Fotó: Action Images (archív)
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul
Fotó: Action Images (archív)
Lehet, hogy jövőre a két Barwa is az F1-ben indul
A jelenlegi tíz mellé a további három helyre egy sor érdeklődő akadt: a Formula–3-ban szereplő
Litespeed, több GP2-es istálló, valamint a
Lola és a
Prodrive is jelezte, fontolgatja a jövő évi indulást.
ÍRÁSAINK A KÖLTSÉGVETÉSI LIMITRŐL
Ugyanakkor a frissen jelentkezők közül a Prodrive legutóbb már aggodalmának adott hangot a költségvetési vita kapcsán. „Aggódunk a vita miatt és a bizonytalan helyzet sem kedvez nekünk különösebben” – mondta David Richards, a csapat vezetője.
„Fontos volna, hogy biztos alapokon nyugvó sportághoz csatlakozzunk, ez döntő lehet a szerepvállalásunkat illetően” – jelentette ki Richards, aki igencsak eltökélt, legalábbis ami az F1-es alakulat beindítását tervezi, hiszen már nem először próbálkozik.
Legutóbb a 2008-as idény előtt jelentkezett, ám akkor technikai kérdések miatt nem lett semmi a kezdeményezésből. A kasztnik végül is nem feleltek meg az előírásoknak, így a csapat egy évvel a 2008-as nevezés bejelentését követően 2007 novemberében visszalépett a következő szezontól.
A jelenleg a GP2-ben szereplő
Racing Engineering is tervezné az F1-es részvételt, de csupán 2011-től. Igaz, a spanyolok nem is feltétlenül ragaszkodnak az induláshoz.
„Nem hinnénk, hogy az új csapatok időben elkészülnének a 2010-es autóval, ezért nekünk a 2011-es rajt a célunk. Ha azonban akkor nem jut hely számunkra, nem gond, mert egy sor alternatívánk van” – fogalmazott Alfonso de Orleans, a Racing Engineering tulajdonosa.
Az eddig felsoroltak mellett egy amerikai istálló, a
USGPE még az elsők között jelezte csatlakozási szándékát, és már át is esett egy névváltáson. Eredetileg ugyanis USF1 néven lépett volna be, ám ennek a mozaikszónak a használati joga Bernie Ecclestone-nál van.
Ráadásul az elmúlt napokban még egy sor GP2-es csapat is jelezte, szívesen szerepelne jövőre a Formula–1-ben: nevezésen gondolkodik a
Barwa Addax, a
DAMS, a
Super Nova Racing és a Bruno Sennát is foglalkoztató
iSport is.
Elnézve tehát az érdeklődők számát, nem elképzelhetetlen – bár nehezen hihető –, hogy jövőre szinte teljesen megújul az F1 mezőnye. A költségvetési sapka bevezetése miatt ugyanis távolmaradással fenyegetőznek a gyári csapatok: a Ferrari, a BMW, a Red Bull, a Renault és a Toro Rosso is jelezte ilyetén szándékát.