„Jó lenne, ha a következő tíz napban ugyanolyan fejlődést érnénk el az autóval, mint a legutóbbi tíz napon, akkor simán megvernénk a Red Bullt Malajziában – mondta félig viccelődve Whitmarsh, arra utalva, hogy a tesztek után még nagyon gyengének tűnt a McLaren-Mercedes, az idénynyitón mégis a Red Bull fő ellenfele lett, még ha legyőzni nem is tudta. – Folytatnunk kell azt a munkát, amelynek köszönhetően idáig jutottunk, és bízunk benne, hogy hatékonyabban fejlesztünk majd, mint a riválisaink. Nem hittünk benne, hogy a melbourne-i futamra elkészülünk az átépítéssel, kicsit összecsaptuk a munkát. Ha megfontoltabban tesszük a dolgunkat, és finomítunk a kocsit, újabb lépést tehetünk előre."
Whitmarsh ugyanakkor jelezte, tisztában van vele, hogy a Red Bullnál is profi munka zajlik, ismeri Adrian Neweyt, aki a Red Bull előtt a McLarennek tervezett világbajnok, majd futamgyőztes autókat. A Ferraritól és a Mercedestől többet vár, és el is tudja képzelni, hogy hamarosan felzárkóznak.
Ugyanakkor az Ausztrál GP-n le kellett nyelniük egy keserű pirulát. Jenson Buttont ugyanis megbüntették, miután Felipe Massát egy kanyar levágásával tudta csak megelőzni.
„Mindkét pilótánkat a dobogóra állíthattuk volna, ha a verseny sportfelügyelői együttműködőbbek – mondta Whitmarsh a Telegraphnak. – Amikor Jenson előzött, azonnal kérdeztük az FIA-t, hogy vissza kell-e engednie, mire azt mondták, várjunk. Nem válaszoltak, csak azután, hogy Massa kiállt a boxba kereket cserélni, akkor pe3dig már késő volt, jött a büntetés.Őszintébb együttműködést vártam."