Kedvét szegi Alonsónak a Ferrari gyengélkedése

Vágólapra másolva!
2011.04.18. 11:44
null
Fernando Alonso mostanában nem igazán élvezi, hogy a Ferrari Formula–1-es pilótája lehet (Fotó: Reuters)
Címkék
Túl vagyunk az idei első három versenyen, és a Ferrari-istálló még egyetlen dobogós helyezésnek sem örülhetett. Fernando Alonso és Felipe Massa abba már bele is törődött, hogy az időmérőkön képtelen versenybe szállni az első két rajtsorba kerülésért, de eddig azt hitték, hogy a versenyen fel tudják venni a harcot a McLarennel és a Red Bull-lal. Ám a sanghaji futam után a spanyol úgy beszélt, mint akinek teljesen elment a kedve az autóversenyzéstől.

A Ferrari pilótái által a Kínai Nagydíjon elért 6. és 7. helyezés után Fernando Alonso roppant elkeseredetten nyilatkozott, mint aki egyáltalán nem élvezi a 2011-es Formula–1-et, ami pedig sokkal eseménydúsabb lett a boxkiállások és az előzések számának megnövekedésével. A végső helyezések is az utolsó körökig kérdésesek maradnak, Sanghajban az első helyen négy, a harmadikon 2 körrel a vége előtt történt változás.

MONTEZEMOLO IS BÍRÁL
„Amit mostanában mutatunk, nem a Ferrarihoz méltó produkció, ennél a szurkolóink és én is sokkal magasabb szintet várunk el – mondta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke az olasz gyár honlapjának. – Arra számítok, hogy a mérnökeink megfelelő elszántsággal és szakértelemmel vetik bele magukat a munkába, és tudásuk legjavát nyújtva a lehető legrövidebb időn belül elérik, hogy pilótáink ismét a győzelmekért csatázzanak."

„Az idei gumikkal elfelejthetjük az autóversenyzést – kesergett a vb pontversenyben Sebastian Vettelhez képest 42 pontos hátránnyal az 5. helyen álló Alonso. – Már-már azt hiszed, hogy van keresnivalód a versenyen, amikor hirtelen elkopik a gumid, és annyira lelassulsz, hogy esélyed sincs a mögötted érkezővel szemben. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy semmi másra nem figyelsz, csak a gumijaidra, és a saját versenystratégiádra. Ha jó az autód, és nem szúrod el, úgyis a dobogón végzel, ahogy Webber is megmutatta. Ha lassú az autód, nem sokat tehetsz."

A VB ÁLLÁSA
1. Sebastian Vettel Red Bull 68
2. Lewis Hamilton McLaren 47
3. Jenson Button McLaren 38
4. Mark Webber Red Bull 37
5. Fernando Alonso Ferrari 26
6. Felipe Massa Ferrari 24
7. Vitalij Petrov Renault 17
8. Nick Heidfeld Renault 15
9. Nico Rosberg Mercedes 10
10. Kobajasi Kamui Sauber 7
11. M.Schumacher Mercedes
6
12. Sebastien Buemi Toro Rosso 4
13. Adrian Sutil Force India 2
14. Paul di Resta Force India 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 105
2. McLaren-Mercedes 85
3. Ferrari 50
4. Renault 32
5. Mercedes 16
6. Sauber-Ferrari 7
7. Toro Rosso-Ferrari 4
8. Force India-Mercedes 4

A Ferrarinál a Michael Schumacher, Ross Brawn és Jean Todt nevével fémjelzett sikerkorszak óta olasz vezetőség áll a csapat élén, és a gárda egyre inkább emlékeztet a kilencvenes évek elejei állapothoz, amikor nem a siker hajszolása, hanem a kudarc elkerülése vezérelte a csapatot. A Ferrari dicső múltja miatt érzett kényszer görcsösségébe az olasz vezetőség bele is bukott 1993-ban, és Todtnak jó pár évébe telt, mire nyerő csapatot tudott faragni a gárdából.

Ám most ismét olyan, mintha csak a kudarctól menekülne a gárda, és ennek érdekében évről évre igyekszik biztosra menni, nem vállal be olyan kockázatos megoldásokat, mint a McLaren, a Renault, a Mercedes (korábban Brawn) vagy a Red Bull. A dupla diffúzor, a különleges kipufogórendszerek és az F-csatorna mind-mind azután került a vörös gépekre, hogy valaki kifejlesztette és sikeresen használta őket.

Főleg a nagy rivális McLaren volt találékony az elmúlt években, és Lewis Hamilton Kínai Nagydíjon aratott győzelme után talán a Ferrari is átveszi ezt a filozófiát. Ugyanakkor az agresszív fejlesztés kockázatokat is rejt magában, és tudni kell lemondani egy-egy jó megoldásról, ahogy azt a McLaren is megtette az idei teszteken megbízhatatlan kipufogórendszerével.

Már csak az a kérdés, hogy a Ferrari jelenlegi szakmai stábja alkalmas-e arra, hogy nemcsak agresszív, hanem sikeres új megoldásokkal is előrukkoljon? Könnyen lehet, hogy a válaszon múlik Fernando Alonso hosszú távú megtartása vagy más nagy nevű pilóta elcsábítása.

ALONSO ÉS A HÁTSÓ LÉGTERELŐ REJTÉLYE SANGHAJBAN

Alonso a Kínai Nagydíjon furcsa eset részese volt, Michael Schumacher üldözése közben a pálya ama szakaszán nyílt ki a hátsó légterelője, ahol nem lett volna szabad előfordulnia az esetnek.

Minden pályán kijelölik azt a szakaszt, ahol a nagyobb végsebesség elérése érdekében a riválisukat közvetlen közelről üldöző pilóták gombnyomásra rést nyithatnak a hátsó légterelőn, amitől az autó légellenállása 15 százalékkal csökken. Sanghajban ez a 14-es kanyar előtti hátsó egyenesben volt, de Alonso a 14-es ív után is kinyitotta a légterelőjét.

A spanyol Ferrariján már csak azért sem nyílhatott volna ki a vezetőszárny, mert az FIA központilag vezérli, ki mikor használhatja. Ám éppen ez a központi vezérlés hibásodott meg Alonso esetében, így csak a hátsó egyenesben lévő zóna felénél nyithatta ki a légterelőt, és a kanyar után is aktív maradt a rendszer (fékezéskor automatikusan lecsukódik, a kanyarban ezért nem volt nyitva).

Bár sokan büntetést vártak az eset miatt, mivel Alonso tulajdonképpen hátrányt szenvedett el az eset miatt a hátsó egyenesben, az Emanuele Pirróval kiegészült sportfelügyelők nem alkalmaztak szankciót, hiszen az egész az FIA rendszerének hibája volt.

Alonsónak az előző futamon is baj volt a hátsó légterelőjével, Malajziában a verseny nagy részében egyáltalán nem működött az eszköz az autóján.

ITT NYÍLT KI ALONSO HÁTSÓ LÉGTERELŐJE
Legfrissebb hírek

Újra él a nyugati bástya – Moncz Attila publicisztikája

Európa-konferencialiga
4 órája

Arany, ezüst, drágakő – Deák Zsigmond jegyzete

Labdarúgó NB I
4 órája

Csak egyszer volt 0–0 az FTC–Puskás Akadémia; 100. éves a Magyar Ökölvívók Szövetsége

E-újság
4 órája

Szombati sportműsor: két meccs az NB I-ben; férfi kosárválogatottunk vb-előselejtezőt vív Romániával

Minden más foci
4 órája

Ronnie O’Sullivan két maximum bréket lökött ugyanazon a meccsen – videó

Egyéb egyéni
5 órája

Futsal NB I: hét gólt szerezve nyert az Újpest

Labdarúgó NB I
6 órája

Hiába focizta le az emberelőnyben játszó OM a Rennes-t, kikapott a Ligue 1 nyitányán

Francia labdarúgás
6 órája

Gyász: elhunyt Takács Tibor

Minden más foci
6 órája
Ezek is érdekelhetik