Fotó: Action Images
Barrichello (jobbra) azért nem bánatában nyúlt az üveg után
Fotó: Action Images
Barrichello (jobbra) azért nem bánatában nyúlt az üveg után
A SPANYOL NAGYDÍJ KÖZVETÍTÉSE KÖRRŐL KÖRREA konspirációt gyanítók úgy vélik, hogy a csapat utasította Barrichellót az első hely lepasszolására, hiszen a Brawnnak az állt érdekében, hogy Button nyerjen, és így biztosabbá tegye a vezetését az egyéni világbajnoki pontversenyben.
Amikor aztán a brackleyi istálló vezetőinek szegezték a kérdést, előfordulhatott-e ilyesmi a Spanyol Nagydíj során, elég határozott válasz érkezett Nick Frytól. „Nem. A garázsunk mindkét fele versenyzett.”
„Ahogy haladtak az események, Jenson és Rubens oldaláról is egyre nagyobb elszántságot láttunk a szerelőik, mérnökeik arcán” – jelentette ki Fry.
Ross Brawn azt is elárulta, hogy Button nem azért tudott nyerni, mert átálltak a tervezett háromról a kétkiállásos taktikára, hanem mert Barrichello a harmadik, utolsó boxlátogatása előtt jóval lassabb volt, mint ahogy azt várták.
„Ha megvizsgáljuk Rubens köreit és a gumijai állapotát, valamint üzemanyagának mennyiségét, láthatjuk: a vártnál gyengébb köridőket teljesített, és ezért nem tudta a harmadik kiállását követően is megtartani az első helyet. Jenson egyszerűen gyorsabb volt nála, pedig több üzemanyaggal ment” – fogalmazott az istálló névadó-tulajdonosa.
„Aki pedig azt gondolja, hogy a csapat érdekében állítottuk le Barrichellót, annak ajánlom figyelmébe a futam startját. Egyszerűen nem volt csapatutasítás, Rubens pedig remekül rajtolt és megelőzte Buttont” – közölte Brawn.
„Persze imádnám, ha végre Rubens is nyerne egy versenyt, ez jót tenne neki és a stábjának is, de nálunk nem kaphat prioritást senki” – mondta Brawn, aki kifejtette azt is: természetes, hogy Barrichello szomorú és csalódott az elszalasztott elsőséget követően.
„Még jó, hogy nem örül. Az a pilóta, akit legyőznek, és ennek örül, nem való a csapatomba. Barrichello boldogtalansága egy egészséges jel számomra, hiszen azt jelenti, hogy Rubens nem elégedett a Button mögötti második hellyel” – zárta szavait az újoncistálló első embere.
A vasárnapi viadal óta egyébként kiderült, hogy egy közelebbről meg nem határozott apró meghibásodás miatt nem tudta tartani a tempót Barrichello és lassult le a harmadik kiállása előtt, ami végül a győzelmébe került.
FORMULA–1, EMLÉKEZTETŐ
SPANYOL NAGYDÍJ 1. Button | Brawn-Mercedes | 1:37:19.202 | |
2. Barrichello | Brawn-Mercedes | +13.056 |
3. Webber | Red Bull-Renault | +13.924 |
4. Vettel | Red Bull-Renault | +18.941 |
5. Alonso | Renault | +43.166 |
6. Massa | Ferrari | +50.827 |
7. Heidfeld | BMW | +52.312 |
8. Rosberg | Williams-Toyota | +1:05.211 |
9. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1 kör |
10. Glock | Toyota | +1 |
11. Kubica | BMW | +1 |
12. Piquet | Renault | +1 |
13. Nakadzsima | Williams-Toyota | +1 |
14. Fisichella | Force India-Mercedes | +1 |
NEM FEJEZTÉK BE Räikkönen | Ferrari | 18 kör |
Kovalainen | McLaren-Mercedes | 8 |
Trulli | Toyota | 1 |
Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 |
Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1 |
Sutil | Force India-Mercedes | 1 |