A Red Bullok még nem mutattak meg mindent

Vágólapra másolva!
2011.05.26. 19:36
null
Alonso: "A Red Bull még nem fedte fel a lapjait." (Fotó: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso végzett az első helyen a csütörtöki 2. szabadedzésen a Formula–1-es Monacói Nagydíjon, megelőzve Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, miután délelőtt Sebastian Vettel volt a leggyorsabb. Alonso szerint a pálya jellegéből adódóan itt kisebb lesz a lemaradásuk riválisaikhoz képest, mint az eddigi futamokon, Lewis Hamilton már alig bír magával, a konstruktőri világbajnokságot vezető Red Bull-Renault pilótái visszafogottan, de magabiztosan nyilatkoztak.

Mindenki legnagyobb meglepetésére mind a szuperlágy, mind a lágy Pirelli gumik nagyon jól bírták a terhelést a Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzésén, amiből a pilóták arra következtetnek, hogy a verseny menete most nem fog olyan fordulatokat venni, mint amit az eddigi futamokon láthattunk. A Ferrarik egészen közel kerültek riválisaikhoz, olyannyira, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso autózta a csütörtöki edzésnap leggyorsabb körét.

„Itt Monacóban az a legfontosabb, hogy az ember érezze az autót – kezdte Alonso –, minél jobban érzi magát a kocsiban, annál bátrabban nyomja neki, körről körre. Úgy tűnik, itt elég versenyképesek vagyunk, de természetesen azt nem tudjuk, hogy a többiek mennyi benzinnel köröztek, viszont itt számít a legkevésbé az aerodinamika, vagyis kisebb a hátrányunk. A leglassabb pályán néhány fogyatékosságot elfednek más tényezők. Jól éreztem magam az autóban, jól reagált és bíztam benne, így egyre gyorsultam. Elégedett vagyok, noha ez még csak az első nap, és a Red Bullok lehet, hogy még nem fedték fel a lapjaikat a szombati kvalifikáció előtt. A szombat jóval feszültebb lesz, mert itt a legkisebb hiba is komoly büntetést von maga után, de valamilyen szintű rizikót kell vállalnunk, hogy közelebb férkőzhessünk az élen állókhoz.”

Csapattársa, Felipe Massa a hatodik helyen zárt: „A túlkormányozottság ellenére elégedett vagyok az autóval, itt jobb helyzetben vagyunk, mint az eddigi futamokon, ahol egyáltalán nem tudtuk működésre bírni a gumikat. Bizonyos pillanatokban a határon autóztam, legalább háromszor a korlátot is súroltam. Az opcionális keveréken futottam egy hosszabb szakaszt, hogy kiderítsük, mennyit bír. Az előzés, mint általában, most is nehéz lesz, habár a KERS-nek köszönhetően talán lehetőség nyílik majd a gumikkal küzdő autók megelőzésére, de könnyű nem lesz, az biztos. A forgalmat lehetetlen elkerülni, ma például Fernandót sikerült feltartanom, de úgy, hogy előttem egy McLaren haladt, amely viszont engem akadályozott.”

A második leggyorsabb időt autózó Lewis Hamilton már alig várja a versenyt: „Fantasztikus itt lenni, imádom a pályát és az időt is, gyönyörű hely. Minden kört élvezek, és a lehető legjobb kilátás tárul elém vezetés közben. Elégedett vagyok az autó egyensúlyával, eddig elkerültem a bajt, de nagyon szűk lesz a hely. Hamar hozzá lehet szokni a DRS és a KERS együttes alkalmazásához, de csak a célegyenesben és az emelkedőn alkalmazzuk, a pálya lassabb részén nem igazán. Talán az időmérő edzésen még néhány helyen használni fogom, de ezeket nem árulom el előre! Imádok itt vezetni, ez a legjobb dolog, amit életemben csináltam! Nagyon izgalmas, nem ronthatsz, egyik faltól a másikra pattansz, hibának helye nincs. Meg akarom nyerni a versenyt!”

Két hellyel és négy tizeddel maradt le tőle a másik McLarenben Jenson Button: „A kivezető kör mindig sokkoló, annyira csúszik, de amint létrejön a tapadás, az autó jól működik, és élvezet vezetni. A DRS-KERS kombináció is működik, nekem nem volt gondom azzal, hogy engedélyezték az állítható hátsó szárny használatát, de annak örülök, hogy az alagútban nem használhatjuk, az FIA jól döntött. Jobban érzem magam az autóban, mint tavaly, és a gumik is sokkal kevésbé kopnak, mint amire számítottunk. Teljesítettem egy hosszabb etapot a szuperlágy abroncsokon, és noha észlelhető némi kopás, elég jól működtek. Ez igaz a keményebb keverékre is, de így sem könnyű eldönteni, hogy milyen stratégiával vágjunk neki a vasárnapi futamnak.”

Sebastian Vettelnek az ötödik hely jutott a gyakorlónapon: „Egyelőre minden rendben van. Mindkét gumikeverék jól működik és mindkettő sokáig is tart. Meglátjuk, milyenek a körülmények vasárnap, de valószínű, hogy a kvalifikáción a szuperlágyat fogjuk előnyben részesíteni, mert gyorsabb. Jó dolog itt vezetni, ez egy egészen különleges pálya, nagyon egyenetlen és nyers. Három kör után nekisodródtam a falnak, remélhetőleg ezzel letudtam a dolgot egész hétvégére!”

Mark Webber a délelőtti edzést mért idő nélkül fejezte be, délután a nyolcadik helyen végzett: „Délelőtt sebváltóproblémám volt, délután pedig nem voltunk annyira gyorsak, de rengeteg információt gyűjtöttünk. Ha csak úgy kimegy az ember, hogy megfussa a leggyorsabb kört, könnyen beleszaladhat egy hibába, de van egy csomó adatunk és még sokmindent át kell néznünk. Szombatra minden rendben lesz, elkapjuk a ritmust és helyrehozzuk a hétvégét.”

Nico Rosberg mindkét szabadedzést harmadikként zárta: „Nagyon jó újra Monacóban lenni. Itt mindig nehéz megtalálni a helyes beállításokat, de megfelelő munkát végeztünk ma, elégedett vagyok. A gumik nem olyan rosszak, mint amire számítottunk, nem fognak úgy kopni, vagyis a pole pozíció sokkal fontosabb lesz annál, mint ahogy korábban gondoltam.”

Délelőtti balesete után Michael Schumacher a hetedik helyen végzett a második szabadedzésen: „Úgy tűnik, kisebb a lemaradásunk, mint Barcelonában. Délelőtt, miután módosítottunk a beállításokon, blokkoltak a kerekeim az egyes kanyar felé tartva, és túl későn döntöttem úgy, hogy a menekülőutat választom, így találtam el a korlátot. A szerelők viszont szuper munkát végeztek, az autó délután már megint olyan gyors volt, mint délelőtt. Nico köridői jók voltak és a mi hosszabb szakaszunk is jól nézett ki.”

MONACÓI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:15.123 átlag: 160.057 km/ó 42 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:15.228 0.105 mp h. 33
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.321 0.198 44
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.448 0.325 38
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.667 0.544 46
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:15.781 0.658 45
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:16.356 1.233 33
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:16.642 1.519 42
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:17.101 1.978 46
10. Nick Heidfeld német Renault 1:17.126 2.003 38
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:17.337 2.214 35
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:17.541 2.418 47
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:17.570 2.447 39
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:17.581 2.458 32
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:17.633 2.510 49
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:17.706 2.583 37
17. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:17.789 2.666 43
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:18.266 3.143 50
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:18.490 3.367 39
20. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:19.053 3.930 15
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:19.185 4.062 40
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:19.338 4.215 35
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:22.066 6.943 33
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth nem indult
MONACÓI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:16.619 átlag: 156.932 km/ó 25 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:16.732 0.113 mp h. 24
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:17.139 0.520 20
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:17.316 0.697 24
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:17.350 0.731 23
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:17.534 0.915 24
7. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:18.527 1.908 30
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:18.578 1.959 24
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:18.733 2.114 16
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:18.805 2.186 14
11. Nick Heidfeld német Renault 1:18.928 2.309 19
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:19.234 2.615 24
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:19.395 2.776 24
14. Daniel Ricciardo* ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:19.463 2.844 25
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:19.768 3.149 25
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:19.792 3.173 26
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:20.083 3.464 23
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:21.116 4.497 27
19. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:21.548 4.929 32
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:21.758 5.139 31
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:21.815 5.196 17
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:22.840 6.221 13
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:23.885 7.266 37
24. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault idő nélkül 3
*Tesztpilóta, a hétvége további folyamán nem szerepel az F1-es mezőnyben

 

 

Legfrissebb hírek

Sztojkovics meghívta a szerb válogatottba a Partizan félig magyar tehetségét

Minden más foci
28 perce

A Csíkszereda és a Sepsi alacsonyabb osztályú ellenfelet kapott a Román Kupában

Minden más foci
1 órája

Férfi röplabda Eb: októberben, Bariban sorsolják a csoportokat

Röplabda
1 órája

A Tottenhamé a világ egyik legértékesebb kerete, és hol van még a nyár vége?

Angol labdarúgás
1 órája

La Liga: kiállt a Mallorca mellett Xabi Alonso

Spanyol labdarúgás
1 órája

Magyar győzelmekkel indult a víz alatti hokitorna Hollandiában

Egyéb csapat
2 órája

„Minden idők egyik legerősebb futama jön össze”

Kajak-kenu
2 órája

Folytatná a munkát a férfi röplabda-válogatottnál Nagy Péter

Röplabda
3 órája
Ezek is érdekelhetik