- McLaren: mindent Hamilton vb-címének rendeltek alá
- BMW: eredményes év volt, de Kubica szerint több volt benne
- Renault: két ellentétes arcot mutatott a francia csapat
- Toyota: a kölni istálló számára a Magyar Nagydíj volt a csúcs
- Toro Rosso: az idény meglepetéscsapata, a zseniális Vettellel
- Red Bull: jó kezdés és egy harmadik hely után erős visszaesés
- Williams: két dobogó a kirakatban, de a valóság ennél lehangolóbb
- Honda: ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat
- Force India: pont nélkül, csalódottan végzett a csapat
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Ferrari nem tudta maximálisan kihasználni, hogy az övé volt a legjobb autó, a két vb-cím közül csak a konstruktőri került Maranellóba.

Fotó: Imago (archív)
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok

Fotó: Imago (archív)
Massa mögött a csapat: az Ferrari hibái is szerepet játszottak abban, hogy a brazil nem lett világbajnok
Erre az évadra a Ferrari építette a legjobb autót, és amikor minden rendben volt, nem is lehetett legyőzni a Scuderia pilótáit. A balulsikerült idénynyitót követően zsinórban négy futamot nyertek meg a maranellóiak, ezeknek pedig azért lett csak a fele kettős diadal, mert Malajziában Felipe Massa kicsúszott a második helyről, Isztambulban pedig Lewis Hamilton szenzációs versenyzéssel, a McLaren remek taktikai húzásának köszönhetően bejött Massaés Kimi Räikkönen közé.
SOROZATUNK TOVÁBBI RÉSZEI
Érthetetlen hibák sora és Räikkönen formahanyatlása miatt még a konstruktőr-vb-cím is veszélybe került, de végül „csak” az egyéni elsőségről kellett lemondania a csapatnak.
Räikkönen szűnni nem akaró gyengélkedése miatt Massa lett a csapat első számú pilótája, és az év elején sokak által leírt brazil főmérnöke, Rob Smedley segítségével fel is nőtt a feladathoz.
Az első két versenyen nem szerzett pontot, Ausztráliában David Coultharddal ütközött, majdmotorhiba miatt kiesett, Malajziában pedig senkitől sem zavartatva csúszott a kavicságyba. Sepangban történt kiesésekor igazolva érezték magukat azok, akik szerint az élpilóták közül Massa függött leginkább a kipörgésgátlótól, és annak betiltása miatt középszerűvé válik.
Monacóban, ahol zseniális körrel megszerezte a pole pozíciót, a vizes pályán megcsúszott, ami miatt a győzelmet szalasztotta el. A silverstone-i esőben bemutatott bakiparádéját látva az autósport rajongók kellemetlenül érezték magukat, hogy ilyet látnak egy Ferrari-pilótától.
Japánban még nekiment Hamiltonnak, ezzel azonban le is zárhatjuk egyéni hibáinak sorát, és rátérhetünk azokra a versenyekre, amelyeken a csapaton múltak értékes vb-pontok.
Kanadában a rosszkor érkező biztonsági időszak miatt a boxkiállását követően Massa a mezőny végére került, és lemaradt a dobogóról, Magyarországon élete egyik legjobb versenyének a vége motorhiba lett, Szingapúrban pedig mindennek mélypontjaként jött a boxutcai bohózat, amely miatt biztosnak tűnő kettős győzelem helyett nulla vb-ponttal zárt a Scuderia.
Amíg Massa a csapat élpilótájává nőtt, räikkönen azzal tartotta magán a figyelmet, hogy titokzatos nyilatkozatokat tett jövőjéről. Sokáig nem erősítette meg, hogy folytatja pályafutását, így elkezdődtek a pletykák arról, hogy Alonso érkezik a Ferrarihoz. Räikkönen az Olasz Nagydíjon bejelentette, hogy 2010 végéig marad, azaz még két évig nem változik a Ferrari felállása.
Nehéz elképzelni, hogy még egy ilyen nehéz idénye legyen a finnek, de most már az első futamtól kezdve számolni kell Massával is.
A KÉT PILÓTA
| Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
| brazil, 27 éves | finn, 29 éves |
| 97 pont, 2. a vb-n | 75 pont, 3. a vb-n |
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Massa | Räikkönen | |
| Ausztrál GP | motorhiba (4.) | 8.** (15.) |
| Malajziai GP | kicsúszás (1.) | 1. (2.) |
| Bahreini GP | 1. (2.) | 2. (4.) |
| Spanyol GP | 2. (3.) | 1. (1.) |
| Török GP | 1. (1.) | 3. (4.) |
| Monacói GP | 3. (1.) | 9. (2.) |
| Kanadai GP | 5. (6.) | ütközés (3.) |
| Francia GP | 1. (2.) | 2. (1.) |
| Brit GP | 13. (9.) | 4. (3.) |
| Német GP | 3. (2.) | 6. (6.) |
| Magyar GP | 17.* (3.) | 3. (6.) |
| Európai GP | 1. (1.) | motorhiba (4.) |
| Belga GP | 1. (2.) | 18.*** (4.) |
| Olasz GP | 6. (6.) | 9. (14.) |
| Szingapúri GP | 13. (1.) | 15.*** (3.) |
| Japán GP | 7. (5.) | 3. (2.) |
| Kínai GP | 2. (3.) | 3. (2.) |
| Brazil GP | 1. (1.) | 3. (3.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük. *Massa motorhiba miatt nem ért célba. **Räikkönen motorhiba miatt nem ért célba. ***Räikkönen kicsúszás miatt nem ért célba
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Massa | Räikkönen |
| 1057 kör | 1042 kör | |
| 1. | 363 | 178 |
| 2. | 215 | 192 |
| 3. | 121 | 189 |
| 4. | 38 | 105 |
| 5. | 24 | 91 |
| 6. | 54 | 79 |
| 7. | 32 | 67 |
| 8. | 18 | 30 |
| 9. | 8 | 21 |
| 10. | 12 | 16 |
| 11. | 12 | 22 |
| 12. | 15 | 27 |
| 13. | 33 | 6 |
| 14. | 20 | 7 |
| 15. | 28 | 10 |
| 16. | 18 | 1 |
| 17. | 30 | 1 |
| 18. | 16 | – |
Legfrissebb hírek

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája
F1
2025.11.03. 17:55

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére
F1
2025.10.26. 22:50
Ezek is érdekelhetik





