A Renault tavaly eladta istállója 75 százalékát a Gerard Lopez nevével fémjelzett luxemburgi Genii Capitals csoportnak, s csak 25 százalékot tartott meg részesedéséből. A napokban aztán ettől a negyedtől is megvált – a malajziai Proton autógyár vásárolta fel –, így 2005 és 2006 világbajnok istállója a továbbiakban csupán motorszállítóként szerepel a Formula–1-ben (bár 2011-ben várhatóan még hivatalosan Renault lesz a csapat neve).
Az ország 2008 óta nem rendezett F1-es versenyt (bár sokan a Monacói Nagydíjat is a franciák futamának tartják, valójában nem az), és a Renault-tól a 2010-es idény végén elköszönő Romain Grosjean távozása óta versenyzője sem szerepel az F1-ben. Pedig 1950 óta 67 francia pilóta rajtolt el – ennél többel az ötvenes évekbeli Indy 500-akat nem tekintve csak a britek és az olaszok büszkélkedhetnek –, és 58 GP-jénél is csak e két ország rendezett több F1-es futamot.
Most mégis eltűnt Franciaország az F1 térképéről, amit nagyon sajnál az ország egyetlen világbajnok versenyzője, Alain Prost. 1985, 1986, 1989 és 1993 vb-elsője a nyolcvanas évek elején maga is versenyzett a Renault-istállóban, amely két és fél évtizede szintén megszűntette saját csapatát, és csak motorszállítóként maradt az F1-ben.
„Olyan érzésem van, mintha totális vereséget szenvedett volna Franciaország, és valójában ezek a tények, a padlóra kerültünk, végünk van – mondta Prost a francia Auto Hebdo magazinnak, majd kifejezetten derűlátó hangnemben folytatta. – Egyáltalán nem reménytelen a helyzet, ha a fontos emberek is rádöbbennek, hogy ez mennyire rossz ennek a jelentős autóiparral rendelkező országnak, talán tesznek valamit. Talán létrehoznak valami stratégiát annak érdekében, hogy ismét fellendüljön az országban az F1 iránti érdeklődés, és újra aktív szerepet vállalhatunk a sportágban."
Franciaországban általában a helyi autósport-szövetség első emberétől függ, melyik autósport-kategória kap nagyobb támogatást. A hetvenes-nyolcvanas években a gyorsasági autózást támogatták, a kilencvenes évek második felében viszont a rali vette át a hatalmat – nem véletlen, hogy a Peugeot, majd a Citroën olyan sikeres lett, és olyan nagyágyút sikerült kinevelni, mint Sébastien Loeb.
Prost szerint a többi kategóriában elért sikerek mellett az F1 számára is lenne hely Franciaországban.
„A francia vállalatok nem tartják jó befektetésnek a Formula–1-et, főleg most, hogy Francia Nagydíj sincs, francia pilóta sincs. Ezek nélkül az emberek érdeklődését sem könnyű felkelteni. Valamin sürgősen változtatni kellene" – mondta Prost.