi látogatásom felemásan sikerült, az ország lenyűgözött, de a versenyhétvége a Jordan meghibásodásai miatt nem volt igazán jó. Sanghajban célba értünk, itt sem lehet más a célunk. |
Vitantonio Liuzzi: – Úgy emlékszem, öt évvel ezelőtt kiváló rajt után a 16. helyről feljöttem a hatodikra, de nem tudtam célba érni autóm műszaki hibája miatt. Előzésekből ezúttal sem lesz hiány, remélem, az autó átépítésének köszönhetően nekem is lesz lehetőségem néhány manőverre. Ha a fejlesztéseink beválnak, meglephetünk néhány embert Isztambulban. |
Timo Glock: – Kicsit korábban jövünk Törökországba, mint a korábbi években, nem tudom, mit jelent ez az időjárás szempontjából. Talán nem lesz akkora forróság, mint általában, és ez a gumikra is hatással lehet. A város csodálatos, remélem, lesz időm körülnézni. |
Jérome d’Ambrosio: – A GP2-es korszakomból ismerem a pályát, imádom is, az óra járásával szemben körözünk, ami mindig emlékeztet arra, hogy folyamatosan fittnek kell lennünk, mert aki henyél, pórul járhat. |