Fotó: Action Images
A Brawn diffúzora: pirossal jelölve a szabályos rész, ami közötte van, az képezte a vita tárgyát
Fotó: Action Images
A Brawn diffúzora: pirossal jelölve a szabályos rész, ami közötte van, az képezte a vita tárgyát
A Red Bull, a Ferrari, a Renault és a BMW istállók azért óvták meg a két versenyt, mert véleményük szerint a Brawn GP, a Williams és a Toyota hátsó fenéklemeze nem felel meg a szabályoknak.
Az FIA közleményében megerősítette, hogy a két futam során a fenéklemezeket megvizsgáló bíróknak igazuk volt, vagyis szabályosnak minősülnek a diffúzorok.
A döntés tehát azt jelenti, hogy a Brawn GP, a Toyota és a Williams továbbra is használhatja a kérdéses alkatrészt, míg a négy reklamáló istálló – és a csendben maradó többiek – most azon igyekezhet, hogy mihamarabb olyan autót készítsen, amelyben már megtalálható a most reklamált fenéklemezhez hasonló.
A négyek közül egyébként a BMW már az elmúlt időben nekikezdett a saját bevallása szerint drága alkatrész készítésének, míg a Ferrari ezen a téren kifejezetten rosszul áll.
„Nem tapad az autónk, és hiányzik a leszorítóerő” – mondta korábban Kimi Räikkönen, a Ferrari 2007-es világbajnoka, aki hozzátette, a mai döntés kulcsfontosságú lesz a vb-cím kimenetele szempontjából.
A maranellóiaknak még jó néhány versenyig egészen biztosan nem áll rendelkezésükre a most – sokadszor – szabályosnak talált alkatrészhez hasonló, így különösen nehéz helyzetbe kerültek.
KORÁBBI ÍRÁSAINK A TÉMÁBAN
Ami a másik oldalt illeti, a diffúzort már eddig is használó istállók közül elsőként a Toyota nyilatkozott, és üdvözölte az FIA határozatát.
„Bíztunk az FIA fellebbviteli bizottságának ránk nézve pozitív döntésében, és elégedettek vagyunk” – kezdődik a Toyota sajtóközleménye, amelyet a csapatigazgató Tadasi Jamasina jegyzett.
„Fontos hangsúlyozni, hogy a szabályokat a legapróbb részletekig tanulmányoztuk, az autó elkészítése során többször konzultáltunk a FIA illetékeseivel, és végig biztosak voltunk benne, hogy mindenben megfelelünk a szabályoknak” – áll a közleményében.
Persze az ügy névadójának tekinthető Brawn istállónál kiemelték, hogy végre ismét a versenypályára lehet koncentrálni, miután az ügy lezártnak tekinthető.
„Az FIA technikai bizottsága, az Ausztrál és a Malajziai Nagydíjak versenybírái, és most öt bíró is úgy döntött, hogy autónk megfelel az idei szabályoknak. Ez örömteli, mert így ismét a pályára irányulhat a figyelem” – mondta Ross Brawn, a nevét viselő csapat első embere.