Mindenki legnagyobb meglepetésére mind a szuperlágy, mind a lágy Pirelli gumik nagyon jól bírták a terhelést a Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzésén, amiből a pilóták arra következtetnek, hogy a verseny menete most nem fog olyan fordulatokat venni, mint amit az eddigi futamokon láthattunk. A Ferrarik egészen közel kerültek riválisaikhoz, olyannyira, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonso autózta a csütörtöki edzésnap leggyorsabb körét.
„Itt Monacóban az a legfontosabb, hogy az ember érezze az autót – kezdte Alonso –, minél jobban érzi magát a kocsiban, annál bátrabban nyomja neki, körről körre. Úgy tűnik, itt elég versenyképesek vagyunk, de természetesen azt nem tudjuk, hogy a többiek mennyi benzinnel köröztek, viszont itt számít a legkevésbé az aerodinamika, vagyis kisebb a hátrányunk. A leglassabb pályán néhány fogyatékosságot elfednek más tényezők. Jól éreztem magam az autóban, jól reagált és bíztam benne, így egyre gyorsultam. Elégedett vagyok, noha ez még csak az első nap, és a Red Bullok lehet, hogy még nem fedték fel a lapjaikat a szombati kvalifikáció előtt. A szombat jóval feszültebb lesz, mert itt a legkisebb hiba is komoly büntetést von maga után, de valamilyen szintű rizikót kell vállalnunk, hogy közelebb férkőzhessünk az élen állókhoz.”
Csapattársa, Felipe Massa a hatodik helyen zárt: „A túlkormányozottság ellenére elégedett vagyok az autóval, itt jobb helyzetben vagyunk, mint az eddigi futamokon, ahol egyáltalán nem tudtuk működésre bírni a gumikat. Bizonyos pillanatokban a határon autóztam, legalább háromszor a korlátot is súroltam. Az opcionális keveréken futottam egy hosszabb szakaszt, hogy kiderítsük, mennyit bír. Az előzés, mint általában, most is nehéz lesz, habár a KERS-nek köszönhetően talán lehetőség nyílik majd a gumikkal küzdő autók megelőzésére, de könnyű nem lesz, az biztos. A forgalmat lehetetlen elkerülni, ma például Fernandót sikerült feltartanom, de úgy, hogy előttem egy McLaren haladt, amely viszont engem akadályozott.”
A második leggyorsabb időt autózó Lewis Hamilton már alig várja a versenyt: „Fantasztikus itt lenni, imádom a pályát és az időt is, gyönyörű hely. Minden kört élvezek, és a lehető legjobb kilátás tárul elém vezetés közben. Elégedett vagyok az autó egyensúlyával, eddig elkerültem a bajt, de nagyon szűk lesz a hely. Hamar hozzá lehet szokni a DRS és a KERS együttes alkalmazásához, de csak a célegyenesben és az emelkedőn alkalmazzuk, a pálya lassabb részén nem igazán. Talán az időmérő edzésen még néhány helyen használni fogom, de ezeket nem árulom el előre! Imádok itt vezetni, ez a legjobb dolog, amit életemben csináltam! Nagyon izgalmas, nem ronthatsz, egyik faltól a másikra pattansz, hibának helye nincs. Meg akarom nyerni a versenyt!”
Két hellyel és négy tizeddel maradt le tőle a másik McLarenben Jenson Button: „A kivezető kör mindig sokkoló, annyira csúszik, de amint létrejön a tapadás, az autó jól működik, és élvezet vezetni. A DRS-KERS kombináció is működik, nekem nem volt gondom azzal, hogy engedélyezték az állítható hátsó szárny használatát, de annak örülök, hogy az alagútban nem használhatjuk, az FIA jól döntött. Jobban érzem magam az autóban, mint tavaly, és a gumik is sokkal kevésbé kopnak, mint amire számítottunk. Teljesítettem egy hosszabb etapot a szuperlágy abroncsokon, és noha észlelhető némi kopás, elég jól működtek. Ez igaz a keményebb keverékre is, de így sem könnyű eldönteni, hogy milyen stratégiával vágjunk neki a vasárnapi futamnak.”
Sebastian Vettelnek az ötödik hely jutott a gyakorlónapon: „Egyelőre minden rendben van. Mindkét gumikeverék jól működik és mindkettő sokáig is tart. Meglátjuk, milyenek a körülmények vasárnap, de valószínű, hogy a kvalifikáción a szuperlágyat fogjuk előnyben részesíteni, mert gyorsabb. Jó dolog itt vezetni, ez egy egészen különleges pálya, nagyon egyenetlen és nyers. Három kör után nekisodródtam a falnak, remélhetőleg ezzel letudtam a dolgot egész hétvégére!”
Mark Webber a délelőtti edzést mért idő nélkül fejezte be, délután a nyolcadik helyen végzett: „Délelőtt sebváltóproblémám volt, délután pedig nem voltunk annyira gyorsak, de rengeteg információt gyűjtöttünk. Ha csak úgy kimegy az ember, hogy megfussa a leggyorsabb kört, könnyen beleszaladhat egy hibába, de van egy csomó adatunk és még sokmindent át kell néznünk. Szombatra minden rendben lesz, elkapjuk a ritmust és helyrehozzuk a hétvégét.”
Nico Rosberg mindkét szabadedzést harmadikként zárta: „Nagyon jó újra Monacóban lenni. Itt mindig nehéz megtalálni a helyes beállításokat, de megfelelő munkát végeztünk ma, elégedett vagyok. A gumik nem olyan rosszak, mint amire számítottunk, nem fognak úgy kopni, vagyis a pole pozíció sokkal fontosabb lesz annál, mint ahogy korábban gondoltam.”
Délelőtti balesete után Michael Schumacher a hetedik helyen végzett a második szabadedzésen: „Úgy tűnik, kisebb a lemaradásunk, mint Barcelonában. Délelőtt, miután módosítottunk a beállításokon, blokkoltak a kerekeim az egyes kanyar felé tartva, és túl későn döntöttem úgy, hogy a menekülőutat választom, így találtam el a korlátot. A szerelők viszont szuper munkát végeztek, az autó délután már megint olyan gyors volt, mint délelőtt. Nico köridői jók voltak és a mi hosszabb szakaszunk is jól nézett ki.”
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.123 | átlag: 160.057 km/ó | 42 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.228 | 0.105 mp h. | 33 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.321 | 0.198 | 44 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.448 | 0.325 | 38 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.667 | 0.544 | 46 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.781 | 0.658 | 45 |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:16.356 | 1.233 | 33 |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.642 | 1.519 | 42 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:17.101 | 1.978 | 46 |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:17.126 | 2.003 | 38 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:17.337 | 2.214 | 35 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:17.541 | 2.418 | 47 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:17.570 | 2.447 | 39 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.581 | 2.458 | 32 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:17.633 | 2.510 | 49 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.706 | 2.583 | 37 |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.789 | 2.666 | 43 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:18.266 | 3.143 | 50 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:18.490 | 3.367 | 39 |
20. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:19.053 | 3.930 | 15 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:19.185 | 4.062 | 40 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:19.338 | 4.215 | 35 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:22.066 | 6.943 | 33 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | nem indult |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.619 | átlag: 156.932 km/ó | 25 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.732 | 0.113 mp h. | 24 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.139 | 0.520 | 20 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:17.316 | 0.697 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.350 | 0.731 | 23 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.534 | 0.915 | 24 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:18.527 | 1.908 | 30 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:18.578 | 1.959 | 24 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:18.733 | 2.114 | 16 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:18.805 | 2.186 | 14 |
11. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:18.928 | 2.309 | 19 |
12. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.234 | 2.615 | 24 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:19.395 | 2.776 | 24 |
14. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.463 | 2.844 | 25 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:19.768 | 3.149 | 25 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:19.792 | 3.173 | 26 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:20.083 | 3.464 | 23 |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:21.116 | 4.497 | 27 |
19. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:21.548 | 4.929 | 32 |
20. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:21.758 | 5.139 | 31 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:21.815 | 5.196 | 17 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:22.840 | 6.221 | 13 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:23.885 | 7.266 | 37 |
24. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | idő nélkül | 3 | |
*Tesztpilóta, a hétvége további folyamán nem szerepel az F1-es mezőnyben |