Fotó: Action Images (archív)
Homályba veszhet a Brawn eddigi két sikere
Fotó: Action Images (archív)
Homályba veszhet a Brawn eddigi két sikere
A történet lényege röviden: három csapat, a Brawn, a Toyota és a Williams a többi istállótól eltérő difffúzort, fenéklemezt használ, emiatt jobban tapad az autójuk, és gyorsabb is. A topvábbi hét gárda első alkalommal február elején fejezte ki nemtetszését az alkatrésszel szemben, ám az FIA ellenőrei azóta újabb két alkalommal szabályosnak találták a fenéklemezt.
Az ausztrál idénynyitó verseny előtt három istálló hivatalosan megóvta a futamot, az öt órán keresztül tartó tanácskozás végén aztán szabályosnak minősíttetett a fenéklemez, ám a Renault, a Red Bull és a Ferrari fellebbezett, és ehhez csatlakozott egy hét múlva a BMW is.
Mindez azt jelenti, hogy az idény első két futamának eredménye óvás alatt áll, azaz korántsem biztos, hogy Jenson Button holnap este is listavezetőnek és háromszoros futamgyőztesnek mondhatja magát – mint emlékezetes, a szezon előtt egy nyert futammal álló brit az eddigi két versenyt megnyerte.
Ha az FIA testülete úgy dönt, hogy nem szabályos a kérdéses alkatrész, sok minden felborulhat a pontversenyben. Mindenesetre eljátszottunk a gondolattal, mi történik, ha szabálytalan Brawn és társai diffúzora, és megsemmisítik az általuk elért eredményeket az idei két futamon.
Nos, ebben az esetben az ausztrál futamon hatodik helyen végző Fernando Alonso mondhatná magát futamgyőztesnek az első versenyét teljesítő Sebastien Buemi és Sebastien Bourdais előtt. Malajziában a második Nick Heidfeld nyerne Mark Webber (6.) és Lewis Hamilton (7.) előtt.
Az egész diffúzorügy egyébként egy szabályértelmezési kérdés miatt pattanhatott ki, holott a Brawn GP, még Hondaként, már egy éve figyelmeztetett, hogy gondok lesznek az idei regulákkal.
„Egy éve jeleztem a többi istálló technikai vezetőjének, hogy problémák lesznek, és egyértelműsíteni kellene a szabálykönyvet. Sőt, javaslatot is tettem az egyszerűbb szabályokra, ám elvetették” – fogalmazott Ross Brawn.
A fenéklemezek szabályosságának kérdését mindenesetre holnap délelőtt tíz órakor kezdik tárgyalni Párizsban, és ha elhúzódik a tanácskozás – amire jó esély kínálkozik... – előfordulhat, hogy csak szerdán születik döntés.
A PÁLYÁN ELÉRT EREDMÉNYEK
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | Button | Brawn-Mercedes |
2. | Barrichello | Brawn-Mercedes |
3. | Trulli | Toyota |
4. | Hamilton | McLaren-Mercedes |
5. | Glock | Toyota |
6. | Alonso | Renault |
7. | Rosberg | Williams-Toyota |
8. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
9. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
10. | Sutil | Force India-Mercedes |
11. | Heidfeld | BMW Sauber |
12. | Fisichella | Force India-Mercedes |
13. | Webber | Red Bull-Renault |
14. | Vettel | Red Bull-Renault |
15. | Kubica | BMW Sauber |
16. | Räikkönen | Ferrari |
MALAJZIAI NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | Button | Brawn-Mercedes |
2. | Heidfeld | BMW Sauber |
3. | Glock | Toyota |
4. | Trulli | Toyota |
5. | Barrichello | Brawn-Mercedes |
6. | Webber | Red Bull-Renault |
7. | Hamilton | McLaren-Mercedes |
8. | Rosberg | Williams-Toyota |
9. | Massa | Ferrari |
10. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
11. | Alonso | Renault |
12. | Nakajima | Williams-Toyota |
13. | Piquet | Renault |
14. | Raikkonen | Ferrari |
15. | Vettel | Red Bull-Renault |
16. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Sutil | Force India-Mercedes |
18. | Fisichella | Force India-Mercedes |
A LEHETSÉGES VÉGEREDMÉNYEK, HA TÖRLÉS TÖRTÉNIK
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | (6.) | Alonso | Renault |
2. | (8.) | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
3. | (9.) | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
4. | (10.) | Sutil | Force India-Mercedes |
5. | (11.) | Heidfeld | BMW Sauber |
6. | (12.) | Fisichella | Force India-Mercedes |
7. | (13.) | Webber | Red Bull-Renault |
8. | (14.) | Vettel | Red Bull-Renault |
9. | (15.) | Kubica | BMW Sauber |
10. | (16.) | Räikkönen | Ferrari |
MALAJZIAI NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | (2.) | Heidfeld | BMW Sauber |
2. | (6.) | Webber | Red Bull-Renault |
3. | (7.) | Hamilton | McLaren-Mercedes |
4. | (9.) | Massa | Ferrari |
5. | (10.) | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
6. | (11.) | Alonso | Renault |
7. | (13.) | Piquet | Renault |
8. | (14.) | Räikkönen | Ferrari |
9. | (15.) | Vettel | Red Bull-Renault |
10. | (16.) | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
11. | (17.) | Sutil | Force India-Mercedes |
12. | (18.) | Fisichella | Force India-Mercedes |
A VB ÁLLÁSÁNAK LEHETSÉGES VÁLTOZÁSA
AKKOR... 1. | Alonso | 11.5 |
2. | Heidfeld | 9 |
3. | Buemi | 8 |
4. | Bourdais | 8 |
5. | Webber | 6 |
6. | Sutil | 5 |
7. | Hamilton | 3 |
8. | Fisichella | 3 |
9. | Massa | 2.5 |
10. | Piquet | 1 |
11. | Vettel | 1 |
12. | Räikkönen | 0.5 |
...ÉS MOST 1. | Button | 15 |
2. | Barrichello | 10 |
3. | Trulli | 8.5 |
4. | Glock | 8 |
5. | Alonso | 4 |
6. | Heidfeld | 4 |
7. | Rosberg | 3.5 |
8. | Buemi | 2 |
9. | Webber | 1.5 |
10. | Bourdais | 1 |
11. | Hamilton | 1 |