Fotó: Action Images
Button (balra) a verseny legnagyobb esélyese
Fotó: Action Images
Button (balra) a verseny legnagyobb esélyese
INFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre!
Az egyéni világbajnoki pontversenyt vezető Jenson Button nagy lehetőség kapujában áll, hiszen csaknem három év után ő lehet az első pilóta, aki egymás után három futamot meg tud nyerni. Ez legutóbb még Michael Schumachernek sikerült, aki 2006-ben az Egyesült Államok, Franciaország, majd Németország Nagydíját is megnyerte – azt a sorozatot Jenson Button szakította meg a Hungaroringen aratott, első győzelmével.
„Azt hiszem, érthető, hogy örülök annak, ahogy kezdtük az idényt, de még csak két versenyen vagyunk túl, és tudjuk azt is, hogy a vetélytársak jelentős erőket mozgósítanak, hogy utolérjenek bennünket. Mostantól még keményebben kell küzdenünk, ha folytatni szeretnénk sikerszériánkat” – fogalmazott Jenson Button.
A 29 éves angol a futam legnagyobb esélyese, és ezt ő is érzi: győzelemre számít. Persze mi másra számítson, ha az idény eddigi két versenyhétvégéjén a két időmérő edzést és a két futamot is megnyerte.
„Elég furcsa, hogy két olyan pocsék idény után, amilyenen túl vagyok, mennyire gyorsan hozzá lehet szokni az első sorhoz és a dobogó legfelső fokához. Életemben először vághatok neki egy Formula–1-es hétvégének úgy, hogy azt mondhatom: csalódott leszek, ha nem én nyerem meg” – mondta Button, aki bevallotta, legutóbb még 1998-ban, a Formula Ford kategóriában versenyezve mondhatta el magáról egy verseny előtt, hogy ő a favorit.
A konstruktőri vb-cím védője, a Ferrari egyelőre távol áll a siker megismétlésétől, olyannyira, hogy az első két versenyen egyetlen pontot sem tudott szerezni a Kimi Räikkönen, Felipe Massa páros.
A hétvége menetrendje
PÉNTEK 4.00–5.30: 1. szabadedzés (tv: DSF, 7.00) |
8.00–9.30: 2. szabadedzés (tv: DSF, élő) |
SZOMBAT 5.00–6.00: 3. szabadedzés (tv: RTL, 7.00) |
8.00: időmérő edzés (tv: RTL Klub, élő) |
VASÁRNAP 9.00: a futam rajtja (tv: RTL Klub, élő) |
Az olaszok az F60-as autó áttervezésén és a dupla diffúzor beépítésén is nagy erőkkel dolgoznak, ezért a csapat menedzsere, Luca Baldiserri és a technikai igazgató, Aldo Costa Maranellóban maradt. Feladatukat Michael Schumacher korábbi versenymérnöke, Chris Dyer látja el. Így próbálják majd az idei első pontjaikat megszerezni.
A McLarennél sincs minden rendben, az Ausztrál Nagydíj után kirobbant hazugságbotrány utóhullámai ugyanis nem csillapodnak, márpedig így nehéz jól szerepelni. Ugyanakkor az uralkodó világbajnok, Lewis Hamilton bizakodó, hiszen tavaly ő nyerte a Kínai Nagydíjat.
„Szeretem a sanghaji pályát, mert jó a vonalvezetése, jó elegyét adja a gyors és a lassú részeknek, néhány rész pedig nagy kihívást jelent. Tavaly egész évben reflektorfényben voltunk, az idén azonban nem vár ránk hasonló. Ugyanakkor az egész csapat várja már a jó szereplést, és reménykedünk benne, hogy az MP4–24-en végrehajtott fejlesztéseknek már a hétvégén meglesz az eredménye.
A Kínai Nagydíj versenyét vasárnap, magyar idő szerint reggel kilenckor rendezik.