Fotó: Action Images
Domenicali változást akar
Fotó: Action Images
Domenicali változást akar
Két futam, nulla pont. Ez a konstruktőri világbajnokság címvédőjének mérlege a 2009-es szezonban. A Ferrari az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, valamint Malajziában is pocsékul szerepelt. A nagy múltú olasz istálló mellett mindössze a Force India „büszkélkedhet” azzal, hogy pont nélkül áll két versenyt követően.
Az olasz csapat az idény eleji betlijével rég nem látott „szép” időket idéz. Legutóbb a 1992-es szezonban állt nulla egységgel két futam után.
„Rendkívül csalódottak vagyunk, mert ismét üres kézzel kellett távoznunk” – nyilatkozta a malajziai kudarc után Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke, aki korábban az előző szezon kiélezett hajráját is okolta a csapat gyenge szerepléséért, mert nem tudták időben elkezdeni a fejlesztéseket az új szezonra.
„Egyértelmű, hogy ki kell húznunk magunkat ebből a gödörből, anélkül, hogy pánikba esnénk. De a kialakult helyzetben mindenkinek tisztában kell lennie a saját felelőségével.”
„Változtatni kell a hozzáállásunkon, el kell fogadnunk, hogy ez most egy másik helyzet, mint amiben nem is oly rég még voltunk. A pályán és Maranellóban is máshogy kell szemlélnünk a dolgokat” – tette hozzá a csapatfőnök.
És, hogy miért ez a kirohanás? Mert azzal ugyan mindenki számolt, hogy a diffúzor segítségével a Brawn-Mercedes, a Toyota és a Williams is előnyben van a többi csapattal szemben, de a Ferrari is sokat hibázott már ebben az évben. Mondhatni, két verseny során annyit, mint máskor egy egész idény alatt.
A rossz taktika következtében ugyanis Felipe Massa csak a 16. helyről indulhatott Malajziában, mert a csapat úgy gondolta, hogy az időmérő első szakaszát úgyis könnyedén túléli mindkét pilótájuk. Pechükre azonban csak Kimi Räikkönen bizonyíthatott a második szakaszban, a finnt viszont a futamon lehetetlenítette el csapata azzal, hogy feleslegesen (illetve túl sokat kockáztatva) tették fel autójára az esőgumikat.
„Egyértelmű, hogy hoztunk néhány rossz döntést, különösen Kimi boxkiállásánál hibáztunk. Felipe ezzel szemben balszerencsés volt. Ha negyven másodperccel később intik le a versenyt, és a pályán marad az extrém gumikkal, biztos, hogy jó helyen fejezi be a futamot” – mondta Domenicali.
Folytatás két hét múlva Sanghajban, a Kínai Nagydíjon.