Fernando Alonso úgy érzi, Monte-Carlóban jó esélyekkel indul (Fotó: Action Images) |
A Ferrarinál áll a bál, a csapatnál a Spanyol Nagydíj és a monacói futam közötti pár nap elég volt ahhoz, hogy átszervezzék az istálló technikai részlegét. Aldo Costa technikai igazgató lemondott posztjáról, és mostantól Pat Fry, a McLaren egykori mérnöke vezeti a műszaki csoport munkáját.
CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés | 10.00–11.30 | |||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Luca Baldisseri és Chris Dyer után Costa a harmadik nagy bukója a Ferrari vezetőségének azóta, hogy Jean Todt a 2007-es idény végén távozott a Scuderiától, és Stefano Domenicali kezébe került a karmesteri pálca. Az olasz jogász láthatóan egyre kevésbé áll a helyzet magaslatán, F1-es berkekben már biztosra veszik, hogy ha nem javul gyorsan a Ferrari teljesítménye, ő maga lesz a következő távozó. (Egyes pletykák szerint Luca di Montezemolo elnök már felvette a kapcsolatot Gerhard Bergerrel, a gárda egykori pilótájával, aki vezető posztot kaphat a csapatnál.)
Domenicali korábban elárulta, a télen már elgondolkodott a távozáson, de inkább Dyertől köszönt el, mert úgy érezte, ő magának kell helyreállítania a csapatot.
A Ferrari elsősorban abban bízhat, hogy az autó gyengeségét ellensúlyozni tudják Fernando Alonso vezetői képességei, s ebben az esetben a spanyol meglepheti a fő riválisokat. A korábban Monacóban kiváló Felipe Massától meglepő lenne, ha Alonso közelébe érne, igaz, a gumikkal most nem lesz baja a brazilnak, hiszen a lágy és a szuperlágy abroncs nem hozza ki úgy a gyengéit, mint a keményebb keverékek.
Fernando Alonso: – Érdekes lesz a monacói futam, úgy érzem, jó versenyünk lehet, mert az idei autónknak fekszik a pálya, nem hozza ki a gyengéit. A fő gondunk a leszorító erő hiánya, és mivel Monacóban erre nincs akkora szükség, van keresnivalónk. A Red Bull tavaly ugyanúgy uralta a Spanyol GP-t, mint az idén, mégis versenyképesek lettünk volna, ha nem csúszom ki a szabadedzésen. Az idén ugyanezt érzem. |
Felipe Massa: – Hétfőn reggel haza is értem Barcelonából Monacóba, és örülök, hogy máris lesz lehetőségem arra, hogy feledtessem a borzasztó Spanyol Nagydíjat. A gumik nekünk kedveznek, ugyanis a kemény a gyengénk, és azt most nem kell használni. Ehhez a pályához semmi sem hasonlítható, még Szingapúr sem, amely városi pálya ugyan, de ehhez képest óriási. Jó lesz, hogy az éjszakákat a saját ágyamban tölthetem. |
A Mercedesről az év elején a W02-es rövid tengelytávja miatt azt mondták, Monte-Carlóban lehet esélye a jó eredményre. Az idei versenyeken nem volt sok sikerélménye a gárdának, de ha Ross Brawn és Michael Schumacher gyorsabban kiismeri a lágy és szuperlágy gumikat, mint a riválisok, a veterán német meglepetést szerezhet, és dobogóra állhat.
Michael Schumacher: – Az előző évekkel ellentétben rengeteg különböző stratégiát láthatunk majd, ami teljesen nyílttá teheti a futamot. Fogalmam sincs, hogy ez a pálya kedvez-e az autónknak, bármi lehetséges. Az, hogy a szuperlágy gumi csak egy kört bír, nem lesz nagy újdonság, a többi pályán a lágy sem volt sokkal jobb. |
Nico Rosberg: – A Monacói Nagydíj a hazai versenyem, itt van az összes ismerősöm, a régi iskolám pedig közvetlenül a paddock mellett áll. Agresszívnak és precíznek kell itt lenni, ezért szeretem a pályát. Az idei verseny izgalmasabb lehet, mint valaha, ha tényleg lehet előzni, a nézők jól szórakoznak. |
A többiek közül a Renault-tól várható jó eredmény – tavaly Robert Kubica révén a csapat első rajtsoros indulásnak és dobogós helyezésnek örülhetett. Nick Heidfeld és Vitalij Petrov nem az a szint, mint a lengyel, de ha az autót jól beállítják, és a páros úgy odateszi magát, mint az első két idei versenyen, meglehet a jó eredmény.
A Williams a GP2-es pilótaként Monacóban kétszer is nyerő, az utcai pálya specialistájának számító Pastor Maldonadóban bízhat, a Sauber pedig a venezuelait itt tavaly legyőző Sergio Pérezben. A Lotus titokban pontszerzésről álmodik, de krónikus szervóhibái megakadályozhatják a sikerben.
Nick Heidfeld: – Ha bárki megkérdezné tőlem, melyik F1-es futamra érdemes kilátogatni, Monte-Carlót javasolnám. Szép a táj, jó a hangulat, és őrült verseny van, az autókat valóban testközelből lehet látni. Az aszfalt csúszós, a gumikról nem sokat tudunk, s nem biztos, hogy a csütörtökön megszerzett adatok szombaton és vasárnap is hasznosak lesznek, hiszen folyamatosan változik a pálya. |
Vitalij Petrov: – Úgy érzem, Monte-Carlóban még jobb helyre tudom kvalifikálni magam, mint Barcelonában, közel kerülhetek az első sorokhoz. Ez nagyon fontos lenne, mert a futamon nem lehet előzni, aki a középmezőnyből indul, annak veszett ügye van. Meg kell értenünk a gumikat, ez lesz a legfontosabb a verseny előtt. |
Rubens Barrichello: – A szuperlágy gumikat eddig csak a teszteken használtuk, Valenciában, Jerezben és Barcelonában egy kör alatt elkoptak. Ám mivel azok gyorsabb pályák, és jobb a tapadás, keményebben nyomtuk a gázt, és nagyobb terhelés érte őket. Még csütörtökön sem biztos, hogy megismerjük a szuperlágy gumikat, mert a pálya koszos lesz, más, mint szombaton és vasárnap. |
Pastor Maldonado: – Az alacsonyabb kategóriákban nagyon sikeres voltam Monacóban, de azokban a mezőnyökben könnyebb volt kiugró teljesítményt elérni. Az önbizalmam most is megvan, hiszek benne, hogy pontot tudok szerezni a csapat számára, szüksége is van rá, és ez a legjobb lehetőségem. Az autó jó lehet, az aerodinamika terén tapasztalt lemaradásunk itt nem jön ki annyira. |
Adrian Sutil: – A 2008-as versenyre mindig is örömmel gondolok vissza, igaz, a végén nem értem el azt az eredményt, amit megérdemeltem volna. A csütörtöki edzések miatt hosszabb ez a versenyhétvége, de a pénteki szünnapon magunkba szívhatjuk a bűbájos körítést is. |
Paul di Resta: – Gyerekként sokat álmodoztam erről a versenyről, amely, most, hogy itt élek, a hazai futamom. Különleges lesz F1-es autóval száguldani az utcákon, amelyeken általában utcai autóval szoktam közlekedni. Az időmérő fontos, régen az döntötte el a versenyt, de lehet, hogy az idén másképp lesz. |
Kobajasi Kamui: – Tavaly nehéz versenyünk volt itt, remélem, az idén jobb lesz, sokat dolgoztunk azon, hogy a lassú kanyarokban is versenyképessé váljunk. Nem tudom, hogy a DRS megkönnyíti-e az előzést, talán csak arra lesz jó, hogy csábítsa a versenyzőket, és ezzel megnőjön a baleset veszélye. |
Sergio Pérez: – Tavaly megnyertem itt a GP2-es futamot, de nem csak ezért imádom a pályát. Mindig is erre a futamra vártam, remélem, valamikor sikerül megnyerni. |
Jarno Trulli: – A csapat gyengéje a kormányszervó, ami Monte-Carlóban fokozott terhelést jelent majd nekünk. Nehéz így bármit is jósolni, hiszen nem tudom, mire lehetünk képesek. Az idén változtattam a korábbi módszereimen, és már nem az időmérő edzésre összpontosítok, hanem a versenyekre, azokon jobb vagyok. |
Heikki Kovalainen: – Monacóban tényleg el lehet érni kiugró eredményt, de le is lehet szerepelni. Szerintem a Lotus számára kiugrási lehetőség lesz a futam, a barcelonai pálya utolsó szektorában ugyanis gyorsak voltunk, ami mindig jó előjel. |