Ecclestone: Állítható szárnyak helyett inkább locsolják fel a pályát!

Vágólapra másolva!
2011.03.01. 18:33
null
Ecclestone szerint semmi sem okoz olyan izgalmakat, mint a vizes pálya (Fotó: Reuters)
Címkék
Bernie Ecclestone, a Formula–1 gazdasági vezetője úgy véli, nem válik be az autók mozgatható hátsó légterelője, amelytől több előzést várnak a szakemberek a futamokon. A 80 éves üzletember szerint inkább fel kellene locsolni a pályákat a verseny alatt.

Formula–1-es berkekben az elmúlt hetekben egyre többen nyilatkoztak úgy, hogy az állítható hátsó légterelők sem fogják megnövelni az előzések számát, pedig ebből a célból találták ki a szabályalkotók. Az első néhány futamon 600 méteres pályaszakaszt jelölnek ki, ezen lehet rést nyitni a hátsó légterelőn annak, aki az előző kanyar előtt egy másodpercen belül követi riválisát (a versenyző a kormányán jelzést kap, ha kinyithatja a vezetőszárnyat).

BAHREINI GP AUGUSZTUSBAN?
Bernie Ecclestone nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a Magyar Nagydíjat követő négyhetes nyári szünetben pótolják az eredetileg március 13-ára kiírt, de az országban fennálló politikai helyzet miatt törölt Bahreini Nagydíjat. A futam pótlásáról még márciusban dönteni kell, az FIA mellett a csapatoknak is rá kell bólintaniuk a szahíri futam beillesztésére, sőt az arab szigetország vezetőinek is ígéretet kell tenniük rá, hogy addigra rendeződik a belpolitikai helyzet az országban.

A szakemberek nem aggódnak, mert sikertelenség esetén a 600 méteres szakasz jócskán növelhető, míg egyesek szerint bőven elég ez a szakasz, hiszen így nem válik túl egyszerűvé az előzés, csupán több esélyt ad a támadónak, akinek azért a munka oroszlánrészét ügyességgel kell megoldania.

Sebastian Vettel szerint azonban eleve halott ötlet a légterelőé, mert nem csak hatástalan lesz, hanem túl veszélyes és nehezen ellenőrizhető is. Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági vezetője egyetért a világbajnoki címvédővel.

„Igaza lehet Sebastiannak, nagyon nehéz lesz ellenőrizni, hogy a versenyzők helyesen használják-e a légterelőt, túl rövid szakaszon kapnak erre engedélyt – mondta Ecclestone. – Sok lesz a vádaskodás, ráadásul veszélyes az eszköz, mert ha akkor romlik el az eszköz, amikor nyitva van a légterelő, hatalmas bukás lehet a vége."

A csapatok mérnökei szerint a légterelőt úgy tervezték meg, hogy meghibásodás esetén mindenképpen lecsukódjon, de Ecclestone tart a legrosszabbtól. A 80 éves üzletember még azt is felvetette, hogy a légterelő helyett inkább locsolják fel a pályákat.

„Néhány pályán nagyon könnyen kivitelezhető lenne a fellocsolás – mondta Ecclestone. – Miért nem mondjuk azt, öntsék fel vízzel a pályát a verseny felénél vagy az utolsó tíz körben? Két perccel korábban figyelmeztetnénk a csapatokat. Garantált lenne az izgalom, és minden csapatot ugyanúgy érne a meglepetés."

Az idény március 27-én az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét.

Legfrissebb hírek

Szerdán mutathatják be Szont Los Angelesben; angol válogatott támadó Thaiföldön – keddi transzferhíradó

Minden más foci
5 perce

Kétéves eltiltást kapott a Bolgár Kerékpáros-szövetség elnöke és alelnöke

Kerékpár
14 perce

Egyéves kitiltással is számolhat, aki az MLSZ elnökét sértegeti

Labdarúgó NB II
22 perce

Újpestről igazolt válogatott játékost az FTC

Jégkorong
38 perce

Áron után Yaakobishvili Antal is klubot válthat idén nyáron – sajtóhír

Spanyol labdarúgás
1 órája

Összeesett az edzőközpontban a Porto korábbi válogatott védője, a kórházba szállítás után elhunyt

Minden más foci
1 órája

A szurkolók bőröndökkel üzentek: az edzőnek távoznia kell – videó

Minden más foci
1 órája

Döntött az UEFA, Daniel Stefulj nem játszhat Stockholmban

Európa-konferencialiga
1 órája
Ezek is érdekelhetik