A Ferrari-istálló új fejlesztésű hátsó légterelőjének betiltása miatt gondban volt, végül mégis kellemes meglepetésnek örülhetett a csapat az időmérő után.
„Mennyi meglepetést tartogat még az F1? – tette fel a kérdést Stefano Domenicali csapatfőnök. – Az idei legrosszabb szabadedzésünk után megszereztük idei legjobb rajtpozíciónkat. Fernando hihetetlen teljesítményt nyújtott, ezzel is megerősített minket abban, hogy jól döntöttünk, amikor szerződést hosszabbítottunk vele. Hasonlóan jó folytatásban reménykedünk.”
A Nemzetközi Automobil-szövetség azért tiltotta meg a Ferrarinak, hogy a továbbiakban is használja az először a pénteki szabadedzéseken bevetett légterelőjét, mert nem felel meg a technikai szabályzatnak. A Scuderia légterelőjének felső eleme néhány milliméterrel magasabb volt a megengedettnél, s bár elméletileg megfelelt az előírásoknak, az FIA úgy döntött, mielőtt még szélsőségesebb megoldásokkal jelentkeznek a csapatok, megfékezi a folyamatot.
„Nagyon okosan értelmezték a szabályt, de el kellett döntenünk, hogy valóban szabályos-e a megoldás, és hová vezet” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.
Fernando Alonso (4.): – Nagyon jó ez az eredmény, főleg azután, hogy a szabadedzéseket követően fogalmunk sem volt róla, mire számítsunk. A délelőtti szabadedzés rémes volt, Felipével nem voltunk elégedettek. A versenyen általában felgyorsulunk, ezért bizakodom. |
Felipe Massa (8.): – Nem ilyen eredményre számítottam, de ha figyelembe veszem, hogy az egész hétvégén gyengélkedett a kocsi, nem annyira meglepő a nyolcadik helyezés. A második szakaszban kockáztattam, egy kör megtétele után a boxban maradtam, szerencsével jutottam a záró etapba, amelyben friss gumikkal mehettem ki a pályára. |
Vitalij Petrov (6.): – Örülnünk kell az eredménynek, mert sokat javult az autó péntek óta. Jó volt a kocsi egyensúlya, gyorsan mentem vele. A verseny eseménydús lesz, fontos, hogy megint jól reagáljunk az adódó helyzetekre, és eltaláljuk a stratégiát. |
Nico Rosberg (7.): – Ezen a hétvégén elsősorban a versenytempónkra összpontosítottunk, így sejtettük, hogy az időmérőn nem leszünk olyan jók, mint Törökországban, ahol a harmadik rajtkocka lett az enyém. A hetedik hely nem rossz, hiszek benne, hogy jobbak leszünk, mint Isztambulban. |
Pastor Maldonado (9.): – Örülök, hogy ilyen jól ment a csapatnak, jó egyensúlyt találtunk a kocsinak. Pénteken nem volt jó a kocsi, ezért kockáztattunk, feltettük az új hátsó légterelőt az időmérőn, és meg is lett az eredménye. |
Michael Schumacher (10.): – Nincs rendben a KERS a kocsimban, így nem láttuk értelmét annak, hogy gyors kört fussak, inkább spóroltunk a versenyre a gumikkal. Az első szakaszban elhasználtunk egy lágy készlet gumit, legalább ez visszajött a végén. Biztos vagyok benne, hogy a versenyre megjavul a KERS, és a célegyenesben a hátsó légterelőt kinyitva sokat tudok előzni. Izgalmas verseny lesz. |
Sébastien Buemi (11.): – Elégedett vagyok a tizenegyedik rajthellyel, ez azért biztató, mert a Sauberek és a Force Indiák előtt vagyunk, és velük szemben nem itt, hanem a jövő héten Monacóban vetjük be fejlesztéseinket. Maradt egy készlet friss lágy gumim, szabadon taktikázhatok. |
Sergio Pérez (12.): – Az utolsó köröm nem volt rossz, de jó sem, jobban aggaszt, hogy az új gumikon nem éreztem jónak az autót. |
Jaime Alguersuari (13.): – A pálya gyors részén nagyon jó az autó, ám a lassú kanyarokban nem éreztem a ritmust. Elégedettek lehetünk, jó versenyre számítunk. |
Kobajasi Kamui (14.): – Az utolsó köröm egészen jó volt a lágy gumikon, amíg utol nem értem az egyik Force Indiát, amely éppen előttem hibázott, és túl sok időt veszítettem. Kár, mert az autónk újításai nagyon jól beváltak, helyünk lett volta az első tízben. |
Heikki Kovalainen (15.): – Nagy nap ez a Lotus számára, és ennél is jobb napok várnak ránk, ha még jobban megértjük, hogyan kell beállítani az autót az új fejlesztésekkel. Végre sikerült felzárkózni a középmezőnyhöz, és még gumijaink is maradtak a versenyre. |
Paul di Resta (16.): – A rajthelyünk nem tükrözi az autó képességeit, spóroltunk a gumikkal, ami fontosabb, mint két-három rajtpozíció. Remélem, stratégiánk a versenyen kifizetődik, és sokat léphetünk előre vasárnap. |
Adrian Sutil (17.): – A pénteki edzések után úgy éreztük, jobb, ha visszatesszük a kocsira a régi alkatrészeket, mert nem volt elég a két edzés arra, hogy megértsük fejlesztéseink hatását. A kocsi egyensúlya így sokkal jobb. Az időmérőn két készlet lágy gumit is megtartottunk, ami a versenyen még nagyon jól jöhet. |
Jarno Trulli (18.): – Gratulálok a csapatnak, hogy Heikkivel a második szakaszba tudtunk jutni, biztató jel a folytatás előtt. Az edzés elején az autó kettes fokozatban ragadt, de kicseréltük a kormányt, és még egy mért kört tudtam futni, amellyel Rubens elé kerültem. |
Rubens Barrichello (19.): – Gond volt a váltóval, nem működött rendesen, amíg a pályán voltam. A boxban aztán azt mondták, nem mehetek ki újra. Nagyon bosszantó. Sok a műszaki hibám, de amikor megy a kocsi, akkor sem éppen versenyképes. Sajnos az egész autó egy maszlag, az egyetlen jó az egészben, hogy frissek maradtak a gumijaim, és ha működik a DRS-zóna, jó versenyem lehet. |
Timo Glock (20.): – Jól sikerült az időmérőnk, a második köröm majdnem tökéletes volt, csak a hetes kanyarban rontottam. Mivel újításaink nem váltak be, visszaálltunk a régi konstrukcióra, amelyet nehéz volt optimalizálni. |
Vitantonio Liuzzi (21.): – Örülhetünk a mai időmérő eredményének, néhány fejlesztésnek hála, tudtunk fejlődni, ezen az úton kell tovább haladunk a következő versenyeken is. |
Narain Karthikeyan (22.): – Pozitív dolognak tartom, hogy idén először a közvetlen riválisaim előtt tudtam végezni, és a csapattársamhoz is közel vagyok. |
Jérome d’Ambrosio (23.): – Nem volt valami jó napom, délelőtt rossz volt a kocsi beállítása, délután pedig az autó meghibásodása miatt csak egy kört tudtam futni. |
Nick Heidfeld (24.): – Ez volt a legnagyobb tűzesetem az F1-ben. A versenyem még így is jó lehet, az összes gumim vadonatúj, nagy előrelépésre és sok csatára számítok. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.981 | átlag: 206.937 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.181 | 0.200 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.961 | 0.980 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.964 | 0.983 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.996 | 1.015 |
6. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:22.471 | 1.490 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.599 | 1.618 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.888 | 1.907 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:22.952 | 1.971 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | idő nélkül | |
11. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.231 | 1.691 |
12. | Sérgio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.367 | 1.827 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.694 | 2.154 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.702 | 2.162 |
15. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:25.403 | 3.863 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.126 | 4.586 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:26.571 | 5.031 |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:26.521 | 3.561 |
19. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:26.910 | 3.950 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:27.315 | 4.355 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:27.809 | 4.849 |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:27.908 | 4.948 |
23. | Jérome D’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:28.556 | 5.596 |
24. | Nick Heidfeld | német | Renault | idő nélkül |