Vettel tavaly kikapott csapattársától, Mark Webbertől Spanyolországban, de az idén eddig annyira jó a formája, hogy az ausztrál meg sem tudja közelíteni. Miközben a csapattól és a riválisoktól többen is azt várják az ausztráltól, hogy összeszedje magát, és közelebbről üldözze Vettelt, néhányan (például Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója) nem látnak erre sok esélyt.
Sebastian Vettel: – A téli tesztekről jól ismerjük a pályát, friss emlékeink vannak róla, amelyek alapján jól kell szerepelnünk. Autóvezetés szempontjából kiváló a pálya, a versenyzés viszont eddig nem volt rajta az. Meglátjuk, mi lesz az idén. A spanyol emberek nagy fanatikusok, a sportesemények mindig kiváló hangulatban zajlanak. A futam után hazamegyek Svájcba, majd onnan utazom Monacóba, nem lesz megállás a következő napokban. |
Mark Webber: – Ez az a pálya, amelyen talán a legnagyobb élvezet az autó képességeinek határán autózni. Kár, hogy néhány éve sikánt építettek az utolsó kanyar elé, megtörte a pálya kiváló ritmusát. Megpróbálom megismételni tavalyi győzelmemet, de nem lesz könnyű. A hangulat terén ez az egyik legjobb helyszín, megőrülnek az emberek Fernandóért, a verseny előtti pilótaparádé hihetetlen hangulatban telik. |
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 10.00–11.30 | |||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
A McLaren a Török Nagydíjon elmaradt a várakozásoktól, de Barcelonában újra támadni készül. Az Isztambulban elmaradt fejlesztésekkel együtt két versenyre való jelentős újítás is van az autón.
„A fejlesztéseinkkel egy pillanatra sem állhatunk le, a Spanyol Nagydíjra is több új elemmel készülünk. Úgy 10-12 új alkatrész lesz az autón, ezek közül néhány látható, néhány viszont rejtett marad a külvilág számára – mondta Tim Goss, a McLaren főmérnöke. – Futamokat akarunk nyerni, a fő célunk pedig a világbajnoki cím, de ehhez le kell hagynunk a Red Bullt. Törökországban megbízhatósági gondok miatt nem tudtuk használni az új alkatrészeinket, de pénteken az edzéseken újra nekifutunk, remélem, sikerrel járunk."
„Meglepődnék, ha nem lenne izgalmas a verseny, a gumik ugyanis hamar el fognak kopni, nagyok lesznek a különbségek a pilóták sebessége között, és ismét sok előzés lesz. Mindenki a DRS-ről beszél, de lássuk be, nem csak ott van sok előzés, ahol ki lehet nyitni a hátsó légterelőt, hanem a pálya többi pontján is. Ettől izgalmasak a futamok, és nem mesterkéltek" – mondta Goss.
Lewis Hamilton: – A Török Nagydíjon nem sikerült kihozni a kocsiból a maximumot, a fejlesztéseinket nem használhattuk. A pénteki szabadedzések nagyon fontosak lesznek, itt dől el, mekkorát léptünk előre. Barcelonában szinte lehetetlen előzni, de a DRS-sel itt is sikerülhet. Ugyanakkor túl gyors az első kanyar, nem lehet majd úgy kifékezni a riválist, mint a többi pályán. |
Jenson Button: – Az isztambuli futam után ránk férne a siker Spanyolországban, hogy jó formában érkezzünk meg egy héttel később Monte-Carlóba. Törökországban leckét kaptam a gumik használatából, de legalább tudom, hogy nem szabad még egyszer ugyanazt a hibát elkövetni. Furcsa lesz azon a pályán versenyezni, amelyen a téli teszteken annyit gyengélkedtünk. |
A Ferrari-istállónál Fernando Alonso szerződéshosszabbítása a beszédtéma, a spanyol pilóta hazai versenye előtt írta alá 2016 végéig szóló szerződését, amely a tervei szerint az utolsó lesz pályafutása során.
A Török Nagydíj után dobogóra álló versenyző szerint a pénteki szabadedzések különösen fontosak lesznek a hétvégén.
Fernando Alonso: – A téli tesztek után alig kell változtatni az autó beállításán, mindenki kész tervvel érkezik. Ugyanakkor szinte mindenki rengeteg fejlesztéssel készül, amiért a pénteki szabadedzés kulcsfontosságú lehet a folytatás szempontjából. A hazai pálya miatt kicsit nagyobb a teher rajtam, de csodálatosak a szurkolóim, ami ellensúlyozza és kellemesebbé teszi a terhet. |
Felipe Massa: – Törökországban a kerékcseréimnél láthattuk, hogy közel sem tökéletes a munkánk a boxban, van még mit gyakorolnunk. Nagyobb pontosságra van szükség ahhoz, hogy a fáradtságot nem ismerve fejlesztett autóval a kívánt eredményt érjük el. A boxtaktika korábban roppant fontos volt ezen a pályán, talán az idén könnyebb lesz előzni, de így is figyelnünk kell. |