Fotó: Reuters
Massa szerint nem kellene spórolni a gumikkal
Fotó: Reuters
Massa szerint nem kellene spórolni a gumikkal
MINDEN, AMIT A SZEZONRÓL TUDNI KELL!
„Az itteni rajtelsőségem, ha lehet, még különlegesebb, mint az egy héttel ezelőtti – mondta
Jenson Button, aki ismét az első helyről indulhat. – Egy pole-t is nehéz megszerezni, de kettőt egymás után egészen fantasztikus dolog. Ilyen még nem fordult elő velem pályafutásom során. Nagyszerű érzés, bizonyítottuk, hogy az autónk minden pályán nagyon erős. A tegnapi edzéseken szenvedtem, de éjjel állítottunk a kocsin, aminek köszönhetően sokkal jobban ment végig az időmérőn. Köszönetet kell mondanom a csapat tagjainak, akik remek munkát végeztek. Reméljük, nem lesz eső holnap sem, de ezen a pályán ezt sohasem lehet tudni, így az éjszaka folyamán is azon dolgozunk majd, hogy ne érhessen bennünket meglepetés, bármilyen is legyen az időjárás.”
Felipe Massa számára már az első szakasz után befejeződött az időmérő, csak a 16. helyen végzett, így érthetően nem túl boldogan nyilatkozott:
„Nagyon csalódott vagyok. Ha azért szereztem volna meg csak a 16. helyet, mert rosszul vezetek, akkor nem lennék mérges. Így viszont nagyon bánt a dolog – mondta
Massa, aki a boxból tehetetlenül szemlélte, hogy a többi pilóta sorra fut jobb időt az övénél. A Ferrarinál spórolni akartak a másik garnitúra lágy gumival, azt hitték, anélkül is kvalifikálja magát a második szakaszra a brazil pilóta. Nem így történt. – Mindenki hibázott. Én is, a szerelőim is, az egész csapat. Ez figyelmeztetés számunkra, hogy használnunk kell a rendelkezésre álló gumikat, hogy az időmérő összes szakaszát sikeresen vegyük. El kell felejtenünk, hogy eddig mi voltunk a legjobbak, az erőviszonyok kiegyenlítődtek, nincs helye a hibázásnak. Mindazonáltal motivált vagyok a versenyt illetően, nem először fordul elő velem, hogy ennyire hátulról kell rajtolnom.”
IDÉNYBEHARANGOZÓ
Megjelent a Nemzeti Sport Formula–1-es kiadványa. Keresse az újságárusoknál! Jarno Trulli ismét bizonyította, hogy igazi edzésmenő. Az is igaz viszont, hogy egy jó Toyota nélkül nem lett volna képes a második helyet megszerezni.
„A csapat fantasztikus munkát végzett, a nagy forgalmat elkerültük, az autó pedig nagyon jól ment, így nagyon sikeres napot zártunk. Az igazat megvallva, nem voltam benne biztos, hogy ilyen jó eredményt érek el, mivel pénteken sok problémánk volt” – nyilatkozta az olasz pilóta.
„Összességében jól teljesítettünk, de nem vagyok teljesen elégedett, mivel az utolsó szakaszban mehettem volna jobban is, de az autó másképp viselkedett nehezebb tankkal” – értékelte
Timo Glock, aki Vettel és Barrichello visszasorolása miatt a harmadik helyről vághat neki a futamnak.
Lewis Hamilton csak a 12. pozícióból rajtolhat, de ez szerinte nem meglepetés.
„Azt kaptuk, amire számítottunk. Még nincs meg a kellő sebességünk a harmadik szakaszra, a kanyarokban vagyunk különösen lassúak. Abban reménykedünk, hogy a következő két-három versenyen javulunk majd. A holnapi futamon szívvel-lélekkel versenyzek, és megpróbálok pontszerző helyen végezni.”
„Szerencsére ma nem voltam lázas, így jobb teljesítményre voltam képes. A mai eredmény ezzel együtt csalódást jelent, mivel úgy gondoltam, az ötödik vagy hatodik helyre jó lehetek. Az autó viszont egyértelműen javult az előző futam óta” – ezt már
Fernando Alonso mondta, aki fülgyulladással bajlódik, így pénteken nem is tudott csak a szabadedzésekre koncentrálni.
HIÁBA REKLAMÁLT A BMW IS, SZABÁLYOS A DIFFÚZOR
A sepangi versenyfelügyelők is szabályosnak ítélték a Brawn, a Toyota és a Williams autóin használt diffúzorokat, így a BMW hivatalosan is benyújtott tiltakozását elutasították.
A BMW tulajdonképpen már az április 14-i, fellebbviteli tárgyalásra való tekintettel jelentette fel ismét a riválisokat, mert így a párizsi ítélethozatalnál figyelembe kell venni a Malajziai Nagydíj eredményét is.
MALAJZIAI NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ EDZÉS 1. Button | Brawn-Mercedes | 1:35.058 | 1:33.784 | 1:35.181 |
2. Trulli | Toyota | 1:34.745 | 1:33.990 | 1:35.273 |
3. Vettel | Red Bull-Renault | 1:34.935 | 1:34.276 | 1:35.518 |
4. Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:34.681 | 1:34.387 | 1:35.651 |
5. Glock | Toyota | 1:34.907 | 1:34.258 | 1:35.690 |
6. Rosberg | Williams-Toyota | 1:35.083 | 1:34.547 | 1:35.750 |
7. Webber | Red Bull-Renault | 1:35.027 | 1:34.222 | 1:35.797 |
8. Kubica | BMW | 1:35.166 | 1:34.562 | 1:36.106 |
9. Räikkönen | Ferrari | 1:35.476 | 1:34.456 | 1:36.170 |
10. Alonso | Renault | 1:35.260 | 1:34.706 | 1:37.659 |
11. Heidfeld | BMW | 1:35.110 | 1:34.769 |
12. Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:35.341 | 1:34.788 |
13. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:35.280 | 1:34.905 |
14. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:35.023 | 1:34.924 |
15. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.507 | 1:35.431 |
16. Massa | Ferrari | 1:35.642 |
17. Piquet | Renault | 1:35.708 |
18. Fisichella | Force India-Mercedes | 1:35.908 |
19. Sutil | Force India-Mercedes | 1:35.951 |
20. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.107 |
MALAJZIAI NAGYDÍJ
RAJTSORREND 1. Button | Brawn-Mercedes |
2. Trulli | Toyota |
3. Glock | Toyota |
4. Rosberg | Williams-Toyota |
5. Webber | Red Bull-Renault |
6. Kubica | BMW |
7. Räikkönen | Ferrari |
8. Barrichello | Brawn-Mercedes |
9. Alonso | Renault |
10. Heidfeld | BMW |
11. Nakadzsima | Williams-Toyota |
12. Hamilton | McLaren-Mercedes |
13. Vettel | Red Bull-Renault |
14. Kovalainen | McLaren-Mercedes |
15. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
16. Massa | Ferrari |
17. Piquet | Renault |
18. Fisichella | Force India-Mercedes |
19. Sutil | Force India-Mercedes |
20. Buemi | Toro Rosso-Ferrari |